„A háromszögekből álló Toblerone csokoládérúd, amely az alpesi csúcsot tükrözi, új címkézésen fog átesni és tartalmazni fogja az alapító aláírását”, jelentette be a gyártó, számolt be a BBC híre nyomán a napi.hu portál.
Az amerikai Mondelez cég közölte, hogy a 4478 méter magas hegy képét egy általánosabb csúcsképre cserélik.
Egy 2017-ben elfogadott svájci törvény szerint a nemzeti szimbólumokat használó vagy svájci gyártásúnak minősített élelmiszerek alapanyagának legalább 80 százalékának Svájcból kell származnia, a tej és tejtermékek esetében pedig 100 százalék ez az arány. Kivételt képeznek a Svájcban nem megtalálható alapanyagok, például a kakaó, ami az emelkedő ára miatt lassan már lluxusterméknek számít világszerte.
A kakaó ára ugyanis az inflációval szintén emelkedett: az Európai Unióban 2022 decemberében átlagosan 12,6 százalékkal haladta meg a kakaó és a kakaópor ára az egy évvel korábbit. A csokoládé fogyasztói ára pedig 9,6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit
Az említett svájci törvény szerint nemzeti szimbólumok nem használhatóak olyan tejalapú termékek népszerűsítésére sem, amelyeket nem kizárólag Svájcban gyártanak.
A BBC-nek adott nyilatkozatában a Mondelez azt közölte, hogy a termelés egy részét az országon kívülre helyezi, hogy ezzel reagáljon a világszerte megnövekedett keresletre, és hogy a Toblerone márkát a jövőre nézve fejlessze.
Forrás: BBC / napi.hu