A Magyar Turisztikai Ügynökség és a Borkollégium az öt napos kiállításon napi négy alkalommal tartott borismereti programot. A tréningeket a Borkollégium elismert, nemzetközi borakadémikus előadói vezették a boriskola oktatási anyagai alapján, köztük Mészáros Gabriella, a magyarországi boroktatás egyik úttörője.
Az előadásokat ingyen, de előzetes regisztrációhoz kötve hallgathatták meg az érdeklődők. A 60 perces oktatásokon kötetlen hangulatban, 4 kiváló magyar boron keresztül ismerkedhettek meg a látogatók a borkóstolás alapjaival.
Az öt nap során 13 borvidék összesen 38 bora került terítékre. Az oktatók minden kurzuson végigvezették az érdeklődőket a legkülönbözőbb borstílusokon - kurzusonként más-más négy bor által –, a pezsgőktől a könnyű és testesebb fehéreken, illetve vörösökön át a desszertborokig.
A kóstolók során a borok történetének elmesélése által a hallgatóság közelebb kerülhetett az egyes régiók gasztronómiájához, kultúrájához is. A kóstolt borok segítségével a hazai borvidékekről és azok turisztikai vonzerejéről is szó esett, ezzel is népszerűsítve a magyar vidék turisztikai értékeit is.
Az MTÜ bor- és gasztromarketing tevékenységének egyik kiemelt célkitűzése, a kulturált borfogyasztás és az egyedi gasztronómiai kínálat nyújtotta élmény értékelésének elérése. Cél, hogy Magyarországon a fogyasztók magukénak érezzék a hazai kulináris kultúrát, beleértve a borokat, megismerjék melyik földrajzi régióhoz mely borstílusok köthetők.
A kurzusok közt lehetőség nyílt az ország gasztronómiai kínálatába is betekintést nyerni, hiszen az MTÜ standja mellett megtalálhatóak voltak együttműködő partnerük, a Stílusos Vidéki Éttermiség faházai, amely egyesület tagéttermei az OMÉK-on megjelenő kistermelők alapanyagait felhasználva alkották meg ételeiket.
A stand vonzerejét Torzsa Gabi és Horváth György akusztikus produkciója növelte, akik a tréningek között élő zenei aláfestést nyújtottak. Az információgazdag előadások, a kiváló minőségű borok és a Borkollégium nyomtatott útmutató anyagai mellett a zenei élmény is hozzájárult ahhoz, hogy a látogatók inspirációt kapjanak a magyar borok és borvidékek további felfedezéséhez.
Forrás: Turizmus Online