A pincészet eredményei szerint a válaszadók egyharmada a vírushelyzettől teszi függővé, hogy találkozik-e a tágabb család, illetve már most úgy tervez, hogy telefonon és online tartja majd a kapcsolatot szeretteivel – vállalva ezzel az idei karácsony korlátozásait. Kétharmaduk szűk családi körben tölti az ünnepeket, ahogy eddig is.
A kérdőívből kiderül, hogy a családok ünnepi asztalára elsősorban bor kerül majd, de a válaszadók majdnem fele fogja pezsgővel is kísérni a borokat. A mennyiségek tekintetében kiderült, hogy szinte fele-fele arányban vásárolnak majd 1-2, illetve 3-5 üveg bort a vacsora mellé.
“Ízlés tekintetében azt gondoltuk, hogy a száraz borok fognak dominálni” – mondta Varga Máté Péter, tulajdonos ügyvezető – “ehhez képest az édes borok valamivel népszerűbbnek bizonyulnak karácsonykor". A tulaajdonos szerint érdemes elkezdeni többet kóstolni az édes borokat, manapság már igazán minőségi, prémium tételekkel lehet találkozni fehér- és vörösborokból is. Az viszont a felmérésből is kirajzolódik, hogy a rozé már nem csak nyári ital, hanem télen és az ünnepek alatt is jelentőssé vált a fogyasztása.