A programon 15 kiállító, 29 termelő borait mutatta be. A kizárólag szakmai körökből érkezett meghívottak (importőrök, éttermi sommelier-k, újságírók, az állami monopólium beszerzői) két tematikus mesterkurzuson ismerkedhettek meg a tokaji borvidék hagyományaival és új stílusú boraival, illetve egyedi termőterületeinkkel és magyar szőlőfajtákkal. A mesterkurzusok követően egy kötetlenebb sétáló kóstoló keretében ismerkedhetett a 80 fős közönség magyar borokkal és borászokkal.
A Nemzeti Külgazdasági Hivatal tevékenységét „stratégiai megfontolásokból" kevés, de a magyar borok szempontjából fontos piacra összpontosítja, így szerepel a kiemelt célterületek között a skandináv piac is. Mint írják, a norvég piac kicsi, de a fogyasztók kiemelkedő vásárlóereje és a hagyományos óvilági borok iránti preferenciája jó üzleti lehetőségeket teremthet a magyar termelők számára. A kiskereskedelmet kézben tartó állami monopólium (Vinmonopolet) elsősorban a fogyasztói igényekre reagál, így a HITA reményei szerint megfelelő promóciós munkával elérhető, hogy magyar borokra is kiírjanak tendert, amire korábban csak elvétve akadt példa. (forrás: Piac&Profit)