A SZENÁ-TOROK parlamenti énekkar borkóstolóval egybekötött beharangozó koncertje pontosan ragadta meg a rendezvény lényegét. „A jó hangulathoz feltétlenül szükséges a zene, és zenének mi lehetne a célra alkalmasabb, mint néhány kedves, vidám bordal?” – tette fel a kérdést Iványi Tamás, a SZENÁ-TOROK karnagya a városligeti Vajdahunyadvárban, a Magyar Mezőgazdasági Múzeum tanácstermében megrendezett figyelemfelhívó koncerten. (Az eseményről készült rövid riport megtekinthető itt.
A SZENÁ-TOROK az Országgyűlés énekkara. Hét parlamenti képviselő alapította 1996-ban, azóta 42 tagúra bővült a kórus, és az egyes fellépéseken alkalmi énekesek is csatlakoznak a „kemény maghoz”. A kórus többnyire jótékonysági és jószolgálati rendezvényeken lép fel.
A Vajdahunyad várban tartott szűk egyórás koncert utáni bormustrán Magyarország összes borvidékének legjobb vörösborait – közöttük a szekszárdi Takler Pince, a villányi Gere Borászat vagy az alföldi Frittmann Borászat legjavát – kóstolták a jelenlévők.
„A bor nem luxus, hanem hétköznapi cikk kell, hogy maradjon. A jelen tendencia szerint a hangsúly a minőségi borfogyasztásra tevődött át. Ezt nekünk is erősítenünk kell. Ennek érdekében szervezi meg az Agrármarketing Centrum – a Nemzeti Bormarketing Alap, közvetve tehát a borászok – finanszírozásával a soron következő Borszerdát jövő héten, november 9-én. Célunk, hogy a program hasznát a borászok is lássák” – mondta Simon Péter, az Agrármarketing Centrum igazgatója kóstolás közben.
A Borszerdára regisztrált több mint kétszáz vendéglátóhelyen november 9-én a minőségi magyar vörösborokkal kerülhetnek közelebbi kapcsolatba a vendégek. A kollektív bormustra célja, hogy minél többen megismerjék a minőségi magyar vörösborokat, s emellett jól is érezzék magukat. Borszerdán a megszokottnál többet engedhetnek meg maguknak a borbarátok, hiszen a kampányban részt vevő vendéglátóhelyek a borlapjukon szereplő minőségi magyar vörösborok árának felét elengedik.
„Azért szerveztük meg a Borszerdát, mert bár a bor presztízse az utóbbi években jelentősen nőtt, a fogyasztásban ez egyelőre sajnos nem mutatkozik meg” – mondta Simon Péter.
A Borszerdák internetes oldalát (www.borszerdak.hu) eddig több mint 15 ezren keresték fel, s ha a látogatók csak egy része már asztalt is foglalt a borvendéglőkben, úgy vészesen fogyóban vannak a helyek.