Magyar borokért kampányolt a Szená-Torok

A Parlament énekkara is erősíti az Agármarketing Centrum november 9-i „Borszerda” kampányát. A Magyar Országgyűlés képviselőiből álló SZENÁ-TOROK kórus nagy sikerű figyelemfelhívó koncertet adott november 2-án a városligeti Vajdahunyad várban, a Mezőgazdasági Múzeum tanácstermében. Az idei esztendő második Borszerdájára egy hét múlva, november 9-én kerül sor Magyarország vendéglátóhelyein.

A SZENÁ-TOROK parlamenti énekkar borkóstolóval egybekötött beharangozó koncertje pontosan ragadta meg a rendezvény lényegét. „A jó hangulathoz feltétlenül szükséges a zene, és zenének mi lehetne a célra alkalmasabb, mint néhány kedves, vidám bordal?” – tette fel a kérdést Iványi Tamás, a SZENÁ-TOROK karnagya a városligeti Vajdahunyadvárban, a Magyar Mezőgazdasági Múzeum tanácstermében megrendezett figyelemfelhívó koncerten. (Az eseményről készült rövid riport megtekinthető itt.

A SZENÁ-TOROK az Országgyűlés énekkara. Hét parlamenti képviselő alapította 1996-ban, azóta 42 tagúra bővült a kórus, és az egyes fellépéseken alkalmi énekesek is csatlakoznak a „kemény maghoz”. A kórus többnyire jótékonysági és jószolgálati rendezvényeken lép fel.

A Vajdahunyad várban tartott szűk egyórás koncert utáni bormustrán Magyarország összes borvidékének legjobb vörösborait – közöttük a szekszárdi Takler Pince, a villányi Gere Borászat vagy az alföldi Frittmann Borászat legjavát – kóstolták a jelenlévők.

„A bor nem luxus, hanem hétköznapi cikk kell, hogy maradjon. A jelen tendencia szerint a hangsúly a minőségi borfogyasztásra tevődött át. Ezt nekünk is erősítenünk kell. Ennek érdekében szervezi meg az Agrármarketing Centrum – a Nemzeti Bormarketing Alap, közvetve tehát a borászok – finanszírozásával a soron következő Borszerdát jövő héten, november 9-én. Célunk, hogy a program hasznát a borászok is lássák” – mondta Simon Péter, az Agrármarketing Centrum igazgatója kóstolás közben.

A Borszerdára regisztrált több mint kétszáz vendéglátóhelyen november 9-én a minőségi magyar vörösborokkal kerülhetnek közelebbi kapcsolatba a vendégek. A kollektív bormustra célja, hogy minél többen megismerjék a minőségi magyar vörösborokat, s emellett jól is érezzék magukat. Borszerdán a megszokottnál többet engedhetnek meg maguknak a borbarátok, hiszen a kampányban részt vevő vendéglátóhelyek a borlapjukon szereplő minőségi magyar vörösborok árának felét elengedik.

„Azért szerveztük meg a Borszerdát, mert bár a bor presztízse az utóbbi években jelentősen nőtt, a fogyasztásban ez egyelőre sajnos nem mutatkozik meg” – mondta Simon Péter.

A Borszerdák internetes oldalát (www.borszerdak.hu) eddig több mint 15 ezren keresték fel, s ha a látogatók csak egy része már asztalt is foglalt a borvendéglőkben, úgy vészesen fogyóban vannak a helyek.


Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Újdonság: pizza és bor egy palackban

Újdonság: pizza és bor egy palackban 

Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban

Újbor kóstoló Badacsonyban 

Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.