Magyar borokért kampányolt a Szená-Torok

A Parlament énekkara is erősíti az Agármarketing Centrum november 9-i „Borszerda” kampányát. A Magyar Országgyűlés képviselőiből álló SZENÁ-TOROK kórus nagy sikerű figyelemfelhívó koncertet adott november 2-án a városligeti Vajdahunyad várban, a Mezőgazdasági Múzeum tanácstermében. Az idei esztendő második Borszerdájára egy hét múlva, november 9-én kerül sor Magyarország vendéglátóhelyein.

A SZENÁ-TOROK parlamenti énekkar borkóstolóval egybekötött beharangozó koncertje pontosan ragadta meg a rendezvény lényegét. „A jó hangulathoz feltétlenül szükséges a zene, és zenének mi lehetne a célra alkalmasabb, mint néhány kedves, vidám bordal?” – tette fel a kérdést Iványi Tamás, a SZENÁ-TOROK karnagya a városligeti Vajdahunyadvárban, a Magyar Mezőgazdasági Múzeum tanácstermében megrendezett figyelemfelhívó koncerten. (Az eseményről készült rövid riport megtekinthető itt.

A SZENÁ-TOROK az Országgyűlés énekkara. Hét parlamenti képviselő alapította 1996-ban, azóta 42 tagúra bővült a kórus, és az egyes fellépéseken alkalmi énekesek is csatlakoznak a „kemény maghoz”. A kórus többnyire jótékonysági és jószolgálati rendezvényeken lép fel.

A Vajdahunyad várban tartott szűk egyórás koncert utáni bormustrán Magyarország összes borvidékének legjobb vörösborait – közöttük a szekszárdi Takler Pince, a villányi Gere Borászat vagy az alföldi Frittmann Borászat legjavát – kóstolták a jelenlévők.

„A bor nem luxus, hanem hétköznapi cikk kell, hogy maradjon. A jelen tendencia szerint a hangsúly a minőségi borfogyasztásra tevődött át. Ezt nekünk is erősítenünk kell. Ennek érdekében szervezi meg az Agrármarketing Centrum – a Nemzeti Bormarketing Alap, közvetve tehát a borászok – finanszírozásával a soron következő Borszerdát jövő héten, november 9-én. Célunk, hogy a program hasznát a borászok is lássák” – mondta Simon Péter, az Agrármarketing Centrum igazgatója kóstolás közben.

A Borszerdára regisztrált több mint kétszáz vendéglátóhelyen november 9-én a minőségi magyar vörösborokkal kerülhetnek közelebbi kapcsolatba a vendégek. A kollektív bormustra célja, hogy minél többen megismerjék a minőségi magyar vörösborokat, s emellett jól is érezzék magukat. Borszerdán a megszokottnál többet engedhetnek meg maguknak a borbarátok, hiszen a kampányban részt vevő vendéglátóhelyek a borlapjukon szereplő minőségi magyar vörösborok árának felét elengedik.

„Azért szerveztük meg a Borszerdát, mert bár a bor presztízse az utóbbi években jelentősen nőtt, a fogyasztásban ez egyelőre sajnos nem mutatkozik meg” – mondta Simon Péter.

A Borszerdák internetes oldalát (www.borszerdak.hu) eddig több mint 15 ezren keresték fel, s ha a látogatók csak egy része már asztalt is foglalt a borvendéglőkben, úgy vészesen fogyóban vannak a helyek.


Piacformáló tranzakció a hazai gasztronómiában – mostantól a Chef Marketé a Culinaris

Piacformáló tranzakció a hazai gasztronómiában – mostantól a Chef Marketé a Culinaris 

A tranzakció értelmében a Culinaris Wholesale Kft. kereskedelmi tevékenységét teljes egészében a Chef Market Zrt. veszi át.
MVI-közgyűlés: ez évi programterv és elismerések a szakmának

MVI-közgyűlés: ez évi programterv és elismerések a szakmának 

Május 14-én tartották a Magyar Vendéglátók Ipartestületének (MVI) éves Közgyűlését a pesti Vigadó épületében található VígVarjú étteremben.
A Nagyi ízeivel ünnepel a Fakanál étterem

A Nagyi ízeivel ünnepel a Fakanál étterem 

Jelentős mérföldkőhöz érkezett a patinás Fővám téri Nagycsarnokban működő Fakanál étterem, amely a napokban ünnepelte 25 éves születésnapját.
Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját

Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját  

Ismét virágzik a Kéknyelű Badacsonyban.
Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten

Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten 

Kína borászati nagyhatalmi címre tör – nem véletlenül.
A lengyel sörgyártás új trendjei

A lengyel sörgyártás új trendjei 

A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el a csökkenő alkoholfogyasztási tendenciák miatt.
Új Michelin-csillagos menü az égben

Új Michelin-csillagos menü az égben 

Az Emirates Business osztályán utazók 18 új ételt kóstolhatnak, amelyeket a Moët & Chandon válogatott pezsgőivel párosítottak.
Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen

Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen 

Az idei Balaton Fagyija versenyen 31 kreáció közül a veszprémi Füge Fagyizó MEKKóstollak nevű kreációját ítélték a legjobbnak.
Borünnep Szegeden

Borünnep Szegeden 

A bortermelőkhöz több mint húsz vendéglátós csatlakozik, akik sajtokat és egyéb specialitásokat is kínálnak majd a borok és pálinkák mellé.
Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból

Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból 

Műanyag fóliadarab lehet benne.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.