Melyik nyelven reklámozzák a legtöbb kaját Amerikában?

A gyermekkori elhízás olyan gyakori jelenség az Egyesült Államokban, hogy már-már járványnak számít. Az okokat kereső tanulmányok sorában egy friss kutatás az ételreklámok szerepét vizsgálja, méghozzá nyelvi szempontból - írja a nyest.hu.

Ki ne látott volna olyan kisgyereket, akinek egyik kezében egy szelet csoki olvadozik, míg a másik kezével éppen egy chipset próbál a szájába gyömöszölni? Az őt kísérő szülők bevásárló szatyrából pedig további, kifogyhatatlannak tűnő muníció kandikál ki. Szerencsére nálunk (még) nem annyira megszokott ez a jelenség – létezik viszont olyan ország, ahol a gyerekek túlnyomó része nem barátja a mérlegnek. A tudósok nemrég a gyermekek számára csúcsidőnek számító szombat délelőtti és hétköznap délutáni tévéműsorokat elemezték 12 csatornán, típus és nyelv szerint. Azt találták, hogy a reklámoknak nem kevesebb mint egynegyede bátorította az ifjú tévénézőket különböző ételek és italok fogyasztására. A Science Daily beszámolója szerint a reklámfilmek 91,2 %-a hangzott el angol nyelven, 8,7 % célozta meg a spanyol bevándorlókat, és a majdnem hatezer felvétel közül csupán egyetlen egy volt kétnyelvű. Gyorséttermek, édességek, chipsek, ropogtatni valók és cukrozott italok: minden 5. reklám ezek fogyasztására buzdított. A vizsgált csatornák közül a gyerekadók 76 %-kal több "nasi" reklámot sugároztak, mint a felnőtteknek szóló csatornák. És nem jobb a helyzet a tiniknek szóló adókon sem (pl. MTV), ahol az arány megközelítőleg ugyanez. Ez a mostani volt az első tanulmány, ami a spanyol nyelvű ételreklámokat vizsgálta Amerikában. Bár az arányokat tekintve nem volt különbség az angol és a spanyol nyelvű csatornák között, a spanyol adók gyakrabban szerepeltettek alkohol-és gyorséttermi hirdetéseket, mint másfajta étkeket. Nem meglepő, hogy a spanyol gyerekek körében is egyre többet fenyeget a kóros kövérség. „Az iskolákban és a családokban átfogó táplálkozási programokat kell népszerűsíteni, és ezzel együtt csökkenteni kell az ételreklámok számát a médiában” – szögezik le a kutatás vezetői. „Meg kell értetni a fiatalokkal a hirdetések mögött meghúzódó gazdasági érdekeket, és fel kell hívni a figyelmüket azokra a stratégiákra, amiken keresztül a média felébreszti a vágyat a fogyasztásra. A nagyobb éberség felvértezheti a nézőket az ételreklámok kóros hatásai ellen.” Meg kell hagyni, az ételreklámok között szerepeltek gyümölcs, zöldség és gyümölcslevek fogyasztására buzdító darabok is. Ezek száma azonban elenyésző volt: mindössze 1,7 %. Talán ennek is köze van ahhoz, hogy több apróság kezd toporzékolni a boltban a csokis polc, mint a zöldséges pult előtt. (nyest.hu)

Kihirdették Magyarország legjobb éttermeit – Itt a 2025-ös toplista

Kihirdették Magyarország legjobb éttermeit – Itt a 2025-ös toplista 

Június 16-án, hétfőn este rendezték a hazai gasztronómiai élet legrangosabb eseményét, a Dining Guide Év Étterme Gálát.
Hétvégén Somlói Borgála

Hétvégén Somlói Borgála 

Borkultúra, hagyomány és élmény egyetlen hétvégén.
Kiemelkedő vidéki vállalkozásokat díjaztak

Kiemelkedő vidéki vállalkozásokat díjaztak 

Közös célért – 6 millió forint adomány gyűlt össze.
Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben

Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben 

Új nemzetközi imázsfilmmel pozicionálja újra Magyarországot a borvilág térképén a Magyar Bormarketing Ügynökség.
Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség

Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség 

Növelni kell a palackos borok exportját, amihez a magyar kormány minden segítséget megad, mondta a miniszter egy csütörtöki balatoni nyitóeseményen.
Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től

Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től 

A Bar Me Tender ingyenes bartenderképzés immár negyedik éve segíti a vendéglátós szakma új generációját.
Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk

Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk 

Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok.
Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja

Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja 

Az Auchan Magyarország stratégiai partnerségre lép a Winelovers Wine Awards borversennyel.
Legjobbak közt a magyar speciality kávé

Legjobbak közt a magyar speciality kávé  

A döntőbe a világ több százezer kávéja közül, kategóriánkként a legjobb tízet választják ki.
Miskolc innovatív gasztronómiai kínálata Katowice-ben

Miskolc innovatív gasztronómiai kínálata Katowice-ben  

A Zadole parkban zajló kétnapos rendezvényen a látogatók Katowice testvérvárosainak kulináris és kulturális kínálatával ismerkedhettek meg.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.