A PET-palackok 100 százalékban újrahasznosíthatók, kevesebb energiaráfordítással készülnek, törhetetlenek, könnyebbek és szállításkor is kevesebb helyet foglalnak el, mint üvegből készült elődjeik. „A műanyag palackokra az energiafelhasználás és a gyártás tekintetében is egy pozitív előrelépésként tekintünk” - mondta Michael Wentworth, a Yealands szőlészet illetékese. Nyolcvankilenc százalékkal könnyebb az üvegnél, így az előállításkor és minden egyes szállításkor is spórolunk a szén-dioxid kibocsátással – tette hozzá.
Az MTI beszámolója szerint az Egyesült Államok nyugati részén elterülő Oregon állambeli Naked pincészetben már több mint egy éve használnak PET-palackokat, amelyek elsősorban a könnyű súlyukkal győzték meg a termelőket.
Mindkét borászat 750 milliliteres palackokat használ, amelyek azonban kisebbnek tűnnek egy hagyományos üvegpalackhoz képest. „A vásárlók azt hihetik, hogy nem ugyanazt a mennyiséget kapják, ezért jól láthatóan feltüntetjük a pontos űrtartalmat” – mondta Wentworth.
A francia Boisset családi pincészet a műanyag palackokban is sikerrel értékesíti a Fog Mountain Merlot és a Yellow Jersey borokat Észak-Amerikában, a progresszív csomagolású 2008-as Beaujolais Nouveau fajtával azonban már nem volt ilyen szerencséje. „A hálaadás egy erősen hagyományokra épülő ünnep, ezért a vásárlók egy sokkal tradicionálisabb csomagolást akarnak, vagyis üveget” – mondta Patrick Egan Boisset. Kompromisszumos megoldásként a pincészet azóta a hagyományosnál könnyebb üvegpalackokba tölti a Beaujolais Nouveau borait.
A bordeaux-i székhelyű Szőlő és Bortudományi Intézet aggodalmát fejezte ki az újítás miatt, miután egy tavaly készült tanulmány szerint a műanyagpalackokban tárolt fehérborok mindössze félévig maradnak frissek. Mark Kaufman, a Boisset és Naked pincészetek PET-palackjainak gyártásáról gondoskodó EnVino illetékese azonban visszautasította a tanulmány eredményeit, mondván, a műanyag palackok nem a felnyitásuk előtt több évnyi tárolást igénylő, drága boroknak készülnek. „Azok a borok kevesebb mint a piac három százalékát teszik ki. Mi pedig a másik 97 százalékot célozzuk meg” – zárta rövidre a kérdést (forrás: Agromonitor).