A kijárási korlátozás „főszezonjában”, azaz 2020. március-áprilisban 25 milliárd forint fölött volt a sör hazai kiskereskedelmi forgalma, ami 18 százalékos értékbeli és 13 százalékos mennyiségi növekedést jelent az előző év azonos időszakhoz képest, derült ki a Nielsen piackutató kiskereskedelmi indexének adataiból, amelyet a forbes.hu közölt.
Az online forgalom még látványosabban nőtt: a webáruházak forgalma 85 százalékkal emelkedett.
Idén márciusban és áprilisban, a Covid-19 világjárvány miatt elrendelt kijárási korlátozás első két hónapjában 58 millió liter sör került a magyar fogyasztók online és offline kosarába, ami közel 110 millió üveget vagy dobozt jelent. A 25 milliárdos kéthavi forgalom összesen egyötödével volt több, mint az előző év hasonló időszakában.
A korlátozás alatt az értékbeli forgalom közel 40 százaléka a diszkontoknál, valamint a nagy alapterületű szupermarketeknél és hazai láncoknál történt, míg a 2500 négyzetméteresnél nagyobb hipermarketekre és a kisebb alapterületű (51-200 négyzetméteres) üzletekre a forgalom egy-egyötöde jutott.
Online is felpörgött a sörértékesítés: az előző év azonos időszakához képest 85 százalékkal emelkedett a forgalom, 128 millió forint értékben közel negyedmillió liter fogyott (ez 76 százalékos mennyiségi növekedés).
Ami a sörtípusokat illeti, az általános trendekhez hasonlóan a forgalom 95+ százaléka árpasör, a búzasör csupán két százalékot hasított ki a vizsgált két hónap értékbeli forgalmából. A világos sörök vitathatatlanul vezetnek, 97 százalékban ebből a típusból fogyott. A kosarakba kerülő sörök négyötöde dobozos, 12 százaléka üveges. Az értékesített sörök háromnegyede félliteres kiszerelésű.
„A kijárási korlátozás alatt zárva tartottak a vendéglátóipari egységek is, ami egyértelműen az otthoni sörfogyasztás felé terelte a fogyasztókat”, mondta Hajnal Dóra, a Nielsen vezető tanácsadója. „A preferenciák azonban lényegében változatlanok maradtak: a magyarok a világos, márkás sörökre voksoltak otthonaikban is.”
Forrás: Forbes