„A forgalom növekedésének jelentős része a kampánynak köszönhető, örömmel tapasztaljuk, hogy nem csak a karácsonyi szezon miatt nő a kereslet áruházainkban” – mondta Herkely Gusztáv, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. beszerzési vezetője.
Az élénkülő vásárlói érdeklődés középpontjában egyértelműen a magasabb árfekvésű, minőségi magyar borok állnak. Bár a vásárlói szokások jelentős változásáról még nem számolhatunk be, a közép- és felsőkategóriás borok 2011-ben tapasztalt csökkenő eladási tendenciái megfordultak a kampány kezdete óta. A nagyáruházak most arra számítanak, hogy ezekben a kategóriákban a karácsonyi időszak végére az eladások elérik a korábbi években tapasztalt arányokat.
A fogyasztási preferenciák nagyságrendileg természetesen nem változtak, továbbra is a villányi, a szekszárdi és az egri vörösborok, valamint a tokaj-hegyaljai fehérborok a legkeresettebbek. Örvendetes módon azonban nőtt a fogyasztói érdeklődés más iránt, ilyen például a habzóbor vagy a rosé.
A szuper- és hipermarketek kínálatában folyamatosan növekvő választékkal találkozhatnak a vásárlók: a kampány ideje alatt közel 140 különböző tétel közül választhatnak. Ráadásul az adventi időszakban az Auchan, Metro, SPAR és Tesco áruházakban a Közösségi Bormarketing Alap és az Agrármarketing Centrum kampánya külön is felhívja rájuk a figyelmet.
„A SPAR áruházakban már megszokott, hogy a kínálatba számos, csak a kampányidőszakban kapható cikk kerül be, főleg a közép- és felsőkategóriában, és ilyenkor az árkedvezmények meghaladják a szokásos mértéket” – mondta a beszerzési vezető. „Bízunk benne, hogy az akcióban való részvételünkkel mi is hozzájárulunk a minőségi magyar borok iránti kereslet növekedéséhez” – tette hozzá.
Sikeres adventi borkampány
Egyértelmű siker az Agrármarketing Centrum és a Közösségi Bormarketing Alap év végi kampánya, amelynek célja a magyar borok népszerűsítése. Az áruházi akció kezdete óta folyamatosan növekszik a minőségi magyar borok iránti érdeklődés, sőt az eladott mennyiség is meglódult.

Feszült hangulat a borászok körében: Wáberer kijelentése kiverte a biztosítékot
A borásztársadalom nem nézi jó szemmel az alkoholmentességre buzdító kampányt – szerintük ezzel a hazai borkultúra hitelessége is sérül.

Időutazás a Folly Arborétumban
A badacsonyörsi arborétum a nyári hónapokban is ideális úti cél.

Kihirdették Magyarország legjobb éttermeit – Itt a 2025-ös toplista
Június 16-án, hétfőn este rendezték a hazai gasztronómiai élet legrangosabb eseményét, a Dining Guide Év Étterme Gálát.

Hétvégén Somlói Borgála
Borkultúra, hagyomány és élmény egyetlen hétvégén.

Kiemelkedő vidéki vállalkozásokat díjaztak
Közös célért – 6 millió forint adomány gyűlt össze.

Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben
Új nemzetközi imázsfilmmel pozicionálja újra Magyarországot a borvilág térképén a Magyar Bormarketing Ügynökség.

Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség
Növelni kell a palackos borok exportját, amihez a magyar kormány minden segítséget megad, mondta a miniszter egy csütörtöki balatoni nyitóeseményen.

Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től
A Bar Me Tender ingyenes bartenderképzés immár negyedik éve segíti a vendéglátós szakma új generációját.

Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk
Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok.

Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja
Az Auchan Magyarország stratégiai partnerségre lép a Winelovers Wine Awards borversennyel.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.