„A forgalom növekedésének jelentős része a kampánynak köszönhető, örömmel tapasztaljuk, hogy nem csak a karácsonyi szezon miatt nő a kereslet áruházainkban” – mondta Herkely Gusztáv, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. beszerzési vezetője.
Az élénkülő vásárlói érdeklődés középpontjában egyértelműen a magasabb árfekvésű, minőségi magyar borok állnak. Bár a vásárlói szokások jelentős változásáról még nem számolhatunk be, a közép- és felsőkategóriás borok 2011-ben tapasztalt csökkenő eladási tendenciái megfordultak a kampány kezdete óta. A nagyáruházak most arra számítanak, hogy ezekben a kategóriákban a karácsonyi időszak végére az eladások elérik a korábbi években tapasztalt arányokat.
A fogyasztási preferenciák nagyságrendileg természetesen nem változtak, továbbra is a villányi, a szekszárdi és az egri vörösborok, valamint a tokaj-hegyaljai fehérborok a legkeresettebbek. Örvendetes módon azonban nőtt a fogyasztói érdeklődés más iránt, ilyen például a habzóbor vagy a rosé.
A szuper- és hipermarketek kínálatában folyamatosan növekvő választékkal találkozhatnak a vásárlók: a kampány ideje alatt közel 140 különböző tétel közül választhatnak. Ráadásul az adventi időszakban az Auchan, Metro, SPAR és Tesco áruházakban a Közösségi Bormarketing Alap és az Agrármarketing Centrum kampánya külön is felhívja rájuk a figyelmet.
„A SPAR áruházakban már megszokott, hogy a kínálatba számos, csak a kampányidőszakban kapható cikk kerül be, főleg a közép- és felsőkategóriában, és ilyenkor az árkedvezmények meghaladják a szokásos mértéket” – mondta a beszerzési vezető. „Bízunk benne, hogy az akcióban való részvételünkkel mi is hozzájárulunk a minőségi magyar borok iránti kereslet növekedéséhez” – tette hozzá.
Sikeres adventi borkampány
Egyértelmű siker az Agrármarketing Centrum és a Közösségi Bormarketing Alap év végi kampánya, amelynek célja a magyar borok népszerűsítése. Az áruházi akció kezdete óta folyamatosan növekszik a minőségi magyar borok iránti érdeklődés, sőt az eladott mennyiség is meglódult.
Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás
A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Újdonság: pizza és bor egy palackban
Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak
Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely
A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj
A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja
Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán
A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?
A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?
Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban
Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.