Sikeresebb az üzleti ebéd egy fehér terítékkel?

Egy étteremben számos olyan szempont van, amely befolyásolja a vendégek élményeit, a szín egy rendkívül fontos tényező. A Tork felmérése szerint az üzleti ebédhez fehér, családi, baráti étkezéshez kék, romantikus vacsorához vörös színek illenek, gyerekekkel pedig izgalmas, sárgás helyet válasszunk.

A színek hatással vannak az emberek kedvére és viselkedésére. Bár egy étteremben számos olyan szempont van, amely befolyásolja a vendégek élményeit, a szín egy rendkívül fontos tényező. A színekkel kapcsolatos inspiráció és gondolatébresztés céljából az SCA és nemzetközi higiéniai márkája, a Tork az agyhullám technológia alkalmazásával mérte fel, hogyan reagálnak a vendégek a különböző színekre.

Az eredmény azt mutatja, hogy az egyes színek egyértelmű és ismétlődő hangulati és érzelmi mintákat váltanak ki. “A színek gazdagabbá teszik az életünket, és ez alól az éttermek sem kivételek. Egy új autó vásárlásakor minden bizonnyal jelentős időt fordítunk a színválasztásra. Mi a helyzet a terítékkel?” – teszi fel a kérdést Catherine d’Hubert, az SCA Tork asztalkultúra választékának európai termékmenedzsere.

A Tork egy kísérlet keretében vizsgálta, hogyan befolyásolják a színek a vendégek éttermi élményét. Az agyhullámokat mérő készüléket viselő 16 vendégnek 8 különböző színű szobát kellett meglátogatni. Minden helyiséget éttermi kellékekkel rendeztek be, a falaktól kezdve a padlón és a bútorokon keresztül a terítékig minden egyféle színű volt. A vendégeket minden egyes színélménynél arra kérték, hogy kóstoljanak meg egy, az adott környezettel megegyező színű italt és egy Macaron süteményt, amelyek a szín kivételével minden szempontból egyformák voltak. Minden helyszínen mérték a vendégek agyi aktivitását és pulzusát, emellett egy kérdőív segítségével feljegyezték a résztvevők reakcióit is.

“Goethe 1810-ben alkotta meg az első színelméletet. Nem arra törekedtünk, hogy versenyezzünk az eddigi elméletekkel, inkább olyan, színekre vonatkozó megállapításokkal szerettük volna őket kiegészíteni, amelyek kifejezetten az éttermi környezettel kapcsolatosak” – mondta Catherine d’Hubert, az SCA Tork asztalkultúra választékának európai termékmenedzsere.

Az elemzés arra mutatott rá, hogy a különböző színek egyértelmű és ismétlődő hangulati és érzelmi mintákat váltanak ki. A színeket ezenkívül különböző étkezési típusokkal és a romantikus vacsorától a hivatalos üzleti ebédig terjedő, különleges éttermi élményekkel társították. Például a vörös serkenti az erős érzelmi kapcsolatokat és a kreativitást, míg a kék a nyugodt élményt mozdítja elő. Az egyes színek profiljának kialakításakor a tesztelés minden adata és eredménye is elemzésre került. A cél a vendéglátó ipar számára nyújtható inspiráció és gondolatébresztés. 

 

Link a színkísérletről készült rövidfilmhez.

 

 

 

Forrás: Vendég&Hotel Online


Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Újdonság: pizza és bor egy palackban

Újdonság: pizza és bor egy palackban 

Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban

Újbor kóstoló Badacsonyban 

Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.