Sikeresebb az üzleti ebéd egy fehér terítékkel?

Egy étteremben számos olyan szempont van, amely befolyásolja a vendégek élményeit, a szín egy rendkívül fontos tényező. A Tork felmérése szerint az üzleti ebédhez fehér, családi, baráti étkezéshez kék, romantikus vacsorához vörös színek illenek, gyerekekkel pedig izgalmas, sárgás helyet válasszunk.

A színek hatással vannak az emberek kedvére és viselkedésére. Bár egy étteremben számos olyan szempont van, amely befolyásolja a vendégek élményeit, a szín egy rendkívül fontos tényező. A színekkel kapcsolatos inspiráció és gondolatébresztés céljából az SCA és nemzetközi higiéniai márkája, a Tork az agyhullám technológia alkalmazásával mérte fel, hogyan reagálnak a vendégek a különböző színekre.

Az eredmény azt mutatja, hogy az egyes színek egyértelmű és ismétlődő hangulati és érzelmi mintákat váltanak ki. “A színek gazdagabbá teszik az életünket, és ez alól az éttermek sem kivételek. Egy új autó vásárlásakor minden bizonnyal jelentős időt fordítunk a színválasztásra. Mi a helyzet a terítékkel?” – teszi fel a kérdést Catherine d’Hubert, az SCA Tork asztalkultúra választékának európai termékmenedzsere.

A Tork egy kísérlet keretében vizsgálta, hogyan befolyásolják a színek a vendégek éttermi élményét. Az agyhullámokat mérő készüléket viselő 16 vendégnek 8 különböző színű szobát kellett meglátogatni. Minden helyiséget éttermi kellékekkel rendeztek be, a falaktól kezdve a padlón és a bútorokon keresztül a terítékig minden egyféle színű volt. A vendégeket minden egyes színélménynél arra kérték, hogy kóstoljanak meg egy, az adott környezettel megegyező színű italt és egy Macaron süteményt, amelyek a szín kivételével minden szempontból egyformák voltak. Minden helyszínen mérték a vendégek agyi aktivitását és pulzusát, emellett egy kérdőív segítségével feljegyezték a résztvevők reakcióit is.

“Goethe 1810-ben alkotta meg az első színelméletet. Nem arra törekedtünk, hogy versenyezzünk az eddigi elméletekkel, inkább olyan, színekre vonatkozó megállapításokkal szerettük volna őket kiegészíteni, amelyek kifejezetten az éttermi környezettel kapcsolatosak” – mondta Catherine d’Hubert, az SCA Tork asztalkultúra választékának európai termékmenedzsere.

Az elemzés arra mutatott rá, hogy a különböző színek egyértelmű és ismétlődő hangulati és érzelmi mintákat váltanak ki. A színeket ezenkívül különböző étkezési típusokkal és a romantikus vacsorától a hivatalos üzleti ebédig terjedő, különleges éttermi élményekkel társították. Például a vörös serkenti az erős érzelmi kapcsolatokat és a kreativitást, míg a kék a nyugodt élményt mozdítja elő. Az egyes színek profiljának kialakításakor a tesztelés minden adata és eredménye is elemzésre került. A cél a vendéglátó ipar számára nyújtható inspiráció és gondolatébresztés. 

 

Link a színkísérletről készült rövidfilmhez.

 

 

 

Forrás: Vendég&Hotel Online


Pink csészék, elkötelezett női tulajdonos, induló rózsaszín kávézó üzletlánc

Pink csészék, elkötelezett női tulajdonos, induló rózsaszín kávézó üzletlánc 

A most induló Women in Coffee program célkitűzései között szerepel a női baristák szakmai fejlesztése.
Kortárs magyar írók kedvencei a VakVarjú egységeiben

Kortárs magyar írók kedvencei a VakVarjú egységeiben 

Június 5-től ismét étlapra kerülnek népszerű hazai íróink a VakVarjúkban.
Kovász, kreativitás, kézművesség – melyik kenyér lesz a nyertes?

Kovász, kreativitás, kézművesség – melyik kenyér lesz a nyertes? 

2025. június 4-én lezárul a Szent István napi kenyérverseny.
Két szakácssapka a kassai Márai Bistro-nak

Két szakácssapka a kassai Márai Bistro-nak 

A Hotel & More Group által üzemeltetett kassai Márai Bistro újabb mérföldkőhöz érkezett.
Hétvégén Gyulai Pálinkafesztivál

Hétvégén Gyulai Pálinkafesztivál 

Péntektől vasárnapig rendezik meg a 25. Gyulai Pálinkafesztivált a vár előtti téren.
Újra megrendezésre kerül az Avasi Kvaterka

Újra megrendezésre kerül az Avasi Kvaterka  

A Kvaterka idén lett hétéves, ezért úgy gondolták a szervezők, ideje felfrissülni.
 lsmét szent a béke az Aldi-testérek között?

lsmét szent a béke az Aldi-testérek között? 

Több mint hatvan év után egyesülhet az Aldi Nord és az Aldi Süd.
Új piacra törnek be a hazai food truck-osok

Új piacra törnek be a hazai food truck-osok 

Szlovákia felé indulnak a hazai food truck-ok.
Jön a nyárindító bor és pezsgő ünnep

Jön a nyárindító bor és pezsgő ünnep  

A rendezvény 2025. június 4-9. között várja a látogatókat.
Pannonhalmára költözik a Costes Downtown

Pannonhalmára költözik a Costes Downtown 

Június közepén egy szokatlan helyszínen tűnik fel a Michelin-ajánlott Costes Downtown: a Pannonhalmi Főapátság tövében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.