Meglehetősen egyedi új taggal bővült a Starbucks, a kávéimádóknak szentel üzletlánc: a washingtoni Tukwila büszkélkedhet az új létesítménnyel, amely négy szabványos szállítókonténerből épült, és megfelel a LEED minősítési rendszer szigorú követelményeinek. A Reclamation Drive-Thru, azaz az újrahasznosítás jegyében épült, autós vásárlókat kiszolgáló üzlet az új idők megváltozott szellemét tükrözi, amelynek jegyében a cég igyekszik bátorítani a fenntartható megoldásokat.
Tervezői a Starbucks saját építészei, az ihletet a cég saját szállítókonténerei jelentették, amelyekben a tea és a kávé érkezik a távoli országokból. A seattle-i központ fejesi ugyanis úgy találták: vétek lenne kidobni a funkciójukat vesztett szállítóeszközöket, inkább valamilyen értelmes új funkciót kéne találni nekik. Egyelőre ez az egyetlen megépült példa, de a jövőben valószínűleg további hasonló tagokkal bővülhet az üzlethálózat - írja a hg.hu.
A szigorú fenntarthatósági kritériumoknak való megfelelés jegyében az építmény hasznosítja az esővizet, a környezet kialakításánál pedig alkalmazták a xeriscaping, azaz szárazparkosítás módszereit – vagyis olyan kert- és tájépítészeti megoldásokat, amelyekkel minimálisra csökkenthető az öntözővíz-szükséglet. Ugyan nem biztos, hogy 100%-ban környezetvédő megoldás egy drive-in autós kávézó, de a trend mindenképp ígéretes. (forrás: hg.hu, kép: Tom Ackermann, Starbucks)