Dubaji Gulfood: tizenhárom magyar kiállító

Az Agrármarketing Centrum 156 m2-es közösségi standdal,  egységes országarculattal, 13 magyar cég termékkínálatának bemutatásával vesz részt a seregszemlén., ahol 200 országból, több mint 5000 kiállító mutatja be kínálatát.

2019. február 21-én, csütörtökön zárul a Gulfood, a világ egyik legnagyobb, minden évben megrendezett élelmiszer-, italkereskedelmi és vendéglátói ipari szakkiállítása. A Dubai World Trade Centre-ben idén több mint 5000 kiállító mutatja be kínálatát a közel 200 országból érkező, 100 ezer főt meghaladó közönségnek.

A négynapos Gulfoodon neves nemzetközi márkák legújabb élelmiszer- és italtermékei és szolgáltatásai mutatkoznak be. Az résztvevők a multiknál tevékenykedő beszállítókkal, az új élelmiszer mintákkal és a legújabb kulináris trendekkel egyaránt megismerkedhetnek.

Ondré Péter az AMC ügyvezető igazgatója. az esemény kapcsán nyilatkozva elmondta: a Gulfood piacra lépési lehetőség a növekvő emirátusi piac felé és a teljes közel-keleti és ázsiai térségbe is, tehát nem csupán a Perzsa-öböl országait, hanem az Afrikától Indiáig terjedő térség valamennyi államát felöleli. Az üzletfejlesztés mellett a trendek, koncepciók, innovációk, valamint a kockázatok és veszélyek felmérésére is a Gulfood az egyik legjobb terep a világon.

A rendezvényen a kiállítók nyolc tematikus szektorban mutatják be kínálatukat: tejtermékek, italok, zsírok és olajok, gabonafélék és hüvelyesek, hús és baromfi, ütős márkák, a világ élelmiszerei és az egészséges wellness és mentes termékek. Utóbbi (egészséges és wellness, mentes) termékek szektorát tavaly indították, ami jól jelzi, hogy ez a termékkategória e térségben is egyre inkább terjed.

A Gulfood Konferencia kapcsán az AMC ügyvezető igazgatója arra is felhívta a figyelmet, hogy az iparág elismert vezetőinek grémiumát sorakoztatják fel az Emirátusban, így az eseményen a legnagyobb tekintélynek örvendő szakértők vitatják meg az ágazat kérdéseit a közegészségtől egészen a legújabb élelmiszer-gyártási technológiákig.

A magyar kiállítók a talán leginkább slágerterméknek számító mézzel, valamint gabonából készült élelmiszerekkel, péksüteményekkel, tejtermékekkel és tejből készült áruféleségekkel, gyorsfagyasztott zöldségekkel és gyümölcsökkel, gyógynövényekből készült teákkal és kozmetikumokkal, táplálék kiegészítőkkel, hízott libából és kacsából, és emellett baromfikból készült élelmiszerekkel, különféle ital és fagylat porokkal és cukrászipari termékek előállításához szükséges alapanyagokkal, továbbá különféle szószókkal és tésztaféleségekkel mutatkoznak be a rendezvényen.

Az AMC ügyvezető igazgatója a szervezet közösségi standján bemutatott termékek kapcsán azt is elmondta, hogy az Emirátusokba exportált magyar élelemiszerek közül a legnagyobb volumenben kiszállított, értékesített termékek, az éves szinten mintegy 8-850 tonna eladott élelmiszer és ital mennyiség közel felét adják.

Forrás: Turizmus Online


Bajban a hazai sertéstenyésztő ágazat

Bajban a hazai sertéstenyésztő ágazat 

A gazdák több százezer sertést nem tudnak értékesíteni, miközben a vidéki térségeket csődhullám fenyegeti.
Argentin borok Budapesten

Argentin borok Budapesten  

Idén is bemutatkozott Budapesten a Malbec, e világhírű argentin borfajta, az egyik legnagyobb hazai borkereskedésben.
Innováció: gombabetegségeknek ellenálló szőlőfajták

Innováció: gombabetegségeknek ellenálló szőlőfajták 

A legjellemzőbb gombabetegségekkel szemben ellenálló szőlőfajtákat, valamint magas hozzáadott értékkel rendelkező borászati termékeket fejlesztett ki a Varga Pincészet Kft. és a Pécsi Tudományegyetem (PTE) konzorciuma. 
Friss kutatás: a Z- és Y-generáció tudatos borfogyasztásáról

Friss kutatás: a Z- és Y-generáció tudatos borfogyasztásáról 

A fiatalabb felnőttek számára a borfogyasztás már nem csupán hagyomány vagy gasztronómiai kiegészítő, hanem értékválasztás is.
Új helyszín, bővülő választék – nyit a Gin Market

Új helyszín, bővülő választék – nyit a Gin Market 

A gin nemcsak az egyik legnépszerűbb ital és longdrink alapanyag a fővárosban, hanem az egyik legnagyobb ginfesztivál főszereplője is.
Tej Terméktanács: mindenki egyen több trappista sajtot!

Tej Terméktanács: mindenki egyen több trappista sajtot! 

A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista sajt fogyasztásának ösztönzésére.
Hajnali 1-ig nyitva minden brit pub – győzelmet ünnepelnek

Hajnali 1-ig nyitva minden brit pub – győzelmet ünnepelnek 

Hajnali 1-ig nyitva tarthatnak a pubok a brit győzelem 80. évfordulóján.
Tízéves a budapesti topétterem, legendás túrógombócuk maradt az étlapon

Tízéves a budapesti topétterem, legendás túrógombócuk maradt az étlapon 

Tízéves az egerszalóki St. Andrea Szőlőbirtok értékeit továbbgondoló, 2015-ben az Eiffel Palace épületében megnyitott St. Andrea Restaurant.
A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert

A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert 

A Római-part legendás sörkertje 1983 óta a budapesti nyár kihagyhatatlan része.
Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester

Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester  

A Mozium étterem vezetősége hivatalos közleményben tájékoztatta vendégeit a közelmúltban történt jelentős belső változásokról.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.