Tokaji prémium borászatot vett a BDPST Group

Ikonikus tokaji borászattal szélesíti befektetési portfolióját a BDPST Group: megállapodást kötöttek a minőségi tokaji borairól és prémium borkülönlegességeiről ismert Patricius Borház Zrt. 100 százalékos tulajdonának megvásárlásáról.

Mint ezzel kapcsolatos közleményükből megtudható, tőkebefektetőként már eddig is erős jelenléttel rendelkeztek a világörökségi védettséget élvező térségben, ugyanis a Tokaji borvidéken üzemeltetik az ötcsillagos Andrássy Kúria & Spat és annak lokális és regionális ételekre specializálódott éttermét, a Bobajkát.

A Patricius Borház Zrt. megvásárlásával pedig a szálláshelyszolgáltatások és vendéglátás után immár a bortermelés területén is a meghatározó szereplők közé lépnek elő Magyarország legrégebbi és legismertebb borvidékén.

 

A vételről szóló megállapodást március 2-án írták alá, amelynek értelmében a holdingcég 100 százalékos tulajdonészt vásárol a Patricius Borház Zrt.-ben. A tranzakcióhoz kapcsolódik a Patricius Borházat körülvevő termőterületek megvétele is, ahol a jövőben folyik tovább a magas szakmai színvonalú szőlőtermelés.

A vidék egyik legjelentősebb borászata

A több mint 20 éve alapított bodrogkisfaludi székhelyű Patricius Borház az UNESCO Világörökségi Helyszínei között jegyzett Tokaj-hegyaljai történelmi borvidék egyik meghatározó borászata. Így 2016-ban elnyerte az Év Pincészete díjat, tokaji borkülönlegességei pedig számos szakmai díjban részesültek az elmúlt években. A világ legnagyobb és egyik legrangosabb borversenyeként jegyzett londoni Decanter World Wine Awards 2021-es megmérettetésén a Patricius Borház 2017-es 6 puttonyos aszúja platina érmes minősítést szerzett, kivívva a nemzetközi szakmai közönség elismerését.

„A Patricius több mint egy borászat, vagy egy márka, hiszen a borkészítésen túlmenően aktívan részt veszünk Magyarország első számú borvidéke kulturális életének szervezésében is. A szakmai és fogyasztói rendezvényeken a Tokaji borvidék kulturális és természeti értékeinek bemutatására is nagy hangsúlyt fektetünk, nagykövetként képviselve mindazt, amit a Tokaji márkanév jelent a minőségi borok kedvelőinek idehaza és külföldön. Ugyanakkor a továbblépéshez szükség van olyan tőkeerős befektetőkre, akik elkötelezettek a magyar minőségi borkészítés és a borturizmus fejlesztése iránt, emellett képesek a meglévő tradíciókra támaszkodva új lendületet adni a szakmai és üzleti építkezéshez”, mondta Molnár Péter, a Patricius Borház birtokigazgatója.

Miért történt a portfólió bővítés?

A BDPST Group célja, hogy olyan akvizíciókat hajtson végre, amelyek eredményeként a nemzetközi versenyben is helytállni képes, kimagasló piaci teljesítménnyel legyen jelen mindazokban a szektorokban, amelyekbe befektet. Tokaj ehhez ideális helyszínt kínál, hiszen a 5300 hektár kiterjedésű borvidék Magyarország legismertebb borrégiója, amely – többek között - az egyedülállóan szigorúan szabályozott Tokaji Aszú készítéséről, másrészt száraz fehér borairól ismert. Ugyanakkor a régió mind a bortermelés, mind a borturizmus terén további jelentős fejlesztési potenciállal rendelkezik.

„Jól illeszkedik stratégiai elképzeléseinkbe a most aláírt megállapodás, hiszen a Tokaji a legismertebb magyar márkák egyike, ezáltal országimázsunk fontos része, egyúttal fontos, megóvandó világörökségi értékünk. A Patricius Borház megvétele része annak az építkezésnek, amelynek eredményeképpen a Tokaji borvidéken minden téren a meghatározó szereplők egyike lehetünk a minőségi szolgáltatások és termékék piacán. A közvetlen üzleti célokon túl pedig ahhoz is hozzá kívánunk járulni, hogy a Tokaji márka megerősítse helyét a minőségi borok piacán és a nemzetközi borturizmus térképén egyaránt”, tette hozzá Tiborcz István, a BDPST Group többségi tulajdonosa.

A BDPST Group jelenléte Tokajban

Első befektetését még 2019-ben hajtotta végre a Tokaji borvidéken a BDPST Group a ma Andrássy Kúria & Spa-ként ismert szálloda megvásárlásával. Az 53 szobás tarcali szálláshely a cégcsoport értékteremtő munkájának hála mára egy teljeskörűen korszerűsített ötcsillagos minősítésű szállodaként és rendezvényhelyszínként működik. Étterme, a Bobajka pedig a borrégió örökségének és különleges hangulatának átadásával, újragondolt regionális ételekkel várja vendégeit. A vendéglátóhely munkájának szakmai elismerését jelzi, hogy 2022-ben a Klasszis TopDesign versenyén „az év étterme - zárt vendégtér kategóriában” győzedelmeskedett.

A helyi termelőkkel és borászatokkal való együttműködés mindig is fontos volt az Andrássy Kúria & Spa tulajdonosa számára, a Patricius Borház megvásárlása pedig további szinergiákat teremt mind a szálláshely gasztronómiai kínálatának szélesítése, mind a borturizmushoz kapcsolódó szolgáltatások fejlesztése terén a Tokaji borvidéken.

A legkíméletesebb gravitációs szőlőfeldolgozási technológiát alkalmazó, 3 szintes borászati feldolgozó üzemet működtető Patricius Borház szakmai stábjának tudása és piaci elismertsége pedig optimális feltételeket kínál a további termék és szolgálatásfejlesztések megvalósításához.

Forrás: gwc.hu


Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf

Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf 

Vajon mit keresett ott?
Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál

Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál 

Megnyílt a Varjúvár étterem a Várkert Bazárban.
SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron

SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron 

A Stílusos Vidéki Éttermiség (SVÉT), a nívós vidéki gasztronómiát képviselők szövetsége a Rosinante Fogadóba készül április 5-én.
Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból

Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból 

A vásárcsarnok állapota az elmúlt évtizedek során folyamatosan romlott.
Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról

Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról 

Ezzel a bővülés dinamikája visszatért a 2021-ben és 2022-ben mért 3 százalék körüli mértékhez.
Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést

Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést 

Vége a helyben sütésnek – a Főpolgármesteri Hivatal döntése szerint.
A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe?

A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe? 

Pedig ideje lenne, mert a tej egy ideje fontos szerepet játszik a kólagyártó cég életében.
Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese

Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese 

Több mint 2400 minta versenyzett a XV. Quintessence pálinka- és párlatversenyen.
Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte

Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte 

Több mint 35 millió forintos bírságot szabtak ki az ételrendelési portál üzemeltetőjére.
A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori

A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori 

Van egy családi alapítású olasz cég, amelyik professzionális, egyedi tervezésű konyhai rendszereket tervez, és le is gyártja saját tervezésű konyháit, konyhaszigeteit.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.