Trükköznek a gyorséttermek

A gyorséttermek és a gyorsételek gyártóinak rafinált hirdetési trükkjeire és technikáira mutat rá az a jelentés, amit a British Heart Foundation megbízásából készített a The Food Comission.

A jelentés szerint a gyorséttermek és az élelmiszergyártók azt sugallják szülőknek, hogy egészségesen táplálják a gyerekeket, ha az ő termékeiket fogyasztják, holott nem. A Kellogg’s Coco Pops Cereal and Milk bars nevű terméke például azt állítja magáról, hogy a „legegészségesebb uzsonnásdoboz”, a csomagolásán például szőlő és teljes kiőrlésű kenyérből készített szendvics látható. Valójában azonban minden 100 gramm 41 gramm cukrot tartalmaz. Szelektív információkat tartalmaz a Dairlea csomagolása is, amely szerint az ételben nincsenek mesterséges édesítő-, színező- és tartósítószerek, pedig egy harapás belőle közel a harmadát tartalmazza annak a telített zsír-mennyiségnek, amit egy napra maximum ajánlanak. Félrevezetőek lehetnek a csomagoláson látható képek is. Az aberdeeni Burger King Angus Mini burgerének dobozán egy anyafigura közli, hogy „Az ebédcsatának vége” és sugallja azt, hogy egészséges a dobozban rejlő étel. Az Angus Mini burger több, mint ötödét tartalmazza egy gyerek egy napra engedélyezett telített zsír-adagjának. A BHF lobbizni kezd azért, hogy a kormányzat tiltsa be a hasonló termékek reklámozását reggel 9 előtt, és szigorítsa meg az ágazatra vonatkozó szabályozást. (www.costsectorcatering.co.uk)

Hétvégén Somlói Borgála

Hétvégén Somlói Borgála 

Borkultúra, hagyomány és élmény egyetlen hétvégén.
Kiemelkedő vidéki vállalkozásokat díjaztak

Kiemelkedő vidéki vállalkozásokat díjaztak 

Közös célért – 6 millió forint adomány gyűlt össze.
Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben

Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben 

Új nemzetközi imázsfilmmel pozicionálja újra Magyarországot a borvilág térképén a Magyar Bormarketing Ügynökség.
Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség

Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség 

Növelni kell a palackos borok exportját, amihez a magyar kormány minden segítséget megad, mondta a miniszter egy csütörtöki balatoni nyitóeseményen.
Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től

Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től 

A Bar Me Tender ingyenes bartenderképzés immár negyedik éve segíti a vendéglátós szakma új generációját.
Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk

Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk 

Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok.
Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja

Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja 

Az Auchan Magyarország stratégiai partnerségre lép a Winelovers Wine Awards borversennyel.
Legjobbak közt a magyar speciality kávé

Legjobbak közt a magyar speciality kávé  

A döntőbe a világ több százezer kávéja közül, kategóriánkként a legjobb tízet választják ki.
Miskolc innovatív gasztronómiai kínálata Katowice-ben

Miskolc innovatív gasztronómiai kínálata Katowice-ben  

A Zadole parkban zajló kétnapos rendezvényen a látogatók Katowice testvérvárosainak kulináris és kulturális kínálatával ismerkedhettek meg.
Fagylaltozók, strandbüfék a nyári ellenőrzések célkeresztjében

Fagylaltozók, strandbüfék a nyári ellenőrzések célkeresztjében 

Országos ellenőrzés lesz a főszezonban bizonyos vendéglátóhelyeken.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.