A jelentés szerint a gyorséttermek és az élelmiszergyártók azt sugallják szülőknek, hogy egészségesen táplálják a gyerekeket, ha az ő termékeiket fogyasztják, holott nem. A Kellogg’s Coco Pops Cereal and Milk bars nevű terméke például azt állítja magáról, hogy a „legegészségesebb uzsonnásdoboz”, a csomagolásán például szőlő és teljes kiőrlésű kenyérből készített szendvics látható. Valójában azonban minden 100 gramm 41 gramm cukrot tartalmaz. Szelektív információkat tartalmaz a Dairlea csomagolása is, amely szerint az ételben nincsenek mesterséges édesítő-, színező- és tartósítószerek, pedig egy harapás belőle közel a harmadát tartalmazza annak a telített zsír-mennyiségnek, amit egy napra maximum ajánlanak. Félrevezetőek lehetnek a csomagoláson látható képek is. Az aberdeeni Burger King Angus Mini burgerének dobozán egy anyafigura közli, hogy „Az ebédcsatának vége” és sugallja azt, hogy egészséges a dobozban rejlő étel. Az Angus Mini burger több, mint ötödét tartalmazza egy gyerek egy napra engedélyezett telített zsír-adagjának. A BHF lobbizni kezd azért, hogy a kormányzat tiltsa be a hasonló termékek reklámozását reggel 9 előtt, és szigorítsa meg az ágazatra vonatkozó szabályozást. (www.costsectorcatering.co.uk)
Trükköznek a gyorséttermek
A gyorséttermek és a gyorsételek gyártóinak rafinált hirdetési trükkjeire és technikáira mutat rá az a jelentés, amit a British Heart Foundation megbízásából készített a The Food Comission.

Hétvégén Somlói Borgála
Borkultúra, hagyomány és élmény egyetlen hétvégén.

Kiemelkedő vidéki vállalkozásokat díjaztak
Közös célért – 6 millió forint adomány gyűlt össze.

Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben
Új nemzetközi imázsfilmmel pozicionálja újra Magyarországot a borvilág térképén a Magyar Bormarketing Ügynökség.

Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség
Növelni kell a palackos borok exportját, amihez a magyar kormány minden segítséget megad, mondta a miniszter egy csütörtöki balatoni nyitóeseményen.

Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től
A Bar Me Tender ingyenes bartenderképzés immár negyedik éve segíti a vendéglátós szakma új generációját.

Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk
Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok.

Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja
Az Auchan Magyarország stratégiai partnerségre lép a Winelovers Wine Awards borversennyel.

Legjobbak közt a magyar speciality kávé
A döntőbe a világ több százezer kávéja közül, kategóriánkként a legjobb tízet választják ki.

Miskolc innovatív gasztronómiai kínálata Katowice-ben
A Zadole parkban zajló kétnapos rendezvényen a látogatók Katowice testvérvárosainak kulináris és kulturális kínálatával ismerkedhettek meg.

Fagylaltozók, strandbüfék a nyári ellenőrzések célkeresztjében
Országos ellenőrzés lesz a főszezonban bizonyos vendéglátóhelyeken.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.