Tudásmegosztásra ösztönzik a gasztronómia szereplőit

A Piqniq Budapest és a Mastercard kampánya a fejlődésre nyitott szakmabelieket célozza.

A Piqniq Budapest a Mastercarddal együttműködve nyitott közösségként köti össze a gasztronómia szereplőit, teret adva a fejlődésnek és a kapcsolatépítésnek, tudásmegosztásnak. 2020-ban három hónap leforgása alatt több mint száz szakember megszólaltatásával, 25 gasztrotémát feldolgozva futtatott közös kampányt: a Tanulj, fejlődj! Nagykép a gasztronómiáról elnevezésű projekt keretében nem mindennapi történeteket, inspiráló szakembereket, izgalmas kulisszatitkokat ismerhettünk meg a vendéglátás színes világából - írja testvérlapunk a Kreatív.hu.

A 2021 végén induló Piqniq 2.0 kampányban a tudásmegosztásra és a tapasztalásra kerül majd a hangsúly. A kampányelemek megtervezéséhez készült Az év gasztro-felmérése – 2021 kutatásban 400 vendéglátós és 1600 a terület iránt érdeklődő gasztrorajongó válaszai alapján azt vizsgálták, hogy mennyire vonzó az iparág az abban és az azon kívül dolgozóknak, illetve honnan tájékozódnak a témában a szakmabeliek és a gasztrorajongók.

A most induló kampány a gasztronómiai iránt rajongó és a saját vállalkozás indítását mérlegelő “laikusokra”, valamint a tanulásra és fejlődésre nyitott szakmabeliekre fókuszál.

"A célunk, hogy 2022 végére a tavalyi aktív tagjaink számát minimum megduplázzuk, azaz akár résztvevőként, nézőként, hallgatóként vagy mentorként, előadóként bővüljön a Piqniq közösségét alkotó emberek, szakemberek, vállalkozások száma, akik közös gondolkodással szeretnének fejlődni." - mondta el Bánhalmi Kata, a Piqniq Budapest társalapítója. 

“A gasztronómia igazi mainstream terület lett a szó legjobb értelmében: a híresebb séfek igazi sztárok, a jó éttermek kultusza az egekben van, az evés-ivás pedig az egyik legfontosabb örömforrásunkká vált a pandémia alatt. Fontos számunkra, hogy a vendéglátásban ne csak a fizetésnél, hanem az élmény egészénél jelen legyünk – ennek biztosítására pedig tökéletes partner a Piqniq, ami az ország top éttermeit, szakembereit és a gasztrorajongóit ülteteti egy virtuális asztalhoz” - mondta el Szalkai Réka, a Mastercard marketing igazgatója.

A Piqniq 2.0 november végén olyan, folyamatosan bővülő programokkal indul, mint a Piqniq Patronok mentorprogram már létező gasztrovállalkozásoknak, itt az ország legmenőbb gasztrovállalkozásait tömörítő közösség tagjai közül 25-en (pl. Masterclass, a Dreher, az Eisberg, a We Love Budapest) mentorálják a jelentkező gasztrovállalkozásokat. Készül egy podcast sorozat laikusoknak és szakmabelieknek, ahol a hazai gasztronómia legfontosabb trendjeit elemzik. Készülnek How-to anyagok, amely egy gyorsan befogadható és beépíthető, iparági szakemberek tudásából építkező cikksorozat lesz vállalkozásfejlesztés témában, ezek leginkább az üzletvezetőknek és a nyitás gondolatával játszó laikusoknak szólnak majd. Készül több, a hazai gasztroélet kulisszái mögé bepillantást engedő riportsorozat, ahol rövid videókon keresztül ismerhetjük meg a hazai gasztronómia ismert és kevésbé ismert arcainak történetét.

Forrás: Kreatív Online


Csehországi borturisztikai konferencia – magyar résztvevőkkel

Csehországi borturisztikai konferencia – magyar résztvevőkkel 

Három magyar résztvevő a mikulovi Nemzetközi Borturizmus Konferencián.
Etyek nagyra törő terve: felkerülni a világ pezsgő térképére

Etyek nagyra törő terve: felkerülni a világ pezsgő térképére 

Az Etyeki Pezsgő hivatalosan eredetvédett státuszt kapott.
Terített asztal a Balatonnál – gasztro-évadnyitó Tihanyban

Terített asztal a Balatonnál – gasztro-évadnyitó Tihanyban 

Hagyományteremtő„Balaton Expo”-n jelent meg a régió kínálata a Balaton asztalán.
Fontos termék a vendéglátóipar szereplőinek

Fontos termék a vendéglátóipar szereplőinek 

Új névvel és telephelyen, kibővített termékportfólióval és nemzetközi terjeszkedéssel folytatja működését Magyarország vezető újrahasználati rendszere, a Cup Revolution.
Felvásárolták az albán Spar-hálózatot

Felvásárolták az albán Spar-hálózatot 

Koszovó legnagyobb kiskereskedelmi hálózata, a Viva Fresh Store felvásárolta a Spar Albánia üzleteit a helyi Balfin befektetési csoporttól.
Balatoni vörösborokat díjaztak Berlinben

Balatoni vörösborokat díjaztak Berlinben 

Ki mondta, hogy a balatonfüredi borvidék kizárólag fehérborok készítéséhez kiváló terület?
Itthon újabb szarvasmarhatelepen jelent meg a ragadós száj- és körömfájás

Itthon újabb szarvasmarhatelepen jelent meg a ragadós száj- és körömfájás 

Az első tünetek kedden jelentkeztek a Levél településen található, 3000 egyedet számláló szarvasmarha-állományban.
Jön egy stílusos villásreggeli

Jön egy stílusos villásreggeli 

Stílusos Vidéki Villásreggeli Fesztivál és majális- egy igazán ragyogó program a gasztronómia és az utazás szerelmeseinek.
Megújult étlappal vár az etyeki birtok

Megújult étlappal vár az etyeki birtok 

Defend Márk séf és csapata tálalásában mutatják be a friss ötletekre és szezonális alapanyagokra épülő megújult étlapot.
Zenés-táncos estek a Gundelben

Zenés-táncos estek a Gundelben 

Hagyományélesztés modern köntösben: áprilistól zenés-táncos estek a Gundelben.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.