Újabb védjegy a magyar termékekre

A hazai foglalkoztatás növelése a Válassz magyart mozgalom célja, ez pedig elérhető azzal is, ha minél több magyar ember választ magyar terméket – mondta a Kossuth Rádió Vasárnapi Újság című műsorában Kecskeméti Attila, a tizenhárom cég által létrehozott Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója. A társaság egy tanúsító védjegyet is bevezet, amelyik nem csak a származást, hanem a minőséget is igazolja.

Konkrét törvényi szabályozás még nincs arra vonatkozóan, hogy mi számít magyar terméknek, ezért többféle megközelítés létezik – mondta az ügyvezető igazgató. Az egyik közülük, hogy az adott gyártó magyar tulajdonban legyen, Magyarországon működjön és csak magyar alapanyagból dolgozzon. Kecskeméti Attila szerint ugyanakkor „a megoldás középen lehet”, mert ha mindezt szigorúan vesszük az, akkor csak kevés cég felelne meg az elvárásoknak. A Magyar Termék Nonprofit Kft. ezért az 51 százalékos magyar hozzáadott értékkel rendelkező terméket is magyarnak tekinti.

Az igazgató ugyanakkor hangsúlyozta: tanúsító védjegyet alkalmaznak, amely nemcsak a származást mutatja, hanem minőségi vizsgálatot is feltételez, a védjegyhasználókkal pedig éves szerződéseket kötnek. Kecskeméti Attila felhívta a figyelmet arra is, hogy a magyar termékek megjelölése mellett elemi fontosságú az oktatás szerepe, hiszen a gyerekek a legfogékonyabbak, ezért a plakátok mellett oktatási anyagot is készítenek.

Az igazgató megjegyezte: felmérések szerint hat évvel ezelőtt a fogyasztók alig törődtek azzal, hogy magyar terméket válasszanak, az utóbbi években azonban – az ár mellett – egyre inkább szemponttá válik, honnan származik az adott élelmiszer. (Agromonitor)


Újra megrendezésre kerül az Avasi Kvaterka

Újra megrendezésre kerül az Avasi Kvaterka  

A Kvaterka idén lett hétéves, ezért úgy gondolták a szervezők, ideje felfrissülni.
 lsmét szent a béke az Aldi-testérek között?

lsmét szent a béke az Aldi-testérek között? 

Több mint hatvan év után egyesülhet az Aldi Nord és az Aldi Süd.
Új piacra törnek be a hazai food truck-osok

Új piacra törnek be a hazai food truck-osok 

Szlovákia felé indulnak a hazai food truck-ok.
Jön a nyárindító bor és pezsgő ünnep

Jön a nyárindító bor és pezsgő ünnep  

A rendezvény 2025. június 4-9. között várja a látogatókat.
Pannonhalmára költözik a Costes Downtown

Pannonhalmára költözik a Costes Downtown 

Június közepén egy szokatlan helyszínen tűnik fel a Michelin-ajánlott Costes Downtown: a Pannonhalmi Főapátság tövében.
Új világnap született: a magyar pezsgő ünnepe

Új világnap született: a magyar pezsgő ünnepe 

Június 1-jét a magyar pezsgő világnapjának választották.
Összehangolt NAV-ellenőrzés a Nagybani Piacon

Összehangolt NAV-ellenőrzés a Nagybani Piacon 

A híradások szerint 70 embert elvittek – akik közül többeket le is tartóztattak.
CSR-akció a fenntartható Bátor Táborért

CSR-akció a fenntartható Bátor Táborért 

Ezzel az adománnyal a Master Good a Bátor Tábor nyári táborainak megvalósításához járult hozzá.
Visszahívja édességeit Hollandiában a Haribo

Visszahívja édességeit Hollandiában a Haribo 

Kannabiszt találtak bennük.
Új vizeken Rácz Jenő: házias ízeket kínáló éttermet nyitott a Balaton északi partján

Új vizeken Rácz Jenő: házias ízeket kínáló éttermet nyitott a Balaton északi partján 

Alaposan felkavarva a tó állóvizét: május 29-én megnyílt az Ypsilon by Rácz Jenő étterem az alsóörsi Ypsilon Yacht Club területén.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.