Konkrét törvényi szabályozás még nincs arra vonatkozóan, hogy mi számít magyar terméknek, ezért többféle megközelítés létezik – mondta az ügyvezető igazgató. Az egyik közülük, hogy az adott gyártó magyar tulajdonban legyen, Magyarországon működjön és csak magyar alapanyagból dolgozzon. Kecskeméti Attila szerint ugyanakkor „a megoldás középen lehet”, mert ha mindezt szigorúan vesszük az, akkor csak kevés cég felelne meg az elvárásoknak. A Magyar Termék Nonprofit Kft. ezért az 51 százalékos magyar hozzáadott értékkel rendelkező terméket is magyarnak tekinti.
Az igazgató ugyanakkor hangsúlyozta: tanúsító védjegyet alkalmaznak, amely nemcsak a származást mutatja, hanem minőségi vizsgálatot is feltételez, a védjegyhasználókkal pedig éves szerződéseket kötnek. Kecskeméti Attila felhívta a figyelmet arra is, hogy a magyar termékek megjelölése mellett elemi fontosságú az oktatás szerepe, hiszen a gyerekek a legfogékonyabbak, ezért a plakátok mellett oktatási anyagot is készítenek.
Az igazgató megjegyezte: felmérések szerint hat évvel ezelőtt a fogyasztók alig törődtek azzal, hogy magyar terméket válasszanak, az utóbbi években azonban – az ár mellett – egyre inkább szemponttá válik, honnan származik az adott élelmiszer. (Agromonitor)