Vajon tudjuk mit eszünk?

A fogyasztókat összezavarják az élelmiszerek csomagolásán található információk – derül ki egy friss kutatásból, amely szerint a probléma a túl sok adaton kívül a tájékozottság hiányára vezethető vissza.

Bár sokan szemügyre veszik az élelmiszerek címkéjét a boltban, mégis egészségtelen döntést hoznak – állítják a szakemberek. Az interjúkon alapuló beszámoló szerint ugyanis hiába próbálnak kiegyensúlyozottan táplálkozni az emberek, több mint harmadukon kifognak a feliratok. Főleg a Nagy-Britanniában is megszokott „jelzőlámpa-rendszer” fog ki az érintetteken, amelynél a zsír-, a cukor- és a sótartalmat piros, narancssárga és zöld szín jelöli. A megértési nehézség gátolja az ottani kormány próbálkozásait a járványszerűen terjedő elhízás visszaszorítására. „A tájékoztató célja, hogy a fogyasztók egészséges döntést hozzanak a táplálkozásukkal kapcsolatban, így elejét vegyék az elhízásnak. Eredményeink szerint azonban ez több okból is összezavarja a vásárlókat” – magyarázta a kutatást vezető Dr. Sheena Leek, a Birminghami Egyetem munkatársa.

„A különböző számok, például a zsírok, a telített zsírok, a só, a cukor és a kalóriamennyiség, továbbá a napi ajánlott bevitel százalékos aránya, az adagonkénti tápérték és a színséma valóságos információáradatot jelent. Kutatásunk alapján ezért csak két adatra szoktak odafigyelni az emberek, például a kalóriatartalomra és a zsírok mennyiségére” – fejtette ki Dr. Leek. Az eredmények arról tanúskodnak, hogy a vásárlók az olyan részletekben is hajlamosak elveszni, mint a zsírok és a telített zsírok közötti különbség. „Sokan sietnek bevásárlás közben, így legfeljebb tíz másodpercük van a címke megtekintésére. Meg kell könnyítenünk a dolgukat” – jelentette ki a 30 fővel végzett személyes interjúk tükrében a szakértő. A kísérlet során egyébként a vásárlók kétötöde nem tudta kiválasztani az egészségesebb terméket kettő közül. A tanulmány a Journal of Customer Behaviour című szaklapban jelent meg.

 


A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert

A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert 

A Római-part legendás sörkertje 1983 óta a budapesti nyár kihagyhatatlan része.
Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester

Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester  

A Mozium étterem vezetősége hivatalos közleményben tájékoztatta vendégeit a közelmúltban történt jelentős belső változásokról.
Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar

Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar 

A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és az idén is hasonlóra vagy enyhe csökkenésre számít a Magyar Édességgyártók Szövetsége.
Új trendek a gin piacon

Új trendek a gin piacon 

A főváros egyik legnépszerűbb ginfesztiválja idén új trendek felé nyit.
Maradt a húsvéti sonkából? Van megoldás

Maradt a húsvéti sonkából? Van megoldás 

Tippek a séftől.
Húsvéti nagyüzem a fővárosi piacokon

Húsvéti nagyüzem a fővárosi piacokon 

Vége a böjtnek, jöhet a nagy eszem-iszom.
Furmintok csatája Franciaországban

Furmintok csatája Franciaországban 

A Patricius Borház Profundum Furmintja lett Bordeaux-ban a befutó.
Bajban a hazai sörfőzdék

Bajban a hazai sörfőzdék 

A Kisüzemi Sörfőzdék Egyesülete szerint versenytorzító hatásúak szerződéses gyakorlatok.
Fesztiválozik a MOHU új automatája

Fesztiválozik a MOHU új automatája 

A MOHU bemutatta a vállalat új fesztiválautomatáját a budapesti Telekom Vivicittá futóversenyen.
Elhunyt a villányi borvidék meghatározó alakja

Elhunyt a villányi borvidék meghatározó alakja 

Mindössze 60 év adatott meg Tiffán Zsoltnak.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.