Vajon tudjuk mit eszünk?

A fogyasztókat összezavarják az élelmiszerek csomagolásán található információk – derül ki egy friss kutatásból, amely szerint a probléma a túl sok adaton kívül a tájékozottság hiányára vezethető vissza.

Bár sokan szemügyre veszik az élelmiszerek címkéjét a boltban, mégis egészségtelen döntést hoznak – állítják a szakemberek. Az interjúkon alapuló beszámoló szerint ugyanis hiába próbálnak kiegyensúlyozottan táplálkozni az emberek, több mint harmadukon kifognak a feliratok. Főleg a Nagy-Britanniában is megszokott „jelzőlámpa-rendszer” fog ki az érintetteken, amelynél a zsír-, a cukor- és a sótartalmat piros, narancssárga és zöld szín jelöli. A megértési nehézség gátolja az ottani kormány próbálkozásait a járványszerűen terjedő elhízás visszaszorítására. „A tájékoztató célja, hogy a fogyasztók egészséges döntést hozzanak a táplálkozásukkal kapcsolatban, így elejét vegyék az elhízásnak. Eredményeink szerint azonban ez több okból is összezavarja a vásárlókat” – magyarázta a kutatást vezető Dr. Sheena Leek, a Birminghami Egyetem munkatársa.

„A különböző számok, például a zsírok, a telített zsírok, a só, a cukor és a kalóriamennyiség, továbbá a napi ajánlott bevitel százalékos aránya, az adagonkénti tápérték és a színséma valóságos információáradatot jelent. Kutatásunk alapján ezért csak két adatra szoktak odafigyelni az emberek, például a kalóriatartalomra és a zsírok mennyiségére” – fejtette ki Dr. Leek. Az eredmények arról tanúskodnak, hogy a vásárlók az olyan részletekben is hajlamosak elveszni, mint a zsírok és a telített zsírok közötti különbség. „Sokan sietnek bevásárlás közben, így legfeljebb tíz másodpercük van a címke megtekintésére. Meg kell könnyítenünk a dolgukat” – jelentette ki a 30 fővel végzett személyes interjúk tükrében a szakértő. A kísérlet során egyébként a vásárlók kétötöde nem tudta kiválasztani az egészségesebb terméket kettő közül. A tanulmány a Journal of Customer Behaviour című szaklapban jelent meg.

 


Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben

Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben 

Új nemzetközi imázsfilmmel pozicionálja újra Magyarországot a borvilág térképén a Magyar Bormarketing Ügynökség.
Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség

Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség 

Növelni kell a palackos borok exportját, amihez a magyar kormány minden segítséget megad, mondta a miniszter egy csütörtöki balatoni nyitóeseményen.
Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től

Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től 

A Bar Me Tender ingyenes bartenderképzés immár negyedik éve segíti a vendéglátós szakma új generációját.
Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk

Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk 

Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok.
Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja

Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja 

Az Auchan Magyarország stratégiai partnerségre lép a Winelovers Wine Awards borversennyel.
Legjobbak közt a magyar speciality kávé

Legjobbak közt a magyar speciality kávé  

A döntőbe a világ több százezer kávéja közül, kategóriánkként a legjobb tízet választják ki.
Miskolc innovatív gasztronómiai kínálata Katowice-ben

Miskolc innovatív gasztronómiai kínálata Katowice-ben  

A Zadole parkban zajló kétnapos rendezvényen a látogatók Katowice testvérvárosainak kulináris és kulturális kínálatával ismerkedhettek meg.
Fagylaltozók, strandbüfék a nyári ellenőrzések célkeresztjében

Fagylaltozók, strandbüfék a nyári ellenőrzések célkeresztjében 

Országos ellenőrzés lesz a főszezonban bizonyos vendéglátóhelyeken.
Átadták a Gyulai Pálinkafesztivál versenydíjait

Átadták a Gyulai Pálinkafesztivál versenydíjait 

Az idei pálinkafesztiválon az év gyümölcse a cseresznye, így külön kategóriaként bírálta a szakmai zsűri a cseresznyepálinkával töltött 27 bonbont.
Nyári ízek újrahangolva  – a Kozmo Hotel új szezonális étlapján

Nyári ízek újrahangolva – a Kozmo Hotel új szezonális étlapján 

Feith Attila executive séf vezetésével a szálloda nyári étlapja idén is ízutazásra hívja a vendégeket.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.