Zölden és hatékonyan

Minden szakmában hasznos lehet megismerkedni a gyártókkal és termékeikkel, feltenni a kérdéseiket ezekkel kapcsolatban. A hétvégén magánembereknek, civil szervezeteknek és vendéglátóegységeknek is hasznos környezetbarát rendezvény zajlott a BB’z Bar & Grill-ben.

Az első alkalommal megrendezett Zöldülők Vásárával a Felelős Gasztrohős szervezet nem titkoltan akart kicsit kitörni az online térből, miközben segítséget nyújt, támogatja és bátorítja azokat, akik szívesen választanák a zöldebb utat, de keresik még a jó megoldásokat.

Az eseményen valóban volt egy kisebb vásár, ezt egészítették ki különböző kerekasztal beszélgetések. Az egyik során szó volt a hulladéktermelésről és annak visszaszorításáról. A vendéglátásban ez költségcsökkenéssel is járhat (pl. víztakarékos csapszűrő), de vannak olyan megoldások is, amik „csupán” környezetbarátok: ilyen, hogy az izzókat erre kijelölt szelektív gyűjtőkben is le lehet adni. A hulladék csökkentéséről és megfelelő kezeléséről egyébként szívesen ad segítséget a vendéglátóhelyeknek a Felelős Gasztrohős.

A másik téma a környezetvédelemmel kapcsolatos marketing volt. Ennek során a résztvevők egyetértettek abban, hogy az influencerek bevetése esetén fontos, hogy a személyük a téma számára hiteles legyen. Kenyhercz Kinga, az ACG Senior PR specialistája és a felelős Gasztrohős Önkéntese szerint a fogyasztók felé történő kommunikáció három legfontosabb pontja a következetesség, őszinteség és átláthatóság. Ha van egy ilyen kommunikáció, ami érzékenytő de nem agresszív, az megszólítja azokat, akiket az ügynek meg lehet nyerni. A”zöld témák” kapcsán Burgman Nóra zöld marketing tanácsadó említette, hogy tartalommarketinggel (hasznos információt adva az érdeklődőknek) kisebb forrásból is lehet hatékonyan gazdálkodni.

Csizmadia Máté pszichológus elmondta, hogy a környezetvédelmi marketing jellemzően a bűntudatra apellál. Ez épp ellentéte a hagyományos reklámoknak: amik felszabadítják az embert a bűntudat alól, hogy lehessen fogyasztani. „A zöld kommunikáció elkezdett bűntudatot kelteni, csak elkövette azt a hibát, hogy nem adott eszközöket, hogyan lehet ezt az érzést csökkenteni. Ezért fordultak el az emberek a teljes apátiába illetve a hiedelmek világába” – mondta a szakember. Éppen ezért nagyon fontos, hogy a zöld kommunikáció eszközt adjon az embereknek, megoldás javaslatokat, amelyek eredményeképp csökkenthetik a bűntudatukat. 

Szó volt továbbá a Green washing jelenségről is, amikor a vállalat olyan tevékenységet végez, ami kapcsolódik a fenntarthatósághoz, de nem változtat érdemben, mondjuk a gyártási technikákon vagy a szemléletmódján. Emiatt a „zöldülés” nem mindig tűnik őszintének: a fogyasztók gyakran keresik az átverést. Visszautalva a korábban leírtakra, ezt el lehet kerülni az következetesség, az őszinteség és átláthatóság alkalmazásával.

A beszélgetéseknek érdekes témafelvetései voltak, a meghívott vendégek sok hasznos információt osztottak meg. Ezt a programot a jövőben élvezetesebbé lehetne tenni a moderátori szerep csökkentésével, hogy a szakértőknek több tér jusson.

A szervezők tervei szerint a Zöldülők Vására idővel rendezvénysorozattá nőhetné ki magát, később tematikus vásárokkal, a fenntarthatósággal kapcsolatos kísérőprogramokkal, workshopokkal.

 

 


Búcsú az ismert konyhai tárolóedényektől

Búcsú az ismert konyhai tárolóedényektől 

Immár hivatalosan is bejelentették: végleg eltűnik Magyarországról a Tupperware – az az amerikai cég, amelynek neve egybeforrt a konyhai műanyag tárolódobozokkal.
Lehúzza a rolót a borsodiak egyik kedvenc étterme

Lehúzza a rolót a borsodiak egyik kedvenc étterme 

A kazincbarcikai Borsod Burger étterem másfél évnyi működés után bezárja kapuit.
Briósokat készít rászorulóknak egy fiatal miskolci pék

Briósokat készít rászorulóknak egy fiatal miskolci pék 

A fiatal pék célja, hogy friss péksüteményeivel segítse a helyi közösséget, különösen azokat, akik nehéz anyagi körülmények között élnek.
NGM: decemberben a magyar lakosság inkább külföldön vásárolt, mintsem itthon

NGM: decemberben a magyar lakosság inkább külföldön vásárolt, mintsem itthon 

A Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján a kiskereskedelmi forgalom 2024-ben a megelőző évhez viszonyítva összességében 2,6 százalékkal növekedett.
Guinness-rekord: megsütötték Magyarország legtöbb szeletből álló Dobostortáját

Guinness-rekord: megsütötték Magyarország legtöbb szeletből álló Dobostortáját 

A kísérletre Dobos C. József cukrász halálának 100. évfordulójának tiszteletére került sor.
Nápolyi pizza a pesti Michelin-ajánlott olasz étteremtől

Nápolyi pizza a pesti Michelin-ajánlott olasz étteremtől 

Közös pizzázással támogatja a Virtuózok fiatal tehetségeit az Alelí Budapest étterem.
Végéhez közeledik a koreai influenszer budapesti gasztrotúrája

Végéhez közeledik a koreai influenszer budapesti gasztrotúrája 

A fináléban hat darab lángost fogyasztott el a korai mokpang influenszer.
Letisztult designnal Burger King-nyitás az Omszki-tónál

Letisztult designnal Burger King-nyitás az Omszki-tónál 

Budakalászon nyitotta meg 59. magyarországi egységét a gyorsétteremlánc.
Zöld lámpa a  szupermarketlánc első bolti kocsmájának

Zöld lámpa a szupermarketlánc első bolti kocsmájának 

A tervek szerint a kocsma a dundonaldi üzletben kap helyet, amely a Lidl reményei szerint új vásárlókat vonz majd az üzletbe.
Michelin-ajánlás Szatmár-Bereg egyik éttermének

Michelin-ajánlás Szatmár-Bereg egyik éttermének 

A két ikonikus piros tábla mellett a harmadik is ott „tündököl” a Stílusos Vidéki Éttermiségivel (SVÉT-tel) együtt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.