Zölden és hatékonyan

Minden szakmában hasznos lehet megismerkedni a gyártókkal és termékeikkel, feltenni a kérdéseiket ezekkel kapcsolatban. A hétvégén magánembereknek, civil szervezeteknek és vendéglátóegységeknek is hasznos környezetbarát rendezvény zajlott a BB’z Bar & Grill-ben.

Az első alkalommal megrendezett Zöldülők Vásárával a Felelős Gasztrohős szervezet nem titkoltan akart kicsit kitörni az online térből, miközben segítséget nyújt, támogatja és bátorítja azokat, akik szívesen választanák a zöldebb utat, de keresik még a jó megoldásokat.

Az eseményen valóban volt egy kisebb vásár, ezt egészítették ki különböző kerekasztal beszélgetések. Az egyik során szó volt a hulladéktermelésről és annak visszaszorításáról. A vendéglátásban ez költségcsökkenéssel is járhat (pl. víztakarékos csapszűrő), de vannak olyan megoldások is, amik „csupán” környezetbarátok: ilyen, hogy az izzókat erre kijelölt szelektív gyűjtőkben is le lehet adni. A hulladék csökkentéséről és megfelelő kezeléséről egyébként szívesen ad segítséget a vendéglátóhelyeknek a Felelős Gasztrohős.

A másik téma a környezetvédelemmel kapcsolatos marketing volt. Ennek során a résztvevők egyetértettek abban, hogy az influencerek bevetése esetén fontos, hogy a személyük a téma számára hiteles legyen. Kenyhercz Kinga, az ACG Senior PR specialistája és a felelős Gasztrohős Önkéntese szerint a fogyasztók felé történő kommunikáció három legfontosabb pontja a következetesség, őszinteség és átláthatóság. Ha van egy ilyen kommunikáció, ami érzékenytő de nem agresszív, az megszólítja azokat, akiket az ügynek meg lehet nyerni. A”zöld témák” kapcsán Burgman Nóra zöld marketing tanácsadó említette, hogy tartalommarketinggel (hasznos információt adva az érdeklődőknek) kisebb forrásból is lehet hatékonyan gazdálkodni.

Csizmadia Máté pszichológus elmondta, hogy a környezetvédelmi marketing jellemzően a bűntudatra apellál. Ez épp ellentéte a hagyományos reklámoknak: amik felszabadítják az embert a bűntudat alól, hogy lehessen fogyasztani. „A zöld kommunikáció elkezdett bűntudatot kelteni, csak elkövette azt a hibát, hogy nem adott eszközöket, hogyan lehet ezt az érzést csökkenteni. Ezért fordultak el az emberek a teljes apátiába illetve a hiedelmek világába” – mondta a szakember. Éppen ezért nagyon fontos, hogy a zöld kommunikáció eszközt adjon az embereknek, megoldás javaslatokat, amelyek eredményeképp csökkenthetik a bűntudatukat. 

Szó volt továbbá a Green washing jelenségről is, amikor a vállalat olyan tevékenységet végez, ami kapcsolódik a fenntarthatósághoz, de nem változtat érdemben, mondjuk a gyártási technikákon vagy a szemléletmódján. Emiatt a „zöldülés” nem mindig tűnik őszintének: a fogyasztók gyakran keresik az átverést. Visszautalva a korábban leírtakra, ezt el lehet kerülni az következetesség, az őszinteség és átláthatóság alkalmazásával.

A beszélgetéseknek érdekes témafelvetései voltak, a meghívott vendégek sok hasznos információt osztottak meg. Ezt a programot a jövőben élvezetesebbé lehetne tenni a moderátori szerep csökkentésével, hogy a szakértőknek több tér jusson.

A szervezők tervei szerint a Zöldülők Vására idővel rendezvénysorozattá nőhetné ki magát, később tematikus vásárokkal, a fenntarthatósággal kapcsolatos kísérőprogramokkal, workshopokkal.

 

 


Falstaff: egri bor Közép-Európa legjobbjai között

Falstaff: egri bor Közép-Európa legjobbjai között 

Most került be először, és rögtön 96 ponttal értékelte a St. Andrea Szőlőbirtok egyik csúcsborát az osztrák Falstaff magazin.
Szezonrajt helyett záróra – búcsú egy ikonikus balatoni étteremtől

Szezonrajt helyett záróra – búcsú egy ikonikus balatoni étteremtől 

Évtizedes hagyományokkal rendelkezik a Kisfaludy-ház a balatoni vendéglátás területén, most mégis bezárt.
Nyitva a jelölési lehetőség az idei Gundel Károly-díjra

Nyitva a jelölési lehetőség az idei Gundel Károly-díjra 

A rangos elismerést a vendéglátó szakma legjobbjai kaphatják, évente legfeljebb hárman.
Élelmiszer-outlet nyílt Budapesten

Élelmiszer-outlet nyílt Budapesten 

A budapesti Récsei Centerben lévő felújított élelmiszerbolt több mint 100 négyzetméteren kínál termékeket.
Újabb Michelin-csillagos éttermek Horvátországban

Újabb Michelin-csillagos éttermek Horvátországban 

A Rovinjban található Agli Amici megtartotta két Michelin-csillagát, az egycsillagos éttermek száma pedig tízről tizenkettőre emelkedett Horvátországban.
Villány térségében is megjelent a veszélyes szőlőbetegség

Villány térségében is megjelent a veszélyes szőlőbetegség 

A villányi borvidék szőlőfajtáinak nagy része fogékony a kórokozóra, a terjedés csak hatékony megelőző intézkedésekkel akadályozható meg.
Szürkebarát Párbaj Badacsonytördemicen

Szürkebarát Párbaj Badacsonytördemicen  

Egy igazán egyedülálló, országos jelentőségű boros eseményre készül a Badacsonyi borvidék.
Tiszta ízek, japán precizitás – a sashimi kultúrája Magyarországon

Tiszta ízek, japán precizitás – a sashimi kultúrája Magyarországon  

Magyarországon is egyre többen keresik a könnyed, mégis gazdag ízélményeket nyáron – és ebben a sashimi kultúrája kulcsszerepet játszik.
Jó hír a hazai szőlőtermesztéssel kapcsolatban

Jó hír a hazai szőlőtermesztéssel kapcsolatban 

Megállhat a magyar szőlőtermesztés visszaesése, de a klímaváltozás jelentős károkat okozhat az ültetvényekben.
Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány

Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány 

Az idei nyár hivatalos fröccse pedig nem más, mint a Macifröccs.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.