Jelenleg a Közel-Kelet szállodapiaca folyamatos növekedési periódusban van, köszönhetően annak a ténynek, hogy a szobák iránti kereslet felülmúlja a kínálatot. 2007-ben a Közel-Kelet szállodaipara nőtt a harmadik leggyorsabban a világon, míg a foglaltság 5 százalékponttal átlagosan 71,6 százalékra emelkedett. (A statisztikai adatok a Deloitte 2007 HotelBenchmark Survey-ből származnak.) Továbbra is Dubaiban tapasztalható a legmagasabb foglaltsági szint, 84,2 százalék, míg Omán volt a régióban a leggyorsabban növekedő piac. A növekedés a jelenlegi kereslet-kínálat kiegyenlítését célozza, 2012-re a szobakapacitás a mostanihoz képest megduplázódik az országban.
Azonban Ománban és a régió egészében nehéz helyzetbe kerülhet az ágazat a hosszabb távú trendek hatására. A GHO szerint ennek egyik oka lehet, hogy a régió országai túlságosan számítanak a GCC (Gulf Cooperation Council) vendégekre. A szállodai kínálat növekedésével párhuzamosan egyre nő a verseny ezeknek a regionális vendégeknek a megnyerésére, még akkor is, ha a vendégek száma emelkedik. Ehhez társul még a magas infláció, amely olyan országokat érint, mint Dubai. Ezen tényezők hatására a térség ipari és kereskedelmi szereplői rendezvényeiket a Közel-Keleten kívüli desztinációkra, például a Távol-Keletre helyezhetik át, ahol sokkal kedvezőbbek az árak. A GHO példaként hozza Szingapúrt, ahol a múltban hasonló piaci átalakulás hatásain mentek keresztül a szállodák, amely az ágazat jelentős visszaesését eredményezte. Hasonló jövőt jósol a GHO Dubainak is a jövőben, azonban arra is kitér a közlemény, hogy ennek bekövetkezése nem törvényszerű és megelőzhető, ha a régió szállodái a jövőre nézve tudatos terveket építenek. (Travel Daily News)