A kedvezményes szállásajánlatokat leginkább a középkorú vagy idősebb, Budapesten élő nők keresik – derül ki a Szallasguru.hu statisztikáiból. Annak ellenére, hogy minden második foglalásnál SZÉP Kártyával fizetnek, a legfontosabb szempont a választásnál az ár: a portálon kínált csomagokat átlagosan 49 százalék kedvezménnyel, 24.800 forintért vásárolják az elmúlt 15 hónap foglalási adatai alapján.
Ezért az árért 2 fő jellemzően 2 éjszakát tölthet el félpanziós ellátással és wellness-használattal egy nagyobb fürdőváros (például Hajdúszoboszló, Gyula vagy Zalakaros) 3 csillagos szállodájában. „Ezeket az ajánlatokat népszerűségben a 4 csillagos hotelek csomagjai követik, de itt már jellemzően valamilyen extra szolgáltatást, masszázst vagy all inclusive italfogyasztást is fel kell kínálni a kedvezményes lehetőségek iránt érdeklődők meggyőzéséhez” – mondta Papp István, a Szallas.hu csoporthoz tartozó Szallasguru termékmenedzsere.
Mindenki jól járhat a bónuszokkal
A szakember szerint a diszkontáras ajánlatok nemcsak az utazni vágyóknak hasznosak, hanem a szállásadók is profitálhatnak belőle, ha megfelelően használják ezt az értékesítési eszközt. „Nyilvánvalóan nem lehet csak kuponos foglalásokból fenntartani egy szállodát, de például a szezonális hatások kiegyenlítésére, a kevésbé telített hétköznapok kiaknázására vagy a más marketingeszközzel nem népszerűsített, kihasználatlan szolgáltatások eladására kiváló lehetőséget jelentenek a diszkontáras ajánlatok” – mondta Papp István. A Szallasguru termékmenedzsere hozzátette, hogy ma már a jutalék mértéke megegyezik a klasszikus szállásközvetítő oldalakon megszokott díjakkal, az összeget viszont csak 1-1,5 hónappal a fizetés után kell továbbutalni a közvetítőnek, így javul a szállásadók cash flowja.
Ennek tükrében nem meglepő, hogy a Szallasguru népszerűsége az elmúlt évben folyamatosan nőtt: 2014 első negyedévében kétszer annyi érdeklődő látogatott el a portálra, s ezzel együtt a bevétel is megduplázódott az előző év hasonló időszakához képest. A szállást kínáló partnerek száma is 60 százalékkal növekedett az áprilisban megújult oldalon, ahol új szolgáltatások is elérhetők, például az „exkluzív 48 óra” rovat, ahol a prémium szállodák extra kedvezményei csak két napig érhetők el. A Szallasguru vezetőségének további tervei között szerepel, hogy a belföldi ajánlatok mellett pénztárcabarát külföldi szálláslehetőségeket is kínáljanak.