2 nap wellness-ért 25 ezret fizetünk

50 százalék kedvezmény, félpanziós ellátás és legalább 3 csillagos szolgáltatás valamelyik nagy fürdőváros wellness-szállodájában – ezt keressük leginkább a kuponos szállásközvetítő oldalakon. A Szallasguru képviselői szerint a kuponos ajánlatokból – ha megfelelően használják – a hoteltulajdonosok is profitálhatnak.

A kedvezményes szállásajánlatokat leginkább a középkorú vagy idősebb, Budapesten élő nők keresik – derül ki a Szallasguru.hu statisztikáiból. Annak ellenére, hogy minden második foglalásnál SZÉP Kártyával fizetnek, a legfontosabb szempont a választásnál az ár: a portálon kínált csomagokat átlagosan 49 százalék kedvezménnyel, 24.800 forintért vásárolják az elmúlt 15 hónap foglalási adatai alapján.

Ezért az árért 2 fő jellemzően 2 éjszakát tölthet el félpanziós ellátással és wellness-használattal egy nagyobb fürdőváros (például Hajdúszoboszló, Gyula vagy Zalakaros) 3 csillagos szállodájában. „Ezeket az ajánlatokat népszerűségben a 4 csillagos hotelek csomagjai követik, de itt már jellemzően valamilyen extra szolgáltatást, masszázst vagy all inclusive italfogyasztást is fel kell kínálni a kedvezményes lehetőségek iránt érdeklődők meggyőzéséhez” – mondta Papp István, a Szallas.hu csoporthoz tartozó Szallasguru termékmenedzsere.

Mindenki jól járhat a bónuszokkal

A szakember szerint a diszkontáras ajánlatok nemcsak az utazni vágyóknak hasznosak, hanem a szállásadók is profitálhatnak belőle, ha megfelelően használják ezt az értékesítési eszközt. „Nyilvánvalóan nem lehet csak kuponos foglalásokból fenntartani egy szállodát, de például a szezonális hatások kiegyenlítésére, a kevésbé telített hétköznapok kiaknázására vagy a más marketingeszközzel nem népszerűsített, kihasználatlan szolgáltatások eladására kiváló lehetőséget jelentenek a diszkontáras ajánlatok” – mondta Papp István. A Szallasguru termékmenedzsere hozzátette, hogy ma már a jutalék mértéke megegyezik a klasszikus szállásközvetítő oldalakon megszokott díjakkal, az összeget viszont csak 1-1,5 hónappal a fizetés után kell továbbutalni a közvetítőnek, így javul a szállásadók cash flowja.

Ennek tükrében nem meglepő, hogy a Szallasguru népszerűsége az elmúlt évben folyamatosan nőtt: 2014 első negyedévében kétszer annyi érdeklődő látogatott el a portálra, s ezzel együtt a bevétel is megduplázódott az előző év hasonló időszakához képest. A szállást kínáló partnerek száma is 60 százalékkal növekedett az áprilisban megújult oldalon, ahol új szolgáltatások is elérhetők, például az „exkluzív 48 óra” rovat, ahol a prémium szállodák extra kedvezményei csak két napig érhetők el. A Szallasguru vezetőségének további tervei között szerepel, hogy a belföldi ajánlatok mellett pénztárcabarát külföldi szálláslehetőségeket is kínáljanak.


Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.
Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra

Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra 

A budapesti Mövenpick Hotel Budapest Centre története mesébe illő, megjelenése lenyűgöző.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.