30 százalékkal nőttek a külföldiektől származó szállásdíjbevételek júliusban

Júliusban a külföldiektől származó szállásdíjbevételek 30,1 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit, a belföldi vendégek 8,1 százalékkal költöttek többet szállásdíjra - derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) hétfőn kiadott jelentéséből.

Az év első hét hónapjában a szálláshelyek folyó áron összesen 17,1 százalékkal több, 253 milliárd 554 millió forint bruttó árbevételt értek el. Ezen belül a szállásdíjbevétel 19,5 százalékkal nőtt, 151 milliárd 822 millió forint volt. A külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 2,6, a belföldi vendégeké 0,7 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakáét. Az év hetedik hónapjában a tavaly júliusinál 0,8 százalékkal több, 651 ezer külföldi vendég töltött összesen 1 millió 885 ezer éjszakát kereskedelmi szálláshelyeken.

A vendégéjszakában mért forgalom a szállodákban, panziókban és kempingekben bővült, a közösségi szálláshelyeken és üdülőházakban csökkent. A turisztikai régiók közül csak Budapest-Közép-Dunavidéken volt visszaesés. A német vendégek 11,3, az oroszok 31,4, a kínai és japán vendégek 21,8, illetve 76,3 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek Magyarországon, mint tavaly júliusban. Franciaországból 10,0, Írországból 14,2, Portugáliából 14,8 és Lengyelországból is 8,8 százalékkal nőtt az idegenforgalom. Ugyanakkor Ausztriából 5,6, az Egyesült Királyságból 9,3, Olaszországból 14,4, Spanyolországból pedig 7,3 százalékkal csökkent a turisták által eltöltött vendégéjszakák száma. A belföldi vendégek száma 1,6 százalékkal, 853 ezerre nőtt tavaly júliushoz képest, az általuk eltöltött éjszakák száma 2 millió 416 ezer volt.

A turisztikai régiók többségében emelkedett vagy stagnált, a Balatonnál, Dél-Alföldön és Dél-Dunántúlon kismértékben csökkent a vendégéjszakák száma. A belföldivendég-éjszakák 37 százalékát a Balatonnál, 12 százalékát Észak-Magyarországon regisztrálták a kereskedelmi szálláshelyek. Júliusban a kereskedelmi szálláshelyek bruttó árbevétele 17,8 százalékkal, 56,636 milliárd forintra emelkedett. Ezen belül a szállásdíjak bevétele 19,8 százalékkal, 37,215 milliárd forintra emelkedett, a vendéglátásból eredő bevételek 15,8 százalékkal nőttek és 9,630 milliárd forintot tettek ki. A szállodai szobák bruttó átlagára 18,7 százalékkal, Budapesten 37 százalékkal emelkedett, a külföldi vendégek átlagosan 29,4, a belföldiek 7,6 százalékkal nagyobb szállásdíjat fizettek, mint tavaly júliusban. A szállodák szobakihasználtsága 1,5 százalékponttal, 70,1 százalékosra emelkedett. Széchenyi Pihenőkártyával a kártyatulajdonosok 7,1 százalékkal kevesebbet, 3,2 milliárd forintot költöttek a kereskedelmi szálláshelyeken. Az üdülőházak kivételével minden szállástípusban alacsonyabb volt a SZÉP-kártyával kiegyenlített összeg júliusban, mint egy évvel korábban.

Az év első hét hónapjában a kereskedelmi szálláshelyek 8,1 százalékkal több, összesen 16 millió 482 ezer vendégéjszakát regisztráltak, mint az előző év azonos időszakában. A külföldi vendégek 10,2 százalékkal több, 8 millió 275 ezer, a belföldi vendégek 5,9 százalékkal több, 8 millió 207 ezer éjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken. Január-júliusban a szállodák szobakihasználtsága 4,2 százalékponttal, 57,5 százalékra emelkedett. Magyarországon július 31-én 3354 kereskedelmi szálláshely működött, 0,9 százalékkal kevesebb az előző év azonos időpontjához képest. A csaknem 97 ezer kiadható szoba kétharmada szállodában állt rendelkezésre.

Forrás: Vendég & Hotel


A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?