42 külföldit vittek kórházba egy budapesti hotelből

Először ételmérgezésre gyanakodtak, később azonban ennek lehetőségét kizárták.

A fővárosi Best Western Hotel Hungariában nem történt ételmérgezés - szögezte le kedden az MTI-hez eljuttatott közleményében a szálloda.

Előzőleg az Egyesített Szent István és Szent László Kórház-Rendelőintézet orvosigazgatója, Müller Péter azt közölte, hogy ételfertőzés gyanújával vittek hozzájuk 42 külföldi állampolgárt, főleg fiatalokat.

A Best Western Hotel Hungaria közleményében viszont kiemelte: a szállodában jelentkező megbetegedések mögött nagy valószínűség szerint fertőző betegség áll, mivel a szállodába étkező csaknem 400 vendég közül csupán egyetlen turistacsoport tagjai közt jelentkezett rosszullét.



Mint írták: az érintett csoport előző este érkezett, és az első megbetegedéseket már másnap délelőtt 10 órakor jelezték. Az egészségügyi hatóságok elvégezték a szükséges vizsgálatokat és a szakértők megerősítették, hogy az ételmérgezés lehetősége kizárt - emelte ki a szálloda, hozzátéve: a fertőzés terjedésének megakadályozására megtették a szükséges óvintézkedéseket. A Hotel Hungaria a Best Western szállodalánc szigorú üzemeltetési sztenderdjei szerint működik, melyek betartását rendszeres hatósági ellenőrzések igazolják - írták közleményükben.

A Egyesített Szent István és Szent László Kórház-Rendelőintézet korábbi tájékoztatása szerint a kórházukba érkezett betegek közül 40 fiatalkorú, ketten felnőttek. A betegeket hányás, hasmenés, láz miatt vették fel a kórházba. Kezelésük, kivizsgálásuk folyamatban van. A betegek általános állapota jó, többségük várhatóan 1-2 napon belül elbocsájtható a kórházból. A járványügyi vizsgálatot Budapest Főváros Kormányhivatala Népegészségügyi Szakigazgatási Szerve végzi - írták.

Forrás: MTI


Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.