Accor: gyengén teljesítenek az európai házak

2005 első féléve az Accor csoport portfoliójában található üzletágak 75 százalékának jó eredményeket hozott.

Az Accor konszolidált bevételei 6,8 százalékkal 3,643 millió euróra nőttek a tavalyi év azonos időszakához képest. Az árfolyamváltozást is figyelembe véve 5 százalékos emelkedést könyvelhet el magának a cég. A bevételek a második negyedévben növekedtek nagyobb ütemben, a húsvéti időszakot figyelmen kívül hagyva (amely 2004-ben áprilisra, idén pedig májusra esett) a második negyedéves növekedés 5,6 százalékos volt, míg az első negyedben 4 százalékkal emelkedtek a bevételek. A gyorsabb növekedés főként a csoport európai magas és közepes kategóriájú szállodáinak köszönhető. A bevételek növekedésében a szálloda terjeszkedése közel 4,3 százalékban játszott szerepet. Az Accor az első félév alatt 101 szállodát (12 431 szobát) nyitott, amelynek 80 százaléka franchise, vagy menedzsment szerződés keretében üzemel. A 20 százalék egy részére haszonbérleti szerződést kötött a csoport, másik része pedig Accor tulajdon. Az új szállodák 60 százaléka az alacsony, 40 százalék pedig a közepes és magas kategóriájú brandek alatt fut. Az olcsóbb kategóriájú szállodák az USA-ban 4,8, az USA-n kívül 4,3 százalékos növekedést értek el az első félévben a tavalyi év azonos időszakához képest. Az európai kontinensen kívül található közép- és felsőkategóriás házak 6,6 százalékkal produkáltak több bevételt. A szegmens európai teljesítménye továbbra is gyengének mondható, bár a második negyedév a javulás jeleit mutatja.

Egészségnap a hévízi Hotel Európa Fit****superior vendégtereiben

Egészségnap a hévízi Hotel Európa Fit****superior vendégtereiben 

Második alkalommal hirdette meg a szálloda egész napos, ingyenes programját május 11-én, szombaton.
Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Új szállodai brand érkezik Budapestre

Új szállodai brand érkezik Budapestre 

Ez lesz a nemzetközi márka első magyarországi tagja.
Beszámoló a hazai szállodások tavaszi (59.) közgyűléséről / 2. rész

Beszámoló a hazai szállodások tavaszi (59.) közgyűléséről / 2. rész 

Az MSZÉSZ május 14-én, a Grand Hotel Esztergomban tartott szakmai találkozójának három érdekes előadásáról számolunk be.
Újabb lazulós skybar nyílt a BudaParton

Újabb lazulós skybar nyílt a BudaParton 

Buda legújabb skybarja a Radisson BudaPart tetején várja vendégeit.
Egy híján 60: Esztergomban tartották tavaszi (59.) közgyűlésüket a hazai szállodások

Egy híján 60: Esztergomban tartották tavaszi (59.) közgyűlésüket a hazai szállodások 

Helyszíni beszámoló a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) tavaszi közgyűléséről.
így kötelezte el magát a fenntarthatóság mellett az Év zöld szállodája

így kötelezte el magát a fenntarthatóság mellett az Év zöld szállodája 

Hazánk vezető márkái közül többen is kiemelkednek ezen a téren, amikor pedig a különböző szektorból érkező magyar márkák összefognak, akkor születnek az igazán jó megoldások.
Egy éves a Mövenpick BalaLand Resort Lake Balaton

Egy éves a Mövenpick BalaLand Resort Lake Balaton 

Az első évben több, mint 50.000 vendég látogatott el Szántódra, az egyedülálló tematikával rendelkező, családbarát hotelbe.
Katolikus kulturális központból szálloda: új üzemeltetőnél a D50

Katolikus kulturális központból szálloda: új üzemeltetőnél a D50  

Az Eventrend Group üzemelteti a továbbiakban a D50-et.
Új vezérigazgató két budapesti Marriott-ház élén

Új vezérigazgató két budapesti Marriott-ház élén 

Angela Saliba a Budapest Marriott Hotel és a Millennium Court, Marriott Executive Apartments új vezérigazgatója.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.