Ahol a víz az úr... és a Gault&Millau kalauz titkai

Ahol a víz az úr... és a Gault&Millau kalauz titkai

Évköszöntő találkozónk fókusztémáját a hely inspirálta, hiszen a főváros egyik legnagyobb vízfelületével, fürdő- és wellness-szolgáltatásával rendelkező vendégváróhelyén, a négy csillag superior minősítésű Ramada Resort Hotellel egy­ beépült Aquaworldben ugyan mi más lehetne a vezető téma, mint a víz, a wellness. Bár a vizes komplexum nem éppen a város szívében helyezkedik el, azonban

az utolsó napokban már kénytelenek voltunk lemondani a programra jelentkezőket, annyian szándékoztak ellátogatni hozzánk.

A ház nevében Juhász Szabolcs, az Aquaworld Budapest élményfürdő igazgatója köszöntötte az egybegyűlteket, majd Ruttkay Helga (szerkesztő, Gault&Millau Magyarország) megbecsülendő előadása a nyitotta a programot. Ugyanis ő ugrott be a beharangozott Molnár B. Tamás helyett, mert a kalauz főszerkesztőjét váratlanul az NGM-be hívták, egy új alapanyag-minősítő díj, az általa alapított Aranyszalag rend előkészítő tárgyalására. A szerkesztőnő röviden bemutatta a kiadvány idei díjazottjait. Többek között

az encsi Anyukám Mondta éttermet, az érsekcsanádi Rév Csárdát és a hévízi Öreg Harang Borozót.

Beszélt a 2013-ban alapított Aranyszalag minősítő rendről is, amely a legjobb hazai kézműves alapanyagok elismérésére jött létre, ezzel mintegy „szembe-menve” az Agrármarketing Centrum által alapított és minden évben odaítélt Kiváló Magyar Élelmiszer védjegy bírálata elveivel. Egy profin összeállított, ragyogó előadás következett Tihanyi Klára (kiállítás­ igazgató, Hungexpo Vásár és Reklám Zrt.) tolmácsolásában, aki az idén március 10–12-ig a Hungexpo területén – és Magyarországon most először – megrende- zésre kerülő SIRHA kiállítás részleteit ismertette

Francia recept, magyar alapanyagok címmel.

A vendéglátósoknak, szállodásoknak szóló szakkiállítás a franciaországi Lyonból indult hódító útjára, ma már többek között Moszkvában, Genfben, Isztambulban és Sanghajban is rendszeresen megtartják. A hazánkban most debütáló programon 9000 nm-en 120 kiállító lesz biztosan jelen (50 jelentkezővel a mai napig tárgyalnak). A bemutató nemcsak a Foodapest, az UKBA és a Hoventa kiállítóit és látogatóit fogja majd össze, hanem a számos program között például a Bocuse d’Or magyarországi döntőjének is helyet ad. Egyik visszatérő előadóvendégünk, Neményi András, a Coninvest Kft. tulajdo­nos­ügyvezetője ezúttal a víz jegyében az energiatakarékos mosogatás egyik XXI. századi képviselőjét, a forradalmi megoldásokban gazdag, mindentudó Granuldisk készülék sajátosságait mutatta be a szakmai plénumnak

„Ahol a víz az úr... azonban nem mindegy, milyen számlát hoz az ár” címmel.

Néhány tény a Granuldiskkel kapcsolatban: az éttermi konyhák egyik legnépszerűtlenebb feladata a feketeedény-mosogatás – ehhez nyújt percek alatt elvégezhető, víztakarékos, higiénikus megoldást a mosogatógépek egyik legkomplexebb képviselője. Nem kell előzetesen áztatni és súrolni a piszkos edényt, mert a granulátumokkal tisztító gép elvégzi ezt a nehéz munkát. Egyetlen ember elegendő a működtetéséhez – csak emlékeztetőül: ugyanezt a munkát ugyanennyi idő alatt (egy óra) hét személy tudja elvégezni, az ő kézi munkájuk spórolhato így meg. Ráadásul igazi zöld megoldást kínál, ami – mivel nincs áztatás és előmosogatás – akár egy liter vízből megvalósítható! Sokak által várt, érdekes előadó, Puczkó László wellness­szaktanácsadó (Xellum Kft.) prezentációja következett, aki

a világ legújabb wellnesstrendjeit mutatta be – sajátos, néhol kissé karcos, fanyar humorral.

Megtudhattuk többek között, hogy a hazai wellnessközpontoknak érdemes felkészülniük az észak-amerikai vendégek fogadására, mivel a tengerentúlra most jutott el a kelet-európai, így a hazai tradicionális gyógyhelyek, termálvizes források híre, és ez alaposan felkeltette az érdeklődésüket. Egy másik vezető trend a világban a természetes vonalat követő, más néven ökoszállodák. E házak filozófiája szerint a belső terekbe is be kell csempészni a természetet, mert a vendég ma már nem wellness-szolgáltatásokra vágyik különlegességként – számára természetes, hogy ezeket is nyújtja egy ház –, hanem valami egészen másra. A most még fiatal Z generáció igényeire is felhívta a figyelmet a turisztikai szakértő, amelynek tagjai körülbelül tíz év múlva alkotják a házak fizetőképes vendégkörét, és korántsem a tradicionális szolgáltatásokat igénylik, hanem a helyi specialitások és az azok köré szőtt érdekes történetek érdeklik őket leginkább. Házigazdáink nevében ismét Juhász Szabolcs lépett a pulpitusra, aki az Aquaworld élményközpont alapkoncepcióját mutatta be. A vendégnek náluk szinte ki sem kell tennie a lábát a házból, mert egy helyen mindent elér és megtalál:

fürdő- és konferencia-központot, tradicionális és nemzetközi konyhát kínáló éttermet, fogászati és sportközpontot a Ramada lánc minőségi szálláshelyeinek kényelme mellett.

Zárásként a kecskeméti illetőségű Bevlo három előadója – Keresztes Szil­via, Szokol Zsuzsanna és Füredi Bálint – egy érdekes és új elgondolás, a

„három az egyben” elven alapuló Bevlo Projekt alapkoncepciót mutatta be.

Ennek lényege, hogy olyan kreatív és költségkímélő megoldást kínál ezentúl a kecskeméti illetőségű cég meglévő és leendő ügyfeleinek, amelynek során nemcsak a belső terek textíliázását, tapétázását, hanem az asztalosmunkák tervezését, kivitelezését és a hidegburkolati feladatokat is magukra vállalják. A kávés percekről most is a hazai szállodák és éttermek professzionális beszállítója, a Progast (kis kávés ördöge) gondoskodott, az érpataki Zsindelyes Kereskedőház pálinkáit Juhász Miklós kínálta, Haász Ákos vezetésével pedig jelen volt a Rauch csapata is, amely „üdítő társaságot” hozott a résztvevőknek. Szintén a szünetben az előtérben az Il Contatto cég a januári fő témához szervesen kapcsolódó, nívós wellnesstermékeket mutatott be. Az étteremben egy fiatal séftehetség, Somlai Tamás kreációit kóstolhattuk meg (sajnálhatja, aki kihagyta), némi kárpótlásul a menü: csicsókakrémleves füstölt pisztrángmousszal, majd turbolyás jércekotlett, sütőtökös árpagyöngy rizottóval és gomolyakrémmel, és kék áfonyából készült a desszert. Az ételsor mellé nagyszerűen illettek a Mádról most hozzánk érkezett Lenkey Géza szívvel és lélekkel készített ásványos tételei. A borász így beszél saját munkájáról: „Szőlőinket emberszámba vesszük, óvjuk, dédelgetjük, és folyton aggódunk értük.”


Egészségnap a hévízi Hotel Európa Fit****superior vendégtereiben

Egészségnap a hévízi Hotel Európa Fit****superior vendégtereiben 

Második alkalommal hirdette meg a szálloda egész napos, ingyenes programját május 11-én, szombaton.
Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Új szállodai brand érkezik Budapestre

Új szállodai brand érkezik Budapestre 

Ez lesz a nemzetközi márka első magyarországi tagja.
Beszámoló a hazai szállodások tavaszi (59.) közgyűléséről / 2. rész

Beszámoló a hazai szállodások tavaszi (59.) közgyűléséről / 2. rész 

Az MSZÉSZ május 14-én, a Grand Hotel Esztergomban tartott szakmai találkozójának három érdekes előadásáról számolunk be.
Újabb lazulós skybar nyílt a BudaParton

Újabb lazulós skybar nyílt a BudaParton 

Buda legújabb skybarja a Radisson BudaPart tetején várja vendégeit.
Egy híján 60: Esztergomban tartották tavaszi (59.) közgyűlésüket a hazai szállodások

Egy híján 60: Esztergomban tartották tavaszi (59.) közgyűlésüket a hazai szállodások 

Helyszíni beszámoló a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) tavaszi közgyűléséről.
így kötelezte el magát a fenntarthatóság mellett az Év zöld szállodája

így kötelezte el magát a fenntarthatóság mellett az Év zöld szállodája 

Hazánk vezető márkái közül többen is kiemelkednek ezen a téren, amikor pedig a különböző szektorból érkező magyar márkák összefognak, akkor születnek az igazán jó megoldások.
Egy éves a Mövenpick BalaLand Resort Lake Balaton

Egy éves a Mövenpick BalaLand Resort Lake Balaton 

Az első évben több, mint 50.000 vendég látogatott el Szántódra, az egyedülálló tematikával rendelkező, családbarát hotelbe.
Katolikus kulturális központból szálloda: új üzemeltetőnél a D50

Katolikus kulturális központból szálloda: új üzemeltetőnél a D50  

Az Eventrend Group üzemelteti a továbbiakban a D50-et.
Új vezérigazgató két budapesti Marriott-ház élén

Új vezérigazgató két budapesti Marriott-ház élén 

Angela Saliba a Budapest Marriott Hotel és a Millennium Court, Marriott Executive Apartments új vezérigazgatója.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.