Beltéri ajtó, csaptelep, teknős - tudja mi a közös bennük?

Háromból két magyar és tízből kilenc lengyel szállásadónál lopott már vendég – derült ki a Szallas.hu szállásadók körében végzett felméréséből.

Gyakori a lopás a vendégek körében: tízből kilenc lengyel és háromból két magyar szállásadónál járt már enyveskezű vendég a Szallas.hu adatai szerint. Honfitársaink körében a törölközők (66%), az evőeszközök (55%) és az ágyneműk (27%) fogynak legnagyobb arányban, de elektromos berendezéseket (21%), tisztálkodási szereket (21%) is előszeretettel visznek el a magyar vendégek.

A lengyeleknél is fogyó eszközök a textíliák, azonban a távirányítóból vagy órából elcsent elemek, az izzók vagy csavarok meglovasítása is általános. „A kisebb értékű lopások jellemzőek, ezek járulékos költségével kalkulálnak is a szállásadók” – mondta Szigetvári József, a Szallas.hu Zrt. vezérigazgatója.

Komolyabb anyagi kárra is van azonban példa: sok szállásadónál a tévé és a kisebb elektromos berendezések, mint a vasaló vagy a vízforraló is fogyó eszköz. Olykor többszázezres veszteség is érheti a szállásadókat: akadt, akitől a bérelhető síléceket vitték el, és hómarót is lovasítottak már meg. A meghökkentő lopási esetek listájára a magyarok körében egy teknősbéka, egy aranyhal, egy a minibárból kiemelt hűtőrács és egy tűzoltó készülék kerültek fel. A lengyeleknél pedig egy lefolyódugó, egy tévé dekóder és egy komplett csaptelep elcsenése okozták a legnagyobb meglepődést. A szállásadók fele nem foglalkozik az enyveskezű vendégekkel, számolnak ezzel a plusz költséggel.

„Persze ez a helyzet súlyosságától és a kár mértékétől is függ – tette hozzá a vezérigazgató. – Ha jelentősebb dologról van szó és bizonyítható az eset, feljelentésre is sor kerülhet.” Jóval kevesebb azoknak a száma, akik személyesen járnak el az ügyben és felkeresik az illetőt. Ilyen esetben egyébként a vendégek kétharmada tagad és a feltételezést is kikéri magának. Csak minden ötödik tetten ért juttatja vissza az eltulajdonított dolgot, ötből ketten pedig kifizetik a kárt.

Mind a magyar, mind a lengyel szállásadók alig harmada vezet feketelistát a problémás vendégekről. Nem minden lopás, ami elsőre annak tűnik. Egy szállásadónál például csere történt: az evőeszközkészletet lecserélte a vendég egy silányabb, alumínium szettre. „Egy partnerünk viszont csupán figyelmetlen volt. Arról számolt be, hogy elcsentnek hitt valamit, amit később maga talált meg – mondta Szigetvári József. – Persze nemcsak az előkerült holmi maradt így a szállásadón, hanem egy jó adag lelkiismeret-furdalás is, amiért lopásra gyanakodott.”

Mit loptak már magyar szálláshelyeken?

· tűzoltó készülék

· tévé

· radiátor termosztatikus feje

· aranyhal a kerti tóból

· szárítókötél

· WC papír

· minibár belső részei: polc, rács

· WC-ülőke

· beltéri ajtó

· teknősbéka

 

Mit loptak már lengyel szálláshelyeken?

· elemek a tévé távirányítójából vagy órából

· izzók

· mosogatódugó

· tévé dekóder

· zuhanyfej

· székből csavarok

· konyhai csaptelep

· síléc, hómaró

· BBQ nyárs

· recepcióról görgős szék

Forrás: Turizmus Online


Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.