Beltéri ajtó, csaptelep, teknős - tudja mi a közös bennük?

Háromból két magyar és tízből kilenc lengyel szállásadónál lopott már vendég – derült ki a Szallas.hu szállásadók körében végzett felméréséből.

Gyakori a lopás a vendégek körében: tízből kilenc lengyel és háromból két magyar szállásadónál járt már enyveskezű vendég a Szallas.hu adatai szerint. Honfitársaink körében a törölközők (66%), az evőeszközök (55%) és az ágyneműk (27%) fogynak legnagyobb arányban, de elektromos berendezéseket (21%), tisztálkodási szereket (21%) is előszeretettel visznek el a magyar vendégek.

A lengyeleknél is fogyó eszközök a textíliák, azonban a távirányítóból vagy órából elcsent elemek, az izzók vagy csavarok meglovasítása is általános. „A kisebb értékű lopások jellemzőek, ezek járulékos költségével kalkulálnak is a szállásadók” – mondta Szigetvári József, a Szallas.hu Zrt. vezérigazgatója.

Komolyabb anyagi kárra is van azonban példa: sok szállásadónál a tévé és a kisebb elektromos berendezések, mint a vasaló vagy a vízforraló is fogyó eszköz. Olykor többszázezres veszteség is érheti a szállásadókat: akadt, akitől a bérelhető síléceket vitték el, és hómarót is lovasítottak már meg. A meghökkentő lopási esetek listájára a magyarok körében egy teknősbéka, egy aranyhal, egy a minibárból kiemelt hűtőrács és egy tűzoltó készülék kerültek fel. A lengyeleknél pedig egy lefolyódugó, egy tévé dekóder és egy komplett csaptelep elcsenése okozták a legnagyobb meglepődést. A szállásadók fele nem foglalkozik az enyveskezű vendégekkel, számolnak ezzel a plusz költséggel.

„Persze ez a helyzet súlyosságától és a kár mértékétől is függ – tette hozzá a vezérigazgató. – Ha jelentősebb dologról van szó és bizonyítható az eset, feljelentésre is sor kerülhet.” Jóval kevesebb azoknak a száma, akik személyesen járnak el az ügyben és felkeresik az illetőt. Ilyen esetben egyébként a vendégek kétharmada tagad és a feltételezést is kikéri magának. Csak minden ötödik tetten ért juttatja vissza az eltulajdonított dolgot, ötből ketten pedig kifizetik a kárt.

Mind a magyar, mind a lengyel szállásadók alig harmada vezet feketelistát a problémás vendégekről. Nem minden lopás, ami elsőre annak tűnik. Egy szállásadónál például csere történt: az evőeszközkészletet lecserélte a vendég egy silányabb, alumínium szettre. „Egy partnerünk viszont csupán figyelmetlen volt. Arról számolt be, hogy elcsentnek hitt valamit, amit később maga talált meg – mondta Szigetvári József. – Persze nemcsak az előkerült holmi maradt így a szállásadón, hanem egy jó adag lelkiismeret-furdalás is, amiért lopásra gyanakodott.”

Mit loptak már magyar szálláshelyeken?

· tűzoltó készülék

· tévé

· radiátor termosztatikus feje

· aranyhal a kerti tóból

· szárítókötél

· WC papír

· minibár belső részei: polc, rács

· WC-ülőke

· beltéri ajtó

· teknősbéka

 

Mit loptak már lengyel szálláshelyeken?

· elemek a tévé távirányítójából vagy órából

· izzók

· mosogatódugó

· tévé dekóder

· zuhanyfej

· székből csavarok

· konyhai csaptelep

· síléc, hómaró

· BBQ nyárs

· recepcióról görgős szék

Forrás: Turizmus Online


Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?