Booking.com: van, aki él vele, van, aki nélküle is boldogul

Amint arról lapunkban hírt adtunk, a szállásadók közül számosan felháborodtak azon, hogy a Booking.com bizonyos ideje nem utalja át a nekik járó összegeket, számlázási rendszerük karbantartására hivatkozva, ráadásul főszezonban. Körképünk nyilatkozói azonban nem tapasztaltak ilyet, bár fenntartásaik vannak.  

Akiket megkérdeztünk, azok közül többen nem akartak névvel nyilatkozni, vagy nem tagjai az oldalnak. Érthető a hárító magatartás is, hiszen olyan szolgáltatóról nyilatkoznának negatívan, ahonnan sok üzlet, megkeresés, foglalás érkezik, amely a vendégérkezés egyik biztos forrása. 

Bevált a virtuális kártyarendszer

A szakmában szinte általános vélemény, hogy főszezon közepén, amikor az éves forgalom jelentős hányada realizálódik, elfogadhatatlan egy karbantartást ekkorra időzíteni, hiszen ilyenkor a vállalkozóknak számos kiadása is keletkezik.

A megkeresett szállodások majd mindegyikük azt mondta, náluk nincs gond, ugyanis ők fizetnek a booking.com-nak. Jávor Noémi, a Duna-parti Viktória Hoteltől elmondta, ők kártyás rendszer keretében utalják át a szállásfoglaló oldal jutalékát. Arról, hogy bármi nem működne, most hallott először.

Hasonló a véleménye Géher Zoltánnak, a Hotel Continental igazgatójának: a virtuális kártyarendszer, amelyet alkalmaznak, kiküszöböli az effajta problémákat, ugyanakkor a   vendégek nagy része helyben, kártyával vagy készpénzzel fizet, tehát eleve ki van zárva az ilyen probléma.

A Danubius Hotels vezetése szintén azt nyilatkozta, az általuk alkalmazott fizetési megoldást nem érinti ez a probléma.

A vendég szeret helyben fizetni

Klasszis TopDesign szakmai versenyünk egyik tavalyi győztese, egy ötcsillagos major  egyáltalán nincsenek fenn a foglalási rendszeren. Sosem volt rá szükségük ezután sem lesz, e nélkül is jön a vendég, szinte szájról-szájra terjed a hírük, mondták a kétútközi Gräefl major tulajdonosai.

Pócs Róbert, az abádszalóki nyolc szobás Casablanca tulajdonosa azonban hallott már erről a problémáról. Szerepelnek is a Booking.com-on, de, mint mondta, kezdettől fogva úgy intézik a foglalási rendszert, hogy a vendég ne a szállásfoglaló oldalnak fizessen. A vendégek többsége ugyanis abban jobban bízik, ha a helyszínen fizethet ki a szobát, nem pedig online. A jutalékot így ők utalják át a Bookingnak, és átutalásuk eddig mindig időben, gond nélkül, megérkezett.

Van, aki havonta csak egyszer utal

A sarudi Sulyom Tájétterem és Panzió tulajdonosa, Kücsön Gyula annyit mondott, sosem dolgoztak a booking.com-mal, és nem is áll szándékukban.

Tolcsva és egész Tokaj rejtett kincse, a Kincsem Kastély tulajdonosa, Matyasovszki István azt válaszolta, igen, dolgoznak velük, de náluk is az a rendszer, hogy a vendég nekik fizeti ki a szoba árát, és havonta egyszer utalják át a jutalékot a szállásfoglaló portálnak.

Jár-e jutalék, ha a vendég lemondja a szobát?

A borsodgeszti Villa Viridis ugyan még tagja az oldalnak, de már azt tervezik, hogy leválnak róla. Többen, az általuk ismert szakmai körben, arról panaszkodtak, ha a vendég nem érkezik meg, a Booking.com akkor is felszámolja a jutalékot, amit nem tartanak korrektnek, hiszen plusz költséget okoz, a bevétel viszont egy az egyben kiesik.

Forrás: Turizmus Online


Kihirdették az Év Szállodája 2024 pályázat nyerteseit

Kihirdették az Év Szállodája 2024 pályázat nyerteseit 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége 2025. januárjában ismét meghirdette az Év Szállodája pályázatot. Mutatjuk az idei győzteseket.
Accor-csoport: helyzetjelentés 2024-ről

Accor-csoport: helyzetjelentés 2024-ről 

Soha rosszabb évet.
10+1 újdonság a HoReCa Design Kiállításon

10+1 újdonság a HoReCa Design Kiállításon 

Az idei HoReCa Design Kiállítás, amely a Bútor, Lámpa, Dekor Kiállítás részeként látogatható, számtalan innovatív és különleges termékkel várja a szakmai érdeklődőket.
ibis-kutatás: „Az élmények többet érnek az anyagi javaknál”

ibis-kutatás: „Az élmények többet érnek az anyagi javaknál” 

Friss ibis-kutatás az idei utazási szokásokról.
Firenze frekventált helyén új egységet nyitott az a&o

Firenze frekventált helyén új egységet nyitott az a&o 

Az új szálláshely a Piazza del Duomótól 30 perc sétára található a városközpontban.
Az Accor Csoporthoz került a debreceni szálláshely

Az Accor Csoporthoz került a debreceni szálláshely 

Győztest hirdettek a négycsillagos Hotel Lycium bérbeadásának pályázatán.
Jól jön a Valentin-nap a hazai szállodásoknak

Jól jön a Valentin-nap a hazai szállodásoknak 

Sok pár utazással tölti idehaza is az eredetileg Angliában és Amerikában a szerelmesek ünnepeként számon tartott február 14-ét, és az azt követő hétvégét.
A budapesti Kempinski ismét ott a Forbes Travel Guide előkelő listáján

A budapesti Kempinski ismét ott a Forbes Travel Guide előkelő listáján 

A Kempinski Hotel Corvinus Budapest “négycsillagos” besorolást kapott..
Tavasszal nyit az ibis Styles hotel a debreceni reptéren

Tavasszal nyit az ibis Styles hotel a debreceni reptéren 

Ez lesz az első szálloda az ország második legforgalmasabb repülőtere, a Debreceni Nemzetközi Repülőtér közvetlen közelében
Év Szállodája díjátadó gála  – még lehet jelentkezni!

Év Szállodája díjátadó gála – még lehet jelentkezni!  

Február 21-én részese lehet az év egyik legexkluzívabb szállodai eseményének.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.