Booking.com: van, aki él vele, van, aki nélküle is boldogul

Amint arról lapunkban hírt adtunk, a szállásadók közül számosan felháborodtak azon, hogy a Booking.com bizonyos ideje nem utalja át a nekik járó összegeket, számlázási rendszerük karbantartására hivatkozva, ráadásul főszezonban. Körképünk nyilatkozói azonban nem tapasztaltak ilyet, bár fenntartásaik vannak.  

Akiket megkérdeztünk, azok közül többen nem akartak névvel nyilatkozni, vagy nem tagjai az oldalnak. Érthető a hárító magatartás is, hiszen olyan szolgáltatóról nyilatkoznának negatívan, ahonnan sok üzlet, megkeresés, foglalás érkezik, amely a vendégérkezés egyik biztos forrása. 

Bevált a virtuális kártyarendszer

A szakmában szinte általános vélemény, hogy főszezon közepén, amikor az éves forgalom jelentős hányada realizálódik, elfogadhatatlan egy karbantartást ekkorra időzíteni, hiszen ilyenkor a vállalkozóknak számos kiadása is keletkezik.

A megkeresett szállodások majd mindegyikük azt mondta, náluk nincs gond, ugyanis ők fizetnek a booking.com-nak. Jávor Noémi, a Duna-parti Viktória Hoteltől elmondta, ők kártyás rendszer keretében utalják át a szállásfoglaló oldal jutalékát. Arról, hogy bármi nem működne, most hallott először.

Hasonló a véleménye Géher Zoltánnak, a Hotel Continental igazgatójának: a virtuális kártyarendszer, amelyet alkalmaznak, kiküszöböli az effajta problémákat, ugyanakkor a   vendégek nagy része helyben, kártyával vagy készpénzzel fizet, tehát eleve ki van zárva az ilyen probléma.

A Danubius Hotels vezetése szintén azt nyilatkozta, az általuk alkalmazott fizetési megoldást nem érinti ez a probléma.

A vendég szeret helyben fizetni

Klasszis TopDesign szakmai versenyünk egyik tavalyi győztese, egy ötcsillagos major  egyáltalán nincsenek fenn a foglalási rendszeren. Sosem volt rá szükségük ezután sem lesz, e nélkül is jön a vendég, szinte szájról-szájra terjed a hírük, mondták a kétútközi Gräefl major tulajdonosai.

Pócs Róbert, az abádszalóki nyolc szobás Casablanca tulajdonosa azonban hallott már erről a problémáról. Szerepelnek is a Booking.com-on, de, mint mondta, kezdettől fogva úgy intézik a foglalási rendszert, hogy a vendég ne a szállásfoglaló oldalnak fizessen. A vendégek többsége ugyanis abban jobban bízik, ha a helyszínen fizethet ki a szobát, nem pedig online. A jutalékot így ők utalják át a Bookingnak, és átutalásuk eddig mindig időben, gond nélkül, megérkezett.

Van, aki havonta csak egyszer utal

A sarudi Sulyom Tájétterem és Panzió tulajdonosa, Kücsön Gyula annyit mondott, sosem dolgoztak a booking.com-mal, és nem is áll szándékukban.

Tolcsva és egész Tokaj rejtett kincse, a Kincsem Kastély tulajdonosa, Matyasovszki István azt válaszolta, igen, dolgoznak velük, de náluk is az a rendszer, hogy a vendég nekik fizeti ki a szoba árát, és havonta egyszer utalják át a jutalékot a szállásfoglaló portálnak.

Jár-e jutalék, ha a vendég lemondja a szobát?

A borsodgeszti Villa Viridis ugyan még tagja az oldalnak, de már azt tervezik, hogy leválnak róla. Többen, az általuk ismert szakmai körben, arról panaszkodtak, ha a vendég nem érkezik meg, a Booking.com akkor is felszámolja a jutalékot, amit nem tartanak korrektnek, hiszen plusz költséget okoz, a bevétel viszont egy az egyben kiesik.

Forrás: Turizmus Online


Díjazták a WING szállodáját a nívós ingatlanfejlesztési versenyen

Díjazták a WING szállodáját a nívós ingatlanfejlesztési versenyen 

Különdíjat nyert a dual-branded ibis&TRIBE Budapest Stadium hotel.
Budapestre is berobogott a Pullman francia életérzést rejtő hálókocsija

Budapestre is berobogott a Pullman francia életérzést rejtő hálókocsija 

November 21-én egy varázslatos érzékszervi utazással zajlott a Pullman Happenings rendezvénysorozat első magyarországi eseménye, amelynek művészi koncepcióját Demeter Richárd álmodta meg.
Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel

Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel 

Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón

Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón 

November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival

Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival 

A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.
„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon

„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon 

A „Zöld Szálloda” cím mellett a Mövenpick BalaLand az elmúlt év során további rangos díjakat is elnyert.
Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából

Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából 

Az idén januárban Bécsben megrendezésre kerülő eseményen az iparág vezetői találkoznak, hogy feltárják a vendéglátás jövőjét meghatározó kulcsfontosságú trendeket, kihívásokat és lehetőségeket.
Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten

Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten 

Alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak Best Western (BW) hotelekbe – a lánchoz 19 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.