A Mercure folytatja 2010-ben megkezdett felújítási programját. Napjainkra a szobák közel 50%-a kapott új dizájnt. 2012-ben a Mercure évente körülbelül 10 000 szobát alakít át, így a felújítási program 4-5 éven belül befejeződhet.
A Mercure hamarosan folytatja a felújításokat Németországban, az Egyesült Királyságban, Olaszországban, és ezek után Európa szerte.
2013-ban folytatódik a szállodalánc terjeszkedése, újabb hoteleket nyitnak Kelet- Európában és Latin- Amerikában. A nagyobb városokban új szállodákat nyit, évente két országban.
Christophe Alaux, a franciaországi hotel feje a „glocal” szóval jellemzi a szállodaláncot, utalva ezzel arra, hogy a nemzetközi üzletlánc stílusában és dizájnjában a helyi kultúrát is figyelembe veszi.
“A felújítások alapja, hogy a szobák dizájnja az egyes városok hangulatát újraértelmezve tükrözze. A Mercure úgy erősíti meg a hotelek egységességét, hogy közben tiszteletben tartja különbözőségüket“- mondta Christophe Alaux.
Ilyen volt és ilyen lett a Mercure Saxe Lafayette: