Egy éves a Turisztikai Hotel Klaszter

Egy éves születésnapját ünnepli a Turisztikai Hotel Klaszter, mely nagy arányban Észak-magyarországi turisztikai szolgáltatók együttműködéseként alakult 2012.május 22-én.

A klaszter működésének első időszaka a meglévő erősségek és lehetőségek összehangolásáról, a közös marketing kampányok kidolgozásáról, és ezen projektek megvalósításának ütemezéséről, finanszírozásának módjáról, valamint a humánerőforrás megteremtéséről szólt. A hosszú-távú fenntarthatóság megteremtésének érdekében, a klaszter önfenntartásának módját és a vendégforgalom növekedésének eléréséhez szükséges lépéseket dolgozták ki.

A klaszter munkáját 2013. év elejétől egy lengyel anyanyelvű kolléganő is segíti, ezáltal Észak-Magyarország egyik potenciális küldő piacán már elkezdődött a marketing és értékesítési munka. Januárban Varsóban, februárban Katowiceben, márciusban pedig Lublinban eredményesen képviselte tagjait a szervezet menedzsmentje. Május 16-án egy varsói workshopon óriási érdeklődéssel fogadták a legfőképp incentive utakkal foglalkozó lengyel cégek a magyar Turisztikai Hotel Klasztert.

10.000 példányszámban készült 16 oldalas lengyel nyelvű közös kiadvánnyal legfőképp turisztikai rendezvényeken reklámozzák a klaszter tagjait.

Mindezek eredményeként már több lengyel buszos turistacsoport érkezett a klaszter közvetítésével Észak-Magyarországra, illetve az egyéni vendégek érdeklődése, szállásfoglalása is fokozódott. Májusban a klaszter több tagjánál megvalósult study tour, a lengyel piacon meghatározó turisztikai szerepet betöltő és a régiónak lehetséges potenciális vendégforgalmat generáló utazási irodák képviseletével. Júniusra további három tanulmányutat szerveztek le, melyeken beutaztató cégek képviselői és lengyel újságírók vesznek részt.

Júniusban egy sikeres lengyel turisztikai klaszter elnöke és menedzsere érkezik Egerbe, hogy egyeztessenek a két klaszter együttműködésének alternatíváiról.

Az értékesítés mellett a marketing együttműködésekre is nagy hangsúlyt kíván fektetni a klaszter, hiszen a forgalomnövelés egy nagyon fontos alappillére, hogy a célcsoport megismerhesse a régiót és annak adottságait. Ennek érdekében a Turisztikai Hotel Klaszter együttműködik az MT Zrt. Észak-Magyarországi Regionális Marketing Igazgatóságával.

Az eddigi munkát tovább segíti az ÉMOP-2.3.1-12-2012-0007 sz. projektben elnyert 55 M Ft támogatás, amely az összes költség (64,7 M Ft) 85%-a.

A klaszter menedzsere úgy véli, hogy az összefogás, a rengeteg munka meghozta gyümölcsét és a pályázati segítség a jövőben előbbre mozdítja az eddigi munkát, további távlatokat nyit a hazai és nemzetközi turisztikai piacokon egyaránt.


Egészségnap a hévízi Hotel Európa Fit****superior vendégtereiben

Egészségnap a hévízi Hotel Európa Fit****superior vendégtereiben 

Második alkalommal hirdette meg a szálloda egész napos, ingyenes programját május 11-én, szombaton.
Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Új szállodai brand érkezik Budapestre

Új szállodai brand érkezik Budapestre 

Ez lesz a nemzetközi márka első magyarországi tagja.
Beszámoló a hazai szállodások tavaszi (59.) közgyűléséről / 2. rész

Beszámoló a hazai szállodások tavaszi (59.) közgyűléséről / 2. rész 

Az MSZÉSZ május 14-én, a Grand Hotel Esztergomban tartott szakmai találkozójának három érdekes előadásáról számolunk be.
Újabb lazulós skybar nyílt a BudaParton

Újabb lazulós skybar nyílt a BudaParton 

Buda legújabb skybarja a Radisson BudaPart tetején várja vendégeit.
Egy híján 60: Esztergomban tartották tavaszi (59.) közgyűlésüket a hazai szállodások

Egy híján 60: Esztergomban tartották tavaszi (59.) közgyűlésüket a hazai szállodások 

Helyszíni beszámoló a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) tavaszi közgyűléséről.
így kötelezte el magát a fenntarthatóság mellett az Év zöld szállodája

így kötelezte el magát a fenntarthatóság mellett az Év zöld szállodája 

Hazánk vezető márkái közül többen is kiemelkednek ezen a téren, amikor pedig a különböző szektorból érkező magyar márkák összefognak, akkor születnek az igazán jó megoldások.
Egy éves a Mövenpick BalaLand Resort Lake Balaton

Egy éves a Mövenpick BalaLand Resort Lake Balaton 

Az első évben több, mint 50.000 vendég látogatott el Szántódra, az egyedülálló tematikával rendelkező, családbarát hotelbe.
Katolikus kulturális központból szálloda: új üzemeltetőnél a D50

Katolikus kulturális központból szálloda: új üzemeltetőnél a D50  

Az Eventrend Group üzemelteti a továbbiakban a D50-et.
Új vezérigazgató két budapesti Marriott-ház élén

Új vezérigazgató két budapesti Marriott-ház élén 

Angela Saliba a Budapest Marriott Hotel és a Millennium Court, Marriott Executive Apartments új vezérigazgatója.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.