Egy éves a Turisztikai Hotel Klaszter

Egy éves születésnapját ünnepli a Turisztikai Hotel Klaszter, mely nagy arányban Észak-magyarországi turisztikai szolgáltatók együttműködéseként alakult 2012.május 22-én.

A klaszter működésének első időszaka a meglévő erősségek és lehetőségek összehangolásáról, a közös marketing kampányok kidolgozásáról, és ezen projektek megvalósításának ütemezéséről, finanszírozásának módjáról, valamint a humánerőforrás megteremtéséről szólt. A hosszú-távú fenntarthatóság megteremtésének érdekében, a klaszter önfenntartásának módját és a vendégforgalom növekedésének eléréséhez szükséges lépéseket dolgozták ki.

A klaszter munkáját 2013. év elejétől egy lengyel anyanyelvű kolléganő is segíti, ezáltal Észak-Magyarország egyik potenciális küldő piacán már elkezdődött a marketing és értékesítési munka. Januárban Varsóban, februárban Katowiceben, márciusban pedig Lublinban eredményesen képviselte tagjait a szervezet menedzsmentje. Május 16-án egy varsói workshopon óriási érdeklődéssel fogadták a legfőképp incentive utakkal foglalkozó lengyel cégek a magyar Turisztikai Hotel Klasztert.

10.000 példányszámban készült 16 oldalas lengyel nyelvű közös kiadvánnyal legfőképp turisztikai rendezvényeken reklámozzák a klaszter tagjait.

Mindezek eredményeként már több lengyel buszos turistacsoport érkezett a klaszter közvetítésével Észak-Magyarországra, illetve az egyéni vendégek érdeklődése, szállásfoglalása is fokozódott. Májusban a klaszter több tagjánál megvalósult study tour, a lengyel piacon meghatározó turisztikai szerepet betöltő és a régiónak lehetséges potenciális vendégforgalmat generáló utazási irodák képviseletével. Júniusra további három tanulmányutat szerveztek le, melyeken beutaztató cégek képviselői és lengyel újságírók vesznek részt.

Júniusban egy sikeres lengyel turisztikai klaszter elnöke és menedzsere érkezik Egerbe, hogy egyeztessenek a két klaszter együttműködésének alternatíváiról.

Az értékesítés mellett a marketing együttműködésekre is nagy hangsúlyt kíván fektetni a klaszter, hiszen a forgalomnövelés egy nagyon fontos alappillére, hogy a célcsoport megismerhesse a régiót és annak adottságait. Ennek érdekében a Turisztikai Hotel Klaszter együttműködik az MT Zrt. Észak-Magyarországi Regionális Marketing Igazgatóságával.

Az eddigi munkát tovább segíti az ÉMOP-2.3.1-12-2012-0007 sz. projektben elnyert 55 M Ft támogatás, amely az összes költség (64,7 M Ft) 85%-a.

A klaszter menedzsere úgy véli, hogy az összefogás, a rengeteg munka meghozta gyümölcsét és a pályázati segítség a jövőben előbbre mozdítja az eddigi munkát, további távlatokat nyit a hazai és nemzetközi turisztikai piacokon egyaránt.


Újabb négy ház a Hilaris Hotels portfóliójában

Újabb négy ház a Hilaris Hotels portfóliójában 

Négy magyarországi szálláshellyel bővül a szállodalánc.
Megkezdődött a 44. Országos Borverseny

Megkezdődött a 44. Országos Borverseny 

Mintegy 2700 palack bor versenyez.
Már fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája

Már fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája 

Az ötcsillag superior minősítésű hotel 285 szobájában több mint 600 vendéget tud fogadni.
Turisztikai fejlesztés Nógrádban

Turisztikai fejlesztés Nógrádban 

Jelentős felújításon esik át az 1973 óta működő Salgó Hotel.
Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen

Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen 

A Hunguest Hotels szállodaláncnál a lánc számos szállodája teljes körűen megújult, köztük hévízi egységeik is.
Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken

Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken 

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint eddig 2,4 millió belföldi és 2,6 millió nemzetközi turistát regisztráltak a hazai szálláshelyek.
Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén

Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén  

Két észak-magyarországi szálláshely nyerte el ma a nemzetközi Good Travel Seal minősítést, amelyet a világ egyik vezető fenntarthatósági turisztikai értékelőrendszereként tartanak számon.
MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly

MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly 

Márciusi trendriport a KSH adatai alapján.
Brandváltás ennél a patinás fővárosi szállodánál

Brandváltás ennél a patinás fővárosi szállodánál 

A Mövenpick bejelentette a Mövenpick Hotel Budapest Centre megnyitását.
Újra nyitva a családok és a wellness rajongók kedvence: a Hunguest Flóra

Újra nyitva a családok és a wellness rajongók kedvence: a Hunguest Flóra 

Évekkel ezelőtt, fejlesztés céljából zárt be az egri Hunguest Hotel Flóra azért, hogy 2024. december 18-án megújult külsővel és belsővel születhessen újjá.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.