Eladta pécsi szállodáját a Danubius

A Danubius Zrt. megállapodást kötött a Hotel Palatinus Kft. és HotelKer Szállodaüzemeltető Kft. társaságokkal a pécsi Palatinus Hotel eladásáról. A vevők továbbra is szállodaként fogják üzemeltetni a Palatinust, az épület tervezett felújításával annak régi fényét kívánják visszaállítani, a szálloda munkavállalóit pedig átveszik.

A Danubius Zrt. elfogadta a pécsi vevők által benyújtott vételi ajánlatot a Palatinus Hotel megvásárlására. A Pécs szívében álló, több mint 100 éves, szecessziós stílusban épült háromcsillagos Palatinus Hotel komoly rekonstrukciót igényel. „A vezetőségünk látva, hogy a vevők szándéka középtávon az épület felújítása és hosszútávú üzemeltetése, úgy gondoljuk, hogy az új tulajdonosok lehetővé tudják tenni, hogy a Palatinus Hotel ismét méltó fényében tündökölhessen és fogadhassa a Pécs városába érkező turistákat. Nagyon fontos volt számunkra, hogy az új tulajdonos tovább működteti a szállodát, és a hotel jelenlegi teljes személyzetét folyamatos munkaviszonnyal tovább foglalkoztatja. Szeretnénk megragadni az alkalmat, hogy köszönetet mondjunk a Palatinus Hotel minden munkatársának, akivel az elmúlt években együtt dolgozhattunk ebben a Pécs szívében álló csodálatos szállodában” – mondta el Kovács Balázs, a Danubius Hotels vezérigazgatója.

Dr. Czéh-Tóth Márk, a vevő társaságok képviselője fentiekhez hozzátette, hogy a befektetési döntés meghozatala során fontos szempont volt egy meglévő helyi érték megóvásának és megújításának lehetősége. „Talán nem túlzás azt mondani, hogy a Palatinus nemcsak Pécs, hanem a régió egyik legnagyobb múltú és presztízsű szállodája, a megyeszékhely történelmi belvárosának ikonikus épülete. A szálloda folyamatos fejlesztésével és tervezett felújításával új tereket szeretnénk megnyitni a helyi kulturális és turisztikai élet számára, hozzájárulva ezáltal a város és a régió turizmusának fejlődéséhez is. Hisszük, hogy Pécs és térsége – ideértve különösen a Mohács-Villány-Siklós-Harkány-Orfű tengely kincseit – még sok lehetőséget rejt magában mind a belföldi, mind az idelátogató külföldi vendégek számára.”

A szálloda üzemeltetését szerződés szerint az új tulajdonos 2020. április 29-én veszi át. A tulajdonosváltás nem érinti a jövőbeni foglalásokat, a Palatinus Hotel zavartalanul folytatja működését és várja vendégeit a tőle megszokott magas színvonalú szolgáltatásaival és vendégszeretetével.

Forrás: Turizmus Online


Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.
Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra

Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra 

A budapesti Mövenpick Hotel Budapest Centre története mesébe illő, megjelenése lenyűgöző.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.