Elindult a Kisfaludy Szálláshelyfejlesztési Konstrukció

Minden idők legnagyobb szálláshelyfejlesztési programja indult el – 30 ezer szoba újulhat meg, ötezer új munkahely jöhet létre Magyarországon a Kisfaludy Turisztikai Fejlesztési Programnak köszönhetően.

A program első ütemét október 5-én meghirdette a Magyar Turisztikai Ügynökség, a pályázók akár a beruházás értékének a 70 százalékát is megkaphatják vissza nem térítendő támogatásként. A fő cél, hogy a vidéki szálláshelyek megújuljanak, a pályázatok elbírálásánál kiemelt szempont, hogy a fejlesztések gazdaságilag hosszú távon fenntarthatóak legyenek.

A Kisfaludy Turisztikai Fejlesztési Program minden idők legnagyobb turisztikai fejlesztéseket összefogó kormányzati ernyőprogramja. Célja, hogy Magyarország Közép-Európa turisztika központja legyen. A program célja olyan desztinációs szemléletű, innovatív és komplex turisztikai fejlesztési projektek támogatása, amelyek gazdaságilag fenntarthatóak, és az egyes termékek összekapcsolódásán keresztül erősítik a térségi kínálatot, oldják a turizmus szezonális egyenlőtlenségeit.

A Kisfaludy Szálláshelyfejlesztési Konstrukció a Kisfaludy Turisztikai Fejlesztési Program zászlóshajó projektje. A konstrukció 14 éves futamideje alatt a vidéki Magyarország szállodái és panziói újulhatnak meg. Minden idők legnagyobb szálláshelyfejlesztési programja, a Kisfaludy Szálláshelyfejlesztési Konstrukció első felhívásai elérhetővé váltak a kisfaludyprogram.hu oldalon. A program első ütemét valamennyi vidéki panzió megújítására, valamint a Tokaj, Felső-Tisza és Nyírség kiemelt turisztikai fejlesztési térség szállodafejlesztéseinek támogatására hirdette meg a Magyar Turisztikai Ügynökség.

A pályázat célja a szolgáltatási színvonal emelése, a tematikus szolgáltatások kapacitásának növelése, valamint új szolgáltatások bevezetéséhez kapcsolódó infrastrukturális beruházások elősegítése, oldva a szezonalitásból fakadó egyenetlenségeket, a helyi turisztikai fejlesztési irányvonalakhoz illeszkedve. A Magyar Turisztikai Ügynökség a bírálati szempontok között kiemelten kezeli a hosszú távú turisztikai és pénzügyi fenntarthatóságot, a beruházás turisztikai szükségességét és a minőségi javulás kritériumrendszerét.

Az első felhívások október 5-től elérhetőek, és a felkészülési időszakot követően a panziók fejlesztésére 2017. október 19. és december 4. között, míg a Tokaj, Felső-Tisza és Nyírség kiemelt turisztikai desztinációban található szállodák fejlesztésére 2017. október 19. és november 20. között nyújthatóak be támogatási igények.

Mindhárom felhívás esetében a Kormány által biztosított, a hazai költségvetésből finanszírozott, vissza nem térítendő támogatás maximális intenzitása 70 százalék, emellett a Magyar Turisztikai Ügynökség és a Magyar Fejlesztési Bank együttműködésének köszönhetően az önerő egy részének biztosításához a pályázók felhasználhatják az MFB kedvezményes kamatozású hiteltermékét, melyet ehhez a programhoz fejlesztettek ki. A támogatási igények befogadása és értékelése folyamatosan történik majd.

Forrás: Vendég & Hotel


Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?