A lista élmezőnyét az energiaszektor cégei dominálják, közéjük csupán néhány nagykereskedelmi vállalat tudott befurakodni. Magyarország leghatékonyabb vállalata a Mol Energiakereskedő Kft. lett. A HR tanácsadó cég az élőmunka hatékonyságát az üzemi eredmény és a teljes munkaidőben foglalkoztatottak létszámának hányadosaként határozta meg - ez alapján a győztes cég egy alkalmazottra vetítve több mint 344 millió forint profitot könyvelhetett el 2009-ben.
A dobogóra kizárólag az energiaszektorban ténykedő cégek (MVM Trade Zrt.: 321 millió forint, E.ON Földgáz Trade Zrt.: 214 millió forint) fértek fel, és dominanciájuk a bővebb élbolyt tekintve is egyértelmű: a top 10-ben hét, a top 20-ban 13 cég található ebből a szektorból.
Az energiaipar után a nagykereskedelem számít a leghatékonyabb szektornak: a top 10-ben három (Hansa Kontakt Kft., BAT Kft., Glencore Grain Hungary Kft.), a top 20-ban pedig négy (Indesit Company Magyarország Kft.) ilyen profilú cég található. Az első húszba egyébként befért még egy kiskereskedelmi (Toyota Motor Hungary Kft.), egy pénzügyi (FHB Jelzálogbank Nyrt.) és egy építőipari (Market Építőipari Zrt.) társaság is.
Mivel a különbőző iparágakban működő cégeket az egyes szektorok sajátos adottságai miatt nem igazán lehet egymással összehasonlítani, ezért a tanulmány készítői külön szektorokra lebontva is elkészítették a rangsorolást. Így a cégek mutatója már jobban értelmezhető, mivel az egyazon ágazatban tevékenykedő versenytársak általában hasonlóan végzik üzleti tevékenységüket és számolják ki eredményüket. A turizmusban a leghatékonyabb vállalat a Hotel Agro Gyula Bt. lett az üzemi eredmény és a foglalkoztatottak létszámának hányadosa alapján 2009-es adatokat véve alapul.
A felmérés szerint a hatékony vállalatok közös jellemzője, hogy teljesítmény-orientált kultúrát honosítottak meg, mind vezetőik, mind alkalmazottaik hatékonyak, utóbbiak képességeit jól hasznosítják és ösztönzik az innovációt. Stratégia és működés szempontjából fontos, hogy fejlett technológiát alkalmaznak, megfelelően kezelik a pénzügyeket, hatékonyan működtetik a vállalati folyamatokat és a terjesztési csatornáikat, valamint hatékony marketing- és márka-menedzsmentet folytatnak. A tanulmány arra nem tért ki, hogy nemzetközi összehasonlításban mennyire számítanak hatékonynak a magyar cégek. Trizna Júlia, a Profiles International ügyvezetője úgy véli, magukhoz képest sokat fejlődtek az elmúlt tíz évben, legalábbis néhány HR-szempontot, például a munkatársak motiválását tekintve. Ezzel együtt kiaknázatlan lehetőségek még mindegyikőjüknél bőven vannak - szerinte például kevés cég figyel arra, hogy minden munkatársának megtalálja a neki megfelelő feladatot és pozíciót. Márpedig - sok más humán faktor mellett - erre is érdemes lenne koncentrálni, hiszen egy vállalat sikere nagy mértékben függ az emberi tényezőktől.
A Hotel Agro Gyula Bt. a jelenleg zárva tartó gyulai háromcsillagos Hotel Agro üzemeltetője. A szálloda 2009. december 1-től kezdődően átépítés miatt zárta be kapuit, hogy a tervek szerint idén karácsonyra már négycsillagos házként, Hotel Gyula **** Wellness és Konferencia Szálloda néven nyisson újra. A felújítás során a hotel kívül-belül teljes mértékben megújul, kapacitása 7 szobával 68 szobára bővül, melyekhez mélygarázs, új wellness részleg és 160 fős konferencia részleg is kapcsolódik majd. Korszerű hűtő-fűtő klímarendszert, mágneskártyás beléptető- és fizetőrendszert, valamint digitális TV szolgáltatás is beüzemelnek. A szálloda fejlesztésekor kiemelt figyelmet szentelnek a mozgáskorlátozott vendégek akadálymentes közlekedésére. A hotelben két étterem kap helyet: a szálloda földszinti á la carte étterme 75 fő befogadására alkalmas, hangulatos kerthelyiséggel, az első emeleten a 140 fős kapacitású étteremben svédasztalos reggelit és vacsorát biztosítanak. A háromgenerációs hotelben gyakorlott szakember gondoskodik majd a kisgyermekek tartalmas időtöltéséről. A beruházáshoz 423 076 500 Ft európai uniós támogatást nyert a Hotel Agro Gyula Bt. (mfor.hu/Napi Turizmus)