Gyulai szállodaüzemeltető a leghatékonyabb hazai turisztikai cég

A Profiles International tanulmányában több mint 370 társaság pénzügyi adatait elemezte, emellett interjúkat készített egyes vállalati vezetőkkel, így állítva fel Magyarország leghatékonyabb vállalatainak toplistáját.

A lista élmezőnyét az energiaszektor cégei dominálják, közéjük csupán néhány nagykereskedelmi vállalat tudott befurakodni. Magyarország leghatékonyabb vállalata a Mol Energiakereskedő Kft. lett. A HR tanácsadó cég az élőmunka hatékonyságát az üzemi eredmény és a teljes munkaidőben foglalkoztatottak létszámának hányadosaként határozta meg - ez alapján a győztes cég egy alkalmazottra vetítve több mint 344 millió forint profitot könyvelhetett el 2009-ben.

A dobogóra kizárólag az energiaszektorban ténykedő cégek (MVM Trade Zrt.: 321 millió forint, E.ON Földgáz Trade Zrt.: 214 millió forint) fértek fel, és dominanciájuk a bővebb élbolyt tekintve is egyértelmű: a top 10-ben hét, a top 20-ban 13 cég található ebből a szektorból.

Az energiaipar után a nagykereskedelem számít a leghatékonyabb szektornak: a top 10-ben három (Hansa Kontakt Kft., BAT Kft., Glencore Grain Hungary Kft.), a top 20-ban pedig négy (Indesit Company Magyarország Kft.) ilyen profilú cég található. Az első húszba egyébként befért még egy kiskereskedelmi (Toyota Motor Hungary Kft.), egy pénzügyi (FHB Jelzálogbank Nyrt.) és egy építőipari (Market Építőipari Zrt.) társaság is.

Mivel a különbőző iparágakban működő cégeket az egyes szektorok sajátos adottságai miatt nem igazán lehet egymással összehasonlítani, ezért a tanulmány készítői külön szektorokra lebontva is elkészítették a rangsorolást. Így a cégek mutatója már jobban értelmezhető, mivel az egyazon ágazatban tevékenykedő versenytársak általában hasonlóan végzik üzleti tevékenységüket és számolják ki eredményüket. A turizmusban a leghatékonyabb vállalat a Hotel Agro Gyula Bt. lett az üzemi eredmény és a foglalkoztatottak létszámának hányadosa alapján 2009-es adatokat véve alapul.

A felmérés szerint a hatékony vállalatok közös jellemzője, hogy teljesítmény-orientált kultúrát honosítottak meg, mind vezetőik, mind alkalmazottaik hatékonyak, utóbbiak képességeit jól hasznosítják és ösztönzik az innovációt. Stratégia és működés szempontjából fontos, hogy fejlett technológiát alkalmaznak, megfelelően kezelik a pénzügyeket, hatékonyan működtetik a vállalati folyamatokat és a terjesztési csatornáikat, valamint hatékony marketing- és márka-menedzsmentet folytatnak. A tanulmány arra nem tért ki, hogy nemzetközi összehasonlításban mennyire számítanak hatékonynak a magyar cégek. Trizna Júlia, a Profiles International ügyvezetője úgy véli, magukhoz képest sokat fejlődtek az elmúlt tíz évben, legalábbis néhány HR-szempontot, például a munkatársak motiválását tekintve. Ezzel együtt kiaknázatlan lehetőségek még mindegyikőjüknél bőven vannak - szerinte például kevés cég figyel arra, hogy minden munkatársának megtalálja a neki megfelelő feladatot és pozíciót. Márpedig - sok más humán faktor mellett - erre is érdemes lenne koncentrálni, hiszen egy vállalat sikere nagy mértékben függ az emberi tényezőktől.

A Hotel Agro Gyula Bt. a jelenleg zárva tartó gyulai háromcsillagos Hotel Agro üzemeltetője. A szálloda 2009. december 1-től kezdődően átépítés miatt zárta be kapuit, hogy a tervek szerint idén karácsonyra már négycsillagos házként, Hotel Gyula **** Wellness és Konferencia Szálloda néven nyisson újra. A felújítás során a hotel kívül-belül teljes mértékben megújul, kapacitása 7 szobával 68 szobára bővül, melyekhez mélygarázs, új wellness részleg és 160 fős konferencia részleg is kapcsolódik majd. Korszerű hűtő-fűtő klímarendszert, mágneskártyás beléptető- és fizetőrendszert, valamint digitális TV szolgáltatás is beüzemelnek. A szálloda fejlesztésekor kiemelt figyelmet szentelnek a mozgáskorlátozott vendégek akadálymentes közlekedésére. A hotelben két étterem kap helyet: a szálloda földszinti á la carte étterme 75 fő befogadására alkalmas, hangulatos kerthelyiséggel, az első emeleten a 140 fős kapacitású étteremben svédasztalos reggelit és vacsorát biztosítanak. A háromgenerációs hotelben gyakorlott szakember gondoskodik majd a kisgyermekek tartalmas időtöltéséről. A beruházáshoz 423 076 500 Ft európai uniós támogatást nyert a Hotel Agro Gyula Bt. (mfor.hu/Napi Turizmus)


Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.