Gyulai szállodaüzemeltető a leghatékonyabb hazai turisztikai cég

A Profiles International tanulmányában több mint 370 társaság pénzügyi adatait elemezte, emellett interjúkat készített egyes vállalati vezetőkkel, így állítva fel Magyarország leghatékonyabb vállalatainak toplistáját.

A lista élmezőnyét az energiaszektor cégei dominálják, közéjük csupán néhány nagykereskedelmi vállalat tudott befurakodni. Magyarország leghatékonyabb vállalata a Mol Energiakereskedő Kft. lett. A HR tanácsadó cég az élőmunka hatékonyságát az üzemi eredmény és a teljes munkaidőben foglalkoztatottak létszámának hányadosaként határozta meg - ez alapján a győztes cég egy alkalmazottra vetítve több mint 344 millió forint profitot könyvelhetett el 2009-ben.

A dobogóra kizárólag az energiaszektorban ténykedő cégek (MVM Trade Zrt.: 321 millió forint, E.ON Földgáz Trade Zrt.: 214 millió forint) fértek fel, és dominanciájuk a bővebb élbolyt tekintve is egyértelmű: a top 10-ben hét, a top 20-ban 13 cég található ebből a szektorból.

Az energiaipar után a nagykereskedelem számít a leghatékonyabb szektornak: a top 10-ben három (Hansa Kontakt Kft., BAT Kft., Glencore Grain Hungary Kft.), a top 20-ban pedig négy (Indesit Company Magyarország Kft.) ilyen profilú cég található. Az első húszba egyébként befért még egy kiskereskedelmi (Toyota Motor Hungary Kft.), egy pénzügyi (FHB Jelzálogbank Nyrt.) és egy építőipari (Market Építőipari Zrt.) társaság is.

Mivel a különbőző iparágakban működő cégeket az egyes szektorok sajátos adottságai miatt nem igazán lehet egymással összehasonlítani, ezért a tanulmány készítői külön szektorokra lebontva is elkészítették a rangsorolást. Így a cégek mutatója már jobban értelmezhető, mivel az egyazon ágazatban tevékenykedő versenytársak általában hasonlóan végzik üzleti tevékenységüket és számolják ki eredményüket. A turizmusban a leghatékonyabb vállalat a Hotel Agro Gyula Bt. lett az üzemi eredmény és a foglalkoztatottak létszámának hányadosa alapján 2009-es adatokat véve alapul.

A felmérés szerint a hatékony vállalatok közös jellemzője, hogy teljesítmény-orientált kultúrát honosítottak meg, mind vezetőik, mind alkalmazottaik hatékonyak, utóbbiak képességeit jól hasznosítják és ösztönzik az innovációt. Stratégia és működés szempontjából fontos, hogy fejlett technológiát alkalmaznak, megfelelően kezelik a pénzügyeket, hatékonyan működtetik a vállalati folyamatokat és a terjesztési csatornáikat, valamint hatékony marketing- és márka-menedzsmentet folytatnak. A tanulmány arra nem tért ki, hogy nemzetközi összehasonlításban mennyire számítanak hatékonynak a magyar cégek. Trizna Júlia, a Profiles International ügyvezetője úgy véli, magukhoz képest sokat fejlődtek az elmúlt tíz évben, legalábbis néhány HR-szempontot, például a munkatársak motiválását tekintve. Ezzel együtt kiaknázatlan lehetőségek még mindegyikőjüknél bőven vannak - szerinte például kevés cég figyel arra, hogy minden munkatársának megtalálja a neki megfelelő feladatot és pozíciót. Márpedig - sok más humán faktor mellett - erre is érdemes lenne koncentrálni, hiszen egy vállalat sikere nagy mértékben függ az emberi tényezőktől.

A Hotel Agro Gyula Bt. a jelenleg zárva tartó gyulai háromcsillagos Hotel Agro üzemeltetője. A szálloda 2009. december 1-től kezdődően átépítés miatt zárta be kapuit, hogy a tervek szerint idén karácsonyra már négycsillagos házként, Hotel Gyula **** Wellness és Konferencia Szálloda néven nyisson újra. A felújítás során a hotel kívül-belül teljes mértékben megújul, kapacitása 7 szobával 68 szobára bővül, melyekhez mélygarázs, új wellness részleg és 160 fős konferencia részleg is kapcsolódik majd. Korszerű hűtő-fűtő klímarendszert, mágneskártyás beléptető- és fizetőrendszert, valamint digitális TV szolgáltatás is beüzemelnek. A szálloda fejlesztésekor kiemelt figyelmet szentelnek a mozgáskorlátozott vendégek akadálymentes közlekedésére. A hotelben két étterem kap helyet: a szálloda földszinti á la carte étterme 75 fő befogadására alkalmas, hangulatos kerthelyiséggel, az első emeleten a 140 fős kapacitású étteremben svédasztalos reggelit és vacsorát biztosítanak. A háromgenerációs hotelben gyakorlott szakember gondoskodik majd a kisgyermekek tartalmas időtöltéséről. A beruházáshoz 423 076 500 Ft európai uniós támogatást nyert a Hotel Agro Gyula Bt. (mfor.hu/Napi Turizmus)


Épül Magyarország legnagyobb prémium spa létesítménye

Épül Magyarország legnagyobb prémium spa létesítménye 

2025 tavaszán nyílhat meg a grandiózis beruházás, amely hatalmas löketet adhat Hévíz turizmusának.
MSZÉSZ budapesti régióülés: Somlyai Zoltánt jelölik a Szállodaszövetség következő elnökének

MSZÉSZ budapesti régióülés: Somlyai Zoltánt jelölik a Szállodaszövetség következő elnökének 

Szeptember 16-án a Mercure-Ibis Budapest Castle Hillben tartotta őszi, tisztújító régióülését az MSZÉSZ fővárosi tagozata.
Három napon át ünnepelték a Kimpton BEM Budapest megnyitását

Három napon át ünnepelték a Kimpton BEM Budapest megnyitását 

A megnyitók egyikén, amikor az utazási szakma és a rendezvényes cégek képviselőit hívták el – 2024. szeptember 13-án, pénteken - mi is jelen lehettünk.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Álmodj, tanulj, valósítsd meg önmagad!

Álmodj, tanulj, valósítsd meg önmagad! 

Folytatódik a Marriott-lánc ingyenes képzési programja.
Nemzetközi elismerés egy pesti hotel vendégirányító rendszerének

Nemzetközi elismerés egy pesti hotel vendégirányító rendszerének 

Red Dot díjat nyert a Dorothea Hotel látogatóirányító rendszere.
Új szinten egy hazánkban is elérhető fenntartható turisztikai minősítés

Új szinten egy hazánkban is elérhető fenntartható turisztikai minősítés 

A Good Travel Seal a világ legmegbízhatóbb minősítései között szerepel.
Az Év Fiatal Szállodását keresi az MSZÉSZ

Az Év Fiatal Szállodását keresi az MSZÉSZ 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége meghirdeti az Év Fiatal Szállodása 2024 pályázatot.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Stratégiai partnerség a vendégelégedettség növelése érdekében

Stratégiai partnerség a vendégelégedettség növelése érdekében 

A Novotel Budapest Centrum a Kertesz Communications Consulting Kft.-vel (KCC) kötött megállapodást.

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.