Háromhavonta tisztítja matracait a jól ismert hotellánc

A Buzzfeed hírportál jutott hozzá a meg nem nevezett háromcsillagos szállodalánc takarítási beosztásához, amelyből kiderültek a szálloda mocskos titkai. 

A dokumentum alapján egyértelműen látszik, hogy a hotelszobát és annak tartozékait milyen gyakran takarítja a szálloda személyzete. A napi rutinhoz tartozik a szoba textíliának (ágynemű, törölköző), továbba a padló, a wc-csésze, illetve és a cserélhető tárgyak, mint például poharak, evőeszközök tisztítása. 

Hetente takarítják a pipere lámpákat, a fürdőszobai berendezési tárgyakat, a zuhanyrózsát, zuhanycsövet, a wc-kagyló környékét, a klíma szabályozót, az ablakot és ablakpárkányt, a hálószobai bútorok lábait, a lámpabúrát, a telefont, a fejtámlát, a hűtőszekrényt és a televíziót.

{youtube|id=0kIIGQYdUJw}

Havonta portalanítják a nehezen elérhető sarkakat, a bútorok mögötti vezetékeket, a falakat, az ágykeretet, a sötétítőt, a székeket, a díványt, illetve a díszpárnákat, a törlőkendő- és wcpapír-tartót.

Ami talán a legmeglepőbb a listán, hogy a szóban forgó szállodalánc szobáinak bizonyos részeit csupán évente négyszer tisztítják. Ide tartozik a zuhanyfüggöny, az ágymatrac és az ágytakaró. Magyarul a szobában három hónap alatt megfordult vendégek mocska között alszik az ember. 

Forrás: Buzzfeed


Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.