A 3,35 méter hosszú orrkúp egy eredeti Concorde repülőgépé volt, amely az 1970-es években készült. A polgári légiközlekedésben használt szuperszonikus repülőgépet 2003 októberében vonták ki a forgalomból. "Tudtam, hogy ez a tétel el fog szállni" - idézte Jonathan Humbertet, a nevét viselő towcesteri aukciósház vezetőjét a BBC News. Az árverésre bocsátott tétel az egyetlen olyan orrkúp, amelyet végül nem használtak fel az 1970-es években épült 20 repülőgépből állt Concorde-flotta számára.
Az Aérospatiale-BAC francia-brit konzorcium által az Air France és a British Airways légitársaságok számára épített szuperszonikus utasszállító repülőgép sebessége elérte az óránkénti 2500 kilométert, azaz túlszárnyalta a hangsebesség kétszeresét. Először 1969-ben emelkedett a levegőbe, és a londoni Heathrow és a párizsi Charles de Gaulle repülőtérről repült a New York-i John F. Kennedy repülőtérre. A London-New York közötti útvonalat mintegy három óra alatt tette meg.
Forrás: Vendég & Hotel/MTI