Veszteségek csökkentése

Ahogy arról korábban beszámoltunk, a járványhelyzet új szolgáltatást hozott a Danubius Hotels-nél: elindították az irodahotel, azaz a „roomoffice” szolgáltatást és a házhozszállítást is, amiről már publikusak is a ház friss tapasztalatai.

„A szolgáltatás nyilván nem profitábilis, gyakorlatilag a veszteségek csökkentése miatt hoztuk létre, illetve a szabadon lévő kapacitásokat is jobban le tudjuk kötni” – mondta el a Forbesnak Gál Judit, a cég marketing és kommunikációs igazgatója. Hozzáteszi: a szolgáltatásokat folyamatosan hozzáigazítják a kormányzati szabályozáshoz, így, ha lazítanának, kinyitják az éttermet és a wellnest is. Addig csak a privát szanuát használhatják az egy napra betérő vendégek is. A szolgáltatást a kényszer szülte, azok számára, akiknek egyszerűen nem megoldható, hogy az otthonát használja irodának. Ennek megfelelően a szolgáltatás „day-use”, reggel 8-tól délután 6-ig lehet igénybe venni.

A lánc mindkét működő egységében bevezeti a szolgáltatást. A Danubius Hotelshez tartozó 15 hotelből csak 2 üzemel: Budapesten a Hélia, valamit Győrben a Rába. A Héliában a szolgáltatás 12 ezer forintról indul, míg a Rábában 7 ezer forinttól. A két egység kihasználtsága rendkívül alacsony. Míg tavaly a teljes lánc átlagos foglaltsága közel 80 százalékos volt, addig idén már csak 21 százalékos.

.

 

Forrás: Forbes


SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.