Indul az NTAK, hotelboom, újragondolt MÜPA

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) indításának részleteiről, lehetséges áfacsökkentésről, valamint egy újragondolt Müpáról is hallottunk a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) tavaszi közgyűlésén, március 20-án, a Danubius Hotel Arénában. A közgyűlés végén az MSZÉSZ 2018. évi mérleg beszámolóját is elfogadták.

A kormány napirendre veheti a szállásáfa-csökkentést az új adatszolgáltatás sikeres bevezetése esetén, mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója a Szövetség tavaszi közgyűlését megnyitó beszédében, a Danubius Hotel Arénában. A vezérigazgató emlékeztetett: július elsejétől indul az NTAK, azaz az országban megforduló turisták statisztikai adatait kezelő új, digitális adatszolgáltatási rendszer. A rendszer fokozatosan lesz bevezetve: elsőként júliustól valamennyi szállodának csatlakoznia kell, majd később, október elsejétől jönnek a panziók, és 2020. január 1-vel az egyéb, kisebb szálláshelyek (pl: airbnb szállások, apartmanok, kempingek stb), így a jövő éve elejére mindenkit bekötnek az egységes digitális adatszolgáltatási rendszerbe.

Bíztató a friss KSH jelentés

A szállodások tavaszi találkozójának napján jelent meg a friss KSH jelentés, ennek kapcsán Guller Zoltán kijelentette, bíztató az idei évre, hogy idén januárban közel 10 százalékos bevételnövekedést regisztráltak, valamint az év első két hónapjában a befizetett turisztikai hozzájárulás 110 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbihoz képest, ami szintén optimizmusra ad okot. Hozzátette, az OTP és a K&H jelzései alapján a SZÉP-kártya feltöltések 60 százalékkal emelkedtek az első két hónapban az előző évhez képest. "Ha minden így marad, akkor a tavalyi 120 milliárd forintos SZÉP-kártya forgalom idén 195-200 milliárd forintra nő" - fogalmazott. 

Pesten idén 12 hotel nyílik, vidéken várhatóan 14

Flesch Tamás, az MSZÉSZ enöke közölte: támogatják a turisták statisztikai adatait kezelő új, digitális adatszolgáltatási rendszer bevezetését, ami az elmúlt évtizedek legnagyobb előrelépése lesz. Évtizedek óta várt statisztikai adatokat tesz elérhetővé, és hozzájárul az ágazat fehéredéséhez - mondta. Az ágazat tavalyi évét értékelve kifejtette: a vendégéjszakák megoszlásában változás indult, a belföldi forgalom Budapesten is elkezdett emelkedni.

Az ágazat 2018-ban elért rekord eredményei főleg az erős belföldi keresletnek köszönhetőek. A szállodák átlagos foglaltsága országosan 2 százalékponttal 61,3 százalékra emelkedett tavaly, és minden szállodai szegmensben növekedést mértek. Nőttek a bruttó átlagárak is, ahogy az országos bruttó bevételek csaknem 9 százalékkal 453 milliárd forintra, ez teremti meg az új fejlesztések lehetőségét - mondta. Kitért arra is: 2019-ben 12 hotel nyílik Budapesten, ez 1300 új szobát jelent. Mindez a régebbi szállodákat is versenyhelyzet elé állítja. Vidéken is várhatóak új nyitások, és a Kisfaludy-pályázattal számos meglévő egység felújítása indul. Idén 14 szálloda nyitásáról van információjuk, mintegy 1400 szobával vidéken.

MÜPA 2.0

Zoboki Gábor, a MÜPA megalkotó építésze egy, a szállodásokat nagyon régóta foglalkoztató, és az üzleti utazók számának alakulását tekintve nagyon fontosnak tartott témában, Budapest új kulturális- és rendezvényközpontjának tervezése kapcsán hűtötte le kissé a kedélyeket.

Ugyanis kifejtette, szerinte a jelenlegi MÜPÁ-nak még van bőven szabad kapacitása, mind turisztikai, mind kulturális témában rendezvények helyszíneként, és azt tartja észszerű döntésnek, ha tulajdonképpen mellé kerülne egy MÜPA 2.0, mert egy 2 milliós lakosú város igényeit ez bőven kiszolgálná, fogalmazott az építész. A Duna déli kapujáról is hallhatott a szakmai közönség egy szépívű értekezést, valamint arról, hogy igazán unikális lehetőség lenne az új rendezvényközpontot épp ott felépíteni, ahol a másik is működik.

 Július 1-én a szállodákkal indul az új adatszolgáltatási rendszer 

Szabó Áron, az MTÜ igazgatója az új adatszolgáltatási rendszerről elmondta: a szektor vállalkozásai infokommunikációban-digitalizáltságban lemaradásban vannak, ezen kellett változtatni a versenyképesség érdekében. Az NTAK bevezetését követően személyes adatokkal nem foglalkoznak majd, a GDPR előírásainak megfelelő új rendszer célja az egységes adatszolgáltatás, a szektor fehérítésével, a mérhető teljesítmény elérése érdekében. Az adatokat szoftvereken keresztül kell beküldeniük a szálláshelyeknek.

Az adatszolgáltatási kötelezettség minden szálláshely-szolgáltatóra vonatkozik, a kisebb, legfeljebb 8 szobát 16 férőhellyel hasznosító szálláshelyeket ingyenes szoftver biztosításával támogatja az MTÜ. A tesztelési időszakon túl vannak, a hotelek regisztrációja júniustól indul majd, júliustól pedig élesben az adatszolgáltatás. Március végétől elindul az info.ntak.hu weboldal, és országos tájékoztató roadshow-t indítanak áprilisban, közölte az igazgató.

 

 

Forrás: MTI


Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.