A Szövetség 2013-ban azzal a céllal hívta életre a pályázatot, hogy a szektor kiemelkedő szállodáit példaképként állítsa az iparág elé és a vendégek figyelmét is felhívja a magas minőségű szolgáltatásokat kínáló hotelekre. A szállodákat nem csak a kínálati színvonaluk szempontjából értékelte a zsűri, hanem a pályázatban bemutatott példaértékű személyzeti politika, az üzemeltetést segítő innovatív fejlesztések, a kidolgozott, a szálloda minden munkavállalóját érintő CSR stratégia, illetve a versenytársakhoz viszonyított piaci teljesítmény is figyelembevételre került, hangzott el Flesch Tamás elnök bevezetőjében, aki később átadta a szót a szakmai zsűri elnökének, dr. Szauter Istvánnak - ő mutatta be az idei győzteseket.
Elmondta, hogy az idei évben is számos hotel döntött úgy, hogy megméretteti magát, mert büszke a magas szintű szolgáltatásaira, a dolgozói elégedettségére, a digitális fejlesztéseire, illetve üzemeltetési eredményére.
A Szállodaszövetség által felkért szakmai zsűri tagjai Juszkó Anita, a Four Points by Sheraton Kecskemét igazgatója, Szerdi Zsuzsanna, a Hotel Lycium**** Debrecen igazgatója, Schmidt Ferenc, a Crocus Gere Bor Hotel & Resort szállodavezetője, Fazekas Tamás, az Anantara, New York Palace Hotel igazgatója, illetve dr. Szauter István, a Frivex Consulting ügyvezetője voltak.
És most lássuk 2023 legjobbjait:
Az Év Szállodája 2023 cím kategória nyertesei:
• 5* kategóriában: Hilton Budapest
• Fővároson kívüli 4*„full service” kategóriában: Thermal Hotel Visegrád
• Budapest 4* „limited service” kategóriában: Hotel Vision Budapest
• Fővároson kívüli 3* kategóriában: Elixír Medical Wellness Hotel, Mórahalom
• Budapest 3* „limited service” kategóriában: Bo18 Hotel
A zsűri különdíjakkal is kitüntette a legjobbakat:
• Főnix különdíjban részesült a sikeres megújulásáért a debreceni 5*superior kategóriájú
Hotel Divinus.
• A munkaerőpiaci nehézségekre reagálva, példaértékű személyzeti politikát, motivációs rendszert, juttatási csomagokat dolgozott ki a sárvári 5*superior kategóriájú Spirit Hotel Thermal Spa, amely így elnyerte a Legjobb humánpolitikáért járó különdíjat.
• Felújítást követően, újrapozícionálással, megfelelő árazási stratégiával kiugró üzemeltetési eredményjavulásáért a bükfürdői 4 csillagos Greenfield Hotel Golf & Spa nyerte el a Kiemelkedő piaci teljesítményjavulás különdíjat.
• A szállodaipar rendkívül munkaerőigényes ágazat, így minden digitális fejlesztés, megoldás segíthet enyhíteni a kollégák terhén. A gyenesdiási, 4 csillagos Wellness Hotel Katalin saját fejlesztésű szoftverekkel reagált az üzemeltetési nehézségekre, ezért elnyerte a zsűri Innovációs különdíját.
A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége 2024. januárjában ismét meghirdette a presztízsértékű Év Szállodája pályázatot a Magyar Turisztikai Ügynökség szakmai partnerségében.
Forrás: MSZÉSZ