Itt az év első Trend Riportja

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének legfrissebb piaci elemzése.

Novemberben a vidéki hotelek teljesítménye javult a legnagyobb mértékben a múlt évhez képest. Ezek forgalma 8,4%-kal nőtt, míg Budapesten 5,3%, a balatoni régióban 7,3% volt a növekedés.

Az év tizenegyedik hónapjában Budapesten a szállodák kihasználtsága 72,2%, a bruttó átlag szobaár 24.214 Ft, a bruttó revpar 17.502 Ft volt. Az előbbi 7,6%-kal, az utóbbi 9,8%-kal múlta felül a tavalyit. November végéig a hazai szállodák teljesítményét főleg az erős belföldi kereslet húzta. Ezt igazolja, hogy országos szinten a belföldi vendégéjszakák száma 4,4%-kal, a külföldieké 1,9%-kal, Budapesten a belföldi 14,8%-kal, a külföldi 2,2%-kal volt nagyobb a tavalyinál. Ugyanezt mutatja a forgalom alakulása is. A szállodák összes árbevétele január - november között Budapesten 7,7%-kal, a fővároson kívüli szállodáinkban 10,3%-kal, a balatoni régióban 10,3%-kal múlta felül a bázist.

A balatoni régió szállodáinak teljesítménye a nyári szezon után, novemberben is nagyon jó volt. Ez az erős belföldi keresletnek köszönhető (+4,6%). Ugyanakkor a külföldi vendégéjszakák száma 6,9%-kal csökkent a múlt évhez hasonlítva. A meghatározó külföldi pacok közül ebben a hónapban csökkent a vendégéjszakák száma Csehországból 25,1%-kal, Oroszországból 24,5%-kal, Ausztriából 7,4%-kal, miközben Németországból 15,1% növekedés mutatkozott.

A SZÉP kártya forgalom országos szinten szállodáinkban november végéig 0,2%-kal elmaradt a tavalyitól, de novemberben, 2,2%-kal nagyobb volt a 2017 novemberinél.

Január – november között legfontosabb beutazó piacainkról átlagot meghaladó növekedés mutatkozott Izraelből (+13,4%), Az egyesült államokból (+12,2%), Spanyolországból (+12,2%), Romániából (+6,5%) Csehországból (+3,1%). Visszaesés volt, Franciaországból (-3,1%), Ausztriából (-1%), Oroszországból (-0,6%), Olaszországból (-2,6%).

2018 első tizenegy hónapjában a magyarországi szállodákban jelentkező külföldi vendégéjszakák 77,1%-a európából, 12,9%-a ázsiából, 8,5%-a amerikából, 1,5%-a ausztráliából és afrikából érkezett.

Az európai országokból 0,2%, az Európai Unióból 0,3%, Ázsiából 9,8% volt a növekedés. Utóbbi főleg a 15,2%-os kínai, 17,2%-os dél-koreai, 13,4% -os izraeli vendégéjszaka szám bővülésnek köszönhető.

A szállodai kategóriák között revparban – egy kiadható szobára jutó szállásdíjbevétel – november végéig országos szinten az 5*-osok teljesítettek a legjobban +7,3% növekedéssel.

A szállodai vendégéjszakák száma – a dél–dunántúli és a Tisza-tavi régió kivételével – mindenütt nőtt, a legnagyobb mértékben, +6,5%-kal Dél–Alföldön. Dél- Dunántúlon 1,5%, a Tisza-tónál 1,3% csökkenés mutatkozott. 2018 első tizenegy hónapjában országos szinten összesen 8 hotel nyílt meg 479 szobával, ebből 5 db Budapesten 408 szobával, 3 vidéken 71 szobával.


Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.