Jó vendég a meleg vendég

(MTI) - Mintegy 400 ezer homoszexuális turista keresi fel az utóbbi időszakban évente Csehországot, ahol összesen mintegy 12 milliárd koronát költenek el - közölte Tomio Okamura, a cseh utazási irodák szövetségének alelnöke csütörtökön Prágában.

Okamura abból az alkalomból nyilatkozott, hogy szombaton a cseh fővárosban Prague Pride néven rendezték meg a szexuális kisebbségek fesztiválját. A tavalyi első rendezvényen mintegy 20 ezer ember vett részt, az idén 25-30 ezer résztvevővel számolnak a szervezők, a résztvevők 40-50 százaléka külföldről érkezik. Prágában már hétfő óta számos homoszexuális kulturális rendezvényt tartanak.
    "Azzal számolunk, hogy a Prague Pride jelentősége a következő években emelkedni fog, és egyre több turistát vonz a fővárosba, ahogy ez több nyugat-európai országban is már megtörtént" - nyilatkozta az iDnes hírportálnak Daniel Tylinger, a prágai Kempinski Hotel kereskedelmi igazgatója. Szerinte Prága luxusszállóiban nagyon sok szobát foglaltak le a homoszexuálisok, és a kereskedők egybehangzóan azon a véleményen vannak, hogy a Prague Pride fesztivál megrendezése üzletileg is kifizetődő.
    Okamura szerint a rendezvény nemzetközi népszerűsége Csehországnak is hasznos. "Olyan országként mutatja be Csehországot, amely nagyon barátságos és toleráns a mássággal. Ez növelheti a homoszexuálisok érdeklődését Csehország iránt" - fejtette ki az idegenforgalmi szakember. Hozzátette: a cseh kereskedők és szállásadók is megerősítik azt a nemzetközi tapasztalatot, hogy a homoszexuálisok általában legalább kétszer annyit költenek naponta, mint más turisták.
    A homoszexuális turisták átlagban három éjszakát töltenek Csehországban - állítja statisztikai kimutatásokra hivatkozva Alice Dvoráková, a Czech Tourim ügynökség képviselője, hozzátéve, hogy felméréseik szerint 40 százalékuk luxusszállodákban száll meg, és többségük Németországból, Hollandiából, Szlovákiából, az Egyesült Államokból, Belgiumból és Ausztriából érkezik Csehországba. 
    Csehországban jelenleg mintegy harminc kizárólag homoszexuális vendégekre épülő klub, kávéház, szauna és más hasonló egység van. Közülük kéttucat Prágában működik, speciális homoszexuális klubok működnek Brünnben, Ostravában, Liberecben és Pardubicében is.  
    A cseh fővárosban két speciális szálloda is működik, amelyben kizárólag homoszexuálisokat fogadnak. (MTI)


Átadták a legjobb konferencia és wellness szállodáknak járó díjakat

Átadták a legjobb konferencia és wellness szállodáknak járó díjakat 

Az idei díjátadó ünnepség a közelmúltban megújult a Városligetben található Millennium Házában található Millennium Kávéház és Étteremben került megrendezésre.
Egészségnap a hévízi Hotel Európa Fit****superior vendégtereiben

Egészségnap a hévízi Hotel Európa Fit****superior vendégtereiben 

Második alkalommal hirdette meg a szálloda egész napos, ingyenes programját május 11-én, szombaton.
Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Új szállodai brand érkezik Budapestre

Új szállodai brand érkezik Budapestre 

Ez lesz a nemzetközi márka első magyarországi tagja.
Beszámoló a hazai szállodások tavaszi (59.) közgyűléséről / 2. rész

Beszámoló a hazai szállodások tavaszi (59.) közgyűléséről / 2. rész 

Az MSZÉSZ május 14-én, a Grand Hotel Esztergomban tartott szakmai találkozójának három érdekes előadásáról számolunk be.
Újabb lazulós skybar nyílt a BudaParton

Újabb lazulós skybar nyílt a BudaParton 

Buda legújabb skybarja a Radisson BudaPart tetején várja vendégeit.
Egy híján 60: Esztergomban tartották tavaszi (59.) közgyűlésüket a hazai szállodások

Egy híján 60: Esztergomban tartották tavaszi (59.) közgyűlésüket a hazai szállodások 

Helyszíni beszámoló a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) tavaszi közgyűléséről.
így kötelezte el magát a fenntarthatóság mellett az Év zöld szállodája

így kötelezte el magát a fenntarthatóság mellett az Év zöld szállodája 

Hazánk vezető márkái közül többen is kiemelkednek ezen a téren, amikor pedig a különböző szektorból érkező magyar márkák összefognak, akkor születnek az igazán jó megoldások.
Egy éves a Mövenpick BalaLand Resort Lake Balaton

Egy éves a Mövenpick BalaLand Resort Lake Balaton 

Az első évben több, mint 50.000 vendég látogatott el Szántódra, az egyedülálló tematikával rendelkező, családbarát hotelbe.
Katolikus kulturális központból szálloda: új üzemeltetőnél a D50

Katolikus kulturális központból szálloda: új üzemeltetőnél a D50  

Az Eventrend Group üzemelteti a továbbiakban a D50-et.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.