Kilencmillió vendégéjszakára számíthat idén Budapest

Az attrakciófejlesztés és a kreativitás turizmusban betöltött szerepét járta körül az a konferencia, amelyet a Budapesti Corvinus Egyetemen rendeztek meg június 13-án. Az eseményt az egyetem nemrégiben létrejött Turizmus Továbbképző és Kutatóközpontja szervezte.

 Az eseményen köszöntőt mondott Szalay-Bobrovniczky Alexandra humán területért felelős főpolgármester-helyettes. Az előadók között szerepelt: dr. Baán László miniszteri biztos, aki a Liget Budapestet, mint turisztikai brandet mutatta be.

Dr. Princzinger Péter, a Magyar Turisztikai Ügynökség általános vezérigazgató-helyettese Új utakon a magyar turizmus címmel tartott előadást. Bánhegyi Zsófia, az MTÜ marketing-kommunikációért felelős vezérigazgató-helyettese előadása arról szólt, hogy a megújuló turisztikai országmárkázás hogyan növelheti a versenyképességet.

A Nemzeti Kastély- és Várprogramot dr. Virág Zsolt miniszteri biztos mutatta be.

Bán Teodóra a BFTK ügyvezetője a Budapest márkáról és Budapest kulturális turizmusáról tartott előadást. Budapest egy önbizalmát erősítő, egyre inkább jókedvű város, ahol ugyanúgy cél, hogy a városlakók és a turisták egyaránt jól érezzék magukat. Egy jókedvű, mosolygós desztináció mágnesként hat, de különösen igaz ez manapság Budapestre, ahol a helyiek vendégszeretete mellett a kulturális események – fesztiválok és sportrendezvények bravúros, magát a márkát is meghatározó attrakcióvá léptek elő az utóbbi időben – kezdte előadását Bán Teodóra.

Budapest turisztikai számai is egyébként ezt a vonzást, az élmény és jókedv jelenlétét támasztják alá. 2016. január és december között végig dinamikus, összességében 6,3%-os növekedést produkált a budapesti kereskedelmi szálláshelyi vendégforgalom. A vendégéjszakák száma így év végére átlépte a 9 milliót.

A Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ egy közszolgáltatási szerződés és egy ezzel összhangban álló turisztikai koncepció mentén végzi a munkáját, mely elveket, célokat és gyakorlati feladatokat is rögzít. A küldetésünk az, hogy elérjük és példamutatóan gondozzuk az igényes turistaközönséget, aki respektálja Magyarországot, fogékony a kultúránkra, megtisztel minket az érdeklődésével, az idejével és a pénzével, szép emlékekkel távozik és ennek hangot is ad. Alapvető számunkra e mellett az is, hogy a turizmus szabályozott keretek között, fenntartható módon, a budapestiek és a környezet sérelme nélkül fejlődjön – emelte ki a BFTK ügyvezetője, aki előadásában felhívta a figyelmet két aktualitásra is: a BFTK standard kiadványai a Budapest Guide, a Official City Map mellett már ismertté és keresetté vált a Budapest’s Finest prémium kategóriás magazin. A legújabb termék pedig a Budapest MICE Guide, mely Budapest konferencia- és eseményhelyszíneit tartalmazza. A kiadványt a Turizmus Kft-vel együttműködésben adta ki a BFTK.

Bán Teodóra jelezte, hogy a BFTK idén is szakmai konferenciával, a Budapest turizmusáért díj átadásával, és közönségprogramokkal köszönti majd a Turizmus Világnapját 2017. szeptember 27-én, amit kiterjesztve, Budapest külföldi testvér- és partnervárosainak meghívásával nemzetközi szintre kíván emelni - tájékoztatott az eseményről a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ.

Bemutatkozott még a konferencián a szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeum, Skanzen, a Gödöllői Királyi Kastély, a Sziget Fesztivál, a Ludwig és a Közlekedési Múzeum, valamint a Turizmus Továbbképző és Kutatóközpont. 


Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?