Az eseményen köszöntőt mondott Szalay-Bobrovniczky Alexandra humán területért felelős főpolgármester-helyettes. Az előadók között szerepelt: dr. Baán László miniszteri biztos, aki a Liget Budapestet, mint turisztikai brandet mutatta be.
Dr. Princzinger Péter, a Magyar Turisztikai Ügynökség általános vezérigazgató-helyettese Új utakon a magyar turizmus címmel tartott előadást. Bánhegyi Zsófia, az MTÜ marketing-kommunikációért felelős vezérigazgató-helyettese előadása arról szólt, hogy a megújuló turisztikai országmárkázás hogyan növelheti a versenyképességet.
A Nemzeti Kastély- és Várprogramot dr. Virág Zsolt miniszteri biztos mutatta be.
Bán Teodóra a BFTK ügyvezetője a Budapest márkáról és Budapest kulturális turizmusáról tartott előadást. Budapest egy önbizalmát erősítő, egyre inkább jókedvű város, ahol ugyanúgy cél, hogy a városlakók és a turisták egyaránt jól érezzék magukat. Egy jókedvű, mosolygós desztináció mágnesként hat, de különösen igaz ez manapság Budapestre, ahol a helyiek vendégszeretete mellett a kulturális események – fesztiválok és sportrendezvények bravúros, magát a márkát is meghatározó attrakcióvá léptek elő az utóbbi időben – kezdte előadását Bán Teodóra.
Budapest turisztikai számai is egyébként ezt a vonzást, az élmény és jókedv jelenlétét támasztják alá. 2016. január és december között végig dinamikus, összességében 6,3%-os növekedést produkált a budapesti kereskedelmi szálláshelyi vendégforgalom. A vendégéjszakák száma így év végére átlépte a 9 milliót.
A Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ egy közszolgáltatási szerződés és egy ezzel összhangban álló turisztikai koncepció mentén végzi a munkáját, mely elveket, célokat és gyakorlati feladatokat is rögzít. A küldetésünk az, hogy elérjük és példamutatóan gondozzuk az igényes turistaközönséget, aki respektálja Magyarországot, fogékony a kultúránkra, megtisztel minket az érdeklődésével, az idejével és a pénzével, szép emlékekkel távozik és ennek hangot is ad. Alapvető számunkra e mellett az is, hogy a turizmus szabályozott keretek között, fenntartható módon, a budapestiek és a környezet sérelme nélkül fejlődjön – emelte ki a BFTK ügyvezetője, aki előadásában felhívta a figyelmet két aktualitásra is: a BFTK standard kiadványai a Budapest Guide, a Official City Map mellett már ismertté és keresetté vált a Budapest’s Finest prémium kategóriás magazin. A legújabb termék pedig a Budapest MICE Guide, mely Budapest konferencia- és eseményhelyszíneit tartalmazza. A kiadványt a Turizmus Kft-vel együttműködésben adta ki a BFTK.
Bán Teodóra jelezte, hogy a BFTK idén is szakmai konferenciával, a Budapest turizmusáért díj átadásával, és közönségprogramokkal köszönti majd a Turizmus Világnapját 2017. szeptember 27-én, amit kiterjesztve, Budapest külföldi testvér- és partnervárosainak meghívásával nemzetközi szintre kíván emelni - tájékoztatott az eseményről a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ.
Bemutatkozott még a konferencián a szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeum, Skanzen, a Gödöllői Királyi Kastély, a Sziget Fesztivál, a Ludwig és a Közlekedési Múzeum, valamint a Turizmus Továbbképző és Kutatóközpont.