Az Airbnb szerdán jelentette be az online szállásportál néhány fontosabb frissítését, amelyekről Brian Chesky vezérigazgató egyenesen úgy fogalmazott, hogy “ez az Airbnb legnagyobb változása a teljes időszakában".
Íme az Airbnb újdonságai 2022-től
Airbnb kategóriák
Bemutatkozik a vadonatúj, Airbnb-kategóriák köré épülő dizájn, amelynek segítségével egyszerűen fedezhetjük fel az Airbnb szálláskínálatát, és olyan szállásokra is lelhetünk, amelyekre eszünkbe sem jutott volna rákeresni.
Amikor egy felhasználó megnyitja a platformot, 56 kategória jelenik meg, amelyek az otthonokat stílusuk, elhelyezkedésük vagy egy utazási tevékenységhez való közelségük alapján rendszerezik. Ha valaki egy adott helyre keres, a találatokat szintén az úti célhoz kapcsolódó kategóriák szerint rendezi.
A stíluskategóriák helyet kap például a “csodálatos kilátás”, a helykategóriák közé pedig olyan helyek tartoznak, mint a nemzeti parkok, vagy akár a szőlők, míg a tevékenységi kategóriák közé olyan dolgok, mint a kempingezés, vagy a golfozás.
“Az Airbnb kategóriái aszerint szervezik az otthonokat, hogy mi teszi őket egyedivé, ami segít az embereknek felfedezni olyan helyeket, amelyeket egyébként nem találtak volna meg. Ez segíthet enyhíteni a túlzott turizmust azáltal, hogy az utazásokat új helyekre tereli az azonos népszerű úti célokon túl”
– áll a cég közleményében.
Az Airbnb érdeklődést tapasztalt az ilyen típusú utazási élmények iránt. A 2022 első negyedévében az egyedi otthonokba történő nyári vendégéjszakák száma 80%-kal nőtt 2019-hez képest.
AirCover foglalási védelem: ingyenes biztosítás az Airbnb-től az utasoknak is
Az Airbnb kiterjeszti az AirCover nevű utazásvédelmi szolgáltatását a vendégekre. Korábban a védelem csak a házigazdák számára volt elérhető olyan dolgok fedezésére, mint a károk és a felelősség. A szolgáltatás minden foglaláshoz jár, és ingyenes.
Az új frissítéssel a foglalási védelmi garancia is elérhetővé válik, így
ha a házigazda a bejelentkezéstől számított 30 napon belül lemondja a foglalást, a vállalat ígéretet tesz arra, hogy talál egy hasonló vagy jobb otthont, vagy visszatéríti az ügyfélnek a pénzét.
A frissítés tartalmazni fog egy bejelentkezési garanciát is, így ha egy ügyfél úgy találja, hogy nem tud bejelentkezni egy otthonba, és a házigazda nem tudja megoldani a problémát, a vállalat megígéri, hogy talál egy hasonló vagy jobb otthont az eredeti tartózkodás időtartamára, vagy visszatérítést nyújt.
A felhasználóknak 3 napjuk lesz arra is, hogy jelentsék, ha a szállás valamelyik szolgáltatása nem a meghirdetetteknek megfelelően működik. Az Airbnb 16 nyelven, a nap 24 órájában elérhető biztonsági vonalat is létrehoz az ügyfelek számára.
Forrás: Airbnb / Turizmus Online