Különös szilveszter a hazai szállodákban

Egyre többen töltik a szilvesztert szállodában, kihasználva a változatos programokat és ízletes fogásokat, amelyekkel a vendéglátók ilyenkor kedveskednek a vendégeiknek. Természetesen, az év végi mulatozás során sokan a pohár fenekére néznek, ilyenkor pedig meghökkentő és mulatságos történetek kerekedhetnek a jó hangulatú bulizásból. A maiUtazas.hu utazásszervező portál összegyűjtött pár nem mindennapi történetet. A vendégek és a szállodák kérésére a sztorikat név nélkül közöljük.

Néhány éve, január 1-én egy rendőrautó fékezett az egyik fővárosi szálloda előtt. A járőrök a hotel egyik külföldi vendégét fuvarozták „haza”, miután az illető, a jól sikerült szilveszteri bulizás közepette – máig tisztázatlan okokból – egy több mint 30 kilométerre lévő kisvárosba keveredett. A dolog furcsaságát az adta, hogy az illetőnél egyrészt semmilyen személyes tárgy, sőt még télikabát sem volt, ráadásul semmiféle emléke nem volt róla, mikor, miért és hogyan hagyta el a szálloda épületét. A kisváros egyik presszójában próbált végül segítséget kérni, ahol a pultos ugyancsak meglepődött, amikor a szállodai mágneskártyáját mutogatva próbált útbaigazítást kérni. Miután tisztázódott, hogy nem abban a városban van, ahonnan elindult, ráadásul se igazolvány, se pénz nincs nála, a segítőkész pultos jobbnak látta a rendőrök segítségét kérni. Az illető úr egyébként állítása szerint, a különös kaland ellenére nagyon jól érezte magát első, Magyarországon töltött szilvesztere során. Azóta azonban valószínűleg óvatosabban emelgeti a pezsgőspoharat.

Kisebb riadalmat okozott egy másik hotel vendégei körében, amikor az este korai szakaszában az egyik társaságból eltűnt egy 4-5 év körül kisgyerek. A szülők, a személyzet, sőt, egy idő után már a hotel vendégei is összefogva keresték a hiányzó kisfiút, miközben az aggodalom a tetőfokára hágott. A történet szerencsére vidám véget ért, amikor kiderült, hogy a lurkó nem csavargott el, mindössze elfáradt és a szálloda előterében felállított Betlehem figurái közé fészkelte be magát és mély álomba szenderült.

Végezetül egy másik eltűnés története, itt azonban nem a vendégek közül szívódott fel valaki, hanem az esti svédasztalos menü központi eleme, az egészben sült malac tűnt el egyik pillanatról a másikra. A szálloda vezetősége bosszankodva konstatálta, hogy az ízletes csemegének nyoma veszett, főleg, mivel arra gyanakodtak, hogy egy torkosabb vendég egyszerűen bevitte a lakosztályába a pecsenyét. A hajnalban az új műszak kezdetére érkező kollégák fejtették meg a rejtélyt, amikor megkérdezték a recepcióst, hogy mégis mit keres egy egész sült malac a szökőkút közepét díszítő szoborcsoport tagjai között. Mivel tél volt, ezért víz természetesen nem folyt a kútból, így valószínűsíthető, hogy egy tréfásabb kedvű – és ugyancsak kapatos – szállóvendég gondolta jó ötletnek megsétáltatni a vacsorát, a pontos okra azonban a mai napig nem derült fény.

Forrás: Vendég & Hotel


Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.
Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra

Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra 

A budapesti Mövenpick Hotel Budapest Centre története mesébe illő, megjelenése lenyűgöző.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.