Hazánkban az európai átlaghoz képest a családok nagyobb százaléka tart otthonában kedvtelésből állatot, amelyekre mind inkább családtagként tekintenek. Emellett a családok utazás iránti igénye is évről évre nő, bővül a turizmus Magyarországon. Dr. Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója elmondta: az elmúlt néhány évben látványosan emelkedett azoknak a turisztikai szolgáltatásoknak a száma és színvonala Magyarországon, amelyek lehetővé teszik a kikapcsolódást kutyának és gazdájának egyaránt. A kutyatartók felől egyértelmű társadalmi igény mutatkozik ezeknek a szolgáltatásoknak a további bővítésére. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy a kereslet és a kínálat a turisztikai piac ezen szegmensében is bővüljön, illetve egymásra találjon.
Drégely Ágnes, a Magyar Utazási Irodák Szövetségének alelnöke a MUISZ Belföldi és Beutaztató Bizottsága nevében örömét fejezte ki az Utazz kutyával! program elindítása kapcsán. Úgy véli: a kutyabarát szálláshelyekkel és egyéb, a kutyás utazást megkönnyítő szolgáltatásokkal kapcsolatos információk kommunikálása a belföldi turizmus „kutyás” szeletében remélhetőleg bevételnövekedést eredményez. Krivács András, a Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség elnöke elmondta: „Mint szállodatulajdonos is egyre több olyan vendéggel találkozom szállodánkban, akik négylábú társaikkal együtt érkeznek. Ezt a magunk részéről szívesen támogatjuk, segítjük. Állatbarátok vagyunk, és gyakran mi magunk is kedvenceinkkel együtt utazunk.”
A szolgáltatók, kutyatartó és kutya nélkül érkező vendégek közötti összhang nem képzelhető el a kutyákra vonatkozó állategészségügyi, állatjólléti, hatósági stb. szabályok betartása nélkül. A Magyar Turizmus Zrt., és a kampányunkhoz jótékonyságból csatlakozó szakmai szervezetek és közéleti személyiségek úgy vélik: az állat nem játék, és nem is munkaeszköz. Aki kutyát vesz maga mellé, ígéretet tesz neki, hogy élete végéig vigyázni fog rá, és emellett betartja a felelős állattartás szabályait. Kampányunk arcai, Rúzsa Magdolna énekesnő, Pindroch Csaba színművész, Czigány Ildikó, az első női pilóta Magyarországon, és édesapja, Czigány György író, az MTV volt kulturális főszerkesztője pontosan erre szeretnék felhívni a figyelmet.
Az Utazz kutyával! kampány kiemelt szakmai partnere a MUISZ, a Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség, a Rex Kutyaotthon Alapítvány, a Magyar Állatvédelmi és Állatjólléti Társaság, a Vigyél haza! Alapítvány és a kutyabarat.hu is. Magyarországon jelenleg kb. 1,5 millió kutyát tartanak nyilván, egyes becslések szerint valós számuk ennél jóval magasabb. 2012 augusztusa óta - amióta jogszabály írja ezt elő - több mint 1,7 millió ebet láttak már el a mikrochipes állatazonosítóval.
A Magyar Turizmus Zrt. Utazz kutyával! kampányának elemei
Kutyás turizmussal foglalkozó aloldal
A kampány első elemeként augusztus elején elindult az Utazz kutyával! aloldal az itthon.hu portál keretein belül. Itt a Nemzeti Turisztikai Adatbázis minden olyan szolgáltatója elérhető, ahol saját bevallásuk szerint szívesen fogadják a házi kedvenceket. Mindemellett az oldal számos ajánlót, ötletet, cikket, érdekességet tartalmaz, a kutyás városnézésre vonatkozó tippektől a kutyás etiketten át.
Nyereményjáték
Az Utazz kutyával! nyereményjáték keretében Instagramon fényképeket lehet feltölteni, amelyek akkor vesznek részt a játékban, ha három feltételnek megfelelnek: felismerhetően ábrázolják a kutyát, a gazdáját (kísérőjét), valamint egy magyarországi kutyabarát szálláshelyet, vendéglátóhelyet vagy beazonosítható magyarországi turisztikai látványosságot (műemlékek, szobrok, épületek stb.). Díjazzuk a kiemelt szakmai partnereinkből álló zsűri által legkreatívabbnak tartott képeket, valamint a legnépszerűbb képet is. A fődíjat, egy kutyás pihenést az Őrségben a 2014-es „Év Kutyabarát Szállodája” díj győztese, az Abbázia Country Club ajánlotta fel. További nyereményeinket a Hotel Villa Natura Zalakaros***, a Babi Vendégház, a Szent Orbán Panzió és az Óbudai Múzeum biztosítja.
A képfeltöltés augusztus 16-án, a hontalan állatok világnapján veszi kezdetét. A nyereményjátékban való részvételre szeptember 27-ig, a turizmus világnapjáig van lehetőség. A játék október elején az állatok világnapja alkalmából a Rex Kutyaotthon Alapítvány Állatszigetén ünnepélyes díjkiosztóval zárul. Az állatjólléti szabályoknak való megfelelést szakmai partnerünk, a Magyar Állatvédelmi és Állatjólléti Társaság biztosítja. A kampány részletei az Mt. Zrt. weboldalán érhető el.
Társadalmi felelősségvállalás
A Magyar Turizmus Zrt. támogatja a felelős állattartást és az örökbefogadást Az Utazz kutyával! kampány arcai, valamint a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója, turisztikai és agrármarketing vezérigazgató-helyettesei, valamint valamennyi vezetője ugyancsak hitet tesz a felelős állattartás és a gazdátlan állatok örökbefogadása mellett, mindezt pedig képgalériák tanúsítják.
Az itthon.hu portálon elérhetőek azok a képes riportok, amelyekben a kampányban részt vevő közéleti személyiségek és a Magyar Turizmus Zrt. vezetői örökbefogadható kutyákkal együtt szerepelnek. Rúzsa Magdi a Budaörsi Állatmenhely, Pindroch Csaba, Czigány Ildikó és a Magyar Turizmus Zrt. vezetői a Rex Kutyaotthon Alapítvány lakóival készített közös fényképeket olyan turisztikai szempontból kiemelt helyszíneken, mint a Bazilika előtti tér, a Margit-sziget, a kutyabarát Szentendrei Skanzen, és a MAHART Magyar Hajózási Zrt. jóvoltából a Rákóczi kirándulóhajó a Dunán.
Forrás: Vendég&Hotel Online
Forrás: Magyar Turizmus Zrt.