Legfrissebb gasztro- és bortrendek, burek, sör, pálinka

Elegáns gasztronómiai tophelyszínen, a Belváros szívében horvát népzene, burek és Karlovacko sör kíséretében találkozunk szakmai vendégeinkkel. 

Ezúttal ugyanis a GastroArt Elektrolux Élménykonyhában Pongácz Péter tulajdonos köszöntője után a sikeres horvát turisztikai marketingstratégiát ismerteti Marin Skenderovic, a Horvát Idegenforgalmi Közösség magyarországi képviseletének vezetője. 1985 volt hazájában a csúcs (20 millió vendégéjszakával), de a tavalyi számok sem adtak okot panaszra: akkor 13 millió vendégéjszakát regisztráltak horvát szomszédjaink.

Csirke a divat

Jön a food truck világ, a kisebb, családias helyek térhódítása az etetőmonstrumok helyett, és idén ismét a csirkéé lesz a főszerep – halljuk Segal Viktortól, a hazai gasztronómiai élet meghatározó alakjától a fő trendeket. Korunk leghíresebb séfjei nem fine dining helyeket, hanem hamburgeresbisztrókat nyitnak szerte a világban. Cronatról, bagelről, macaronról, gluténmentes, sokmagvas cukrászati termékekről hallunk – bár az még a jövő zenéje, hogy ezek az új gasztronómiai kedvencek mennyire hódítanak majd tért nálunk.

Libamáj, levendulás mézzel

Barka Áron, az ARAZ étterem főszakácsa a gyakorlatban mutatja be, amiről Segal is mesél: ez a sous vide technológia, amelyhez a szokásos konyhai felszerelés nem elég, hiszen speciális sous vide kád, illetve megfelelő mennyiségű nitrogén nélkül (no meg mesterségbeli tudás híján) kivitelezhetetlen az a fogás, amelyet aztán mindenki meg is kóstol. Alacsony hőfokon, nagy nyomás alatt, vákuumtechnológiával, cseppfolyós nitrogén segítségével készül a libamájnitro levendulás mézzel. Konyakkal, fűszerekkel ízesíti a szakember, majd habszifonba teszi a kész krémet.

Gasztrotúra tophelyekre

Pezsgőkészítés, sajtüzem-látogatás, utazás a tortellini hazájába, szalámikészítés, a helyi piacon regionális ételek kóstolása és két Michelin-csillagos vacsora a csillagos olasz ég alatt – az olasz nagykonyhai csúcsminőségű berendezéseket is forgalmazó Coninvest Kft. idén nyáron (a Magyar Vendéglátók Ipartestületével karöltve) a napfényes Itáliába készül, meginvitálva az útra a szakma képviselőit. E túra részleteiről számol be Kertész Mirjam, a cég ügyvezető igazgatója.

A magyar bor itthon hódít

Ne lazacot, királyrákot, hanem a magyar konyha remekeit kínáljuk a külföldről érkezőknek! – ajánlja a szakértő, Gál Helga bor- és gasztronómiai tanácsadó, a Külügyminisztérium képviselője. A világ bortrendjeivel kapcsolatban elmondja, az olaszok a saját boraikat, a franciák a kis régiók addig ismeretlen fajtáit, a chileiek mostanában a rozét és a habzóborokat kedvelik. A japánok és a kínaiak pedig maradnak a megszokott vörösboroknál, mert a vörös a barátság, a boldogság, a szerelem színe – és náluk ez sem mindegy.

A magyar helyzettel kapcsolatban elhangzik, már nem annyira egyeduralkodó a vörösbor, mint korábban, minél speciálisabb egy bor – annál értékesebb. És ideje végre tudomásul vennünk: külföldön még mindig az „olcsó kategóriájú” italok közé tartozik a kínálatunk.

Szép, új textilvilág

Az egyik hazai piacvezető, szegedi illetőségű, ágyneműket készítő és forgalmazó cég, a Naturtex Kft. kereskedelmi vezetőjétől, Papp Zoltántól megtudjuk, a világban a minőség, a szépség és a praktikum mellett új vonal hódít: a tűzállóság. Fontos még, hogy egy szállodai szobában összhang legyen az ágy- és a fürdőtextília színvilága, minősége között. Nemcsak az ágyneműre, hanem a beágyazás minőségi textíliázására, színvilágára, a huzatok összbenyomására is figyelni kell – hiszen érkezéskor ezt látja meg először a vendég.
Bakody Katalin, a JAB csoport ügyvezetője először röviden bemutatja a nemrégiben Győrből a pesti Belvárosba költöző, német anyavállalattal rendelkező cégét, amely 2008 óta van jelen a hazai piacon. A JAB választékskálája széles, hiszen 13 márka – textil, szőnyeg, bútor – tartozik a kínálatába. Nemzetközi bemutatótermeik, sőt saját spahoteljük is van. Lakástextilfronton a világ vezető cégei közé tartoznak 2200 termékükkel, 20 ezer színt felvonultató színskálájukkal. Jó néhány elegáns helyen rendelkeznek referenciamunkákkal, hiszen Svájctól Dubajon át a világ topszállodáiban, éttermeiben találhatók JAB-termékek. Fényáteresztő, félorganza, természetes alapú, valamint poliészter anyagokat, sötétítő függönyanyagokat, gyapjú bútorszöveteket, elegáns selyem- és bársonyanyagokat láthatunk az ügyvezető mintakollekciójában, amelyet sokan megcsodálnak.

Klubunk támogatói
A kávés percekről ez alkalommal is a hazai szállodák és éttermek professzionális beszállítója, a Progast gondoskodik, tüzes pálinkákat az érpataki Zsindelyes Kereskedőház hozott. A horvát témához kapcsolódóan a hazánkban is több üzlettel jelen lévő horvát pékséglánc, a Mlinar szállított többféle finom bureket, a hozzá jól csúszó Karlovacka sört pedig a Sörmester cég biztosította. Most először csatlakozott hozzánk egy hazai, induló vállalkozás, amely a Vasuta fröccsöt, egy ízig vérig magyar terméket jelentet meg tavasztól a piacon. A finom desszertekről ezúttal a Keserédes kézműves csokoládémanufaktúra gondoskodott. 

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?