Lengyelországban vette meg konkurensét a Szallas.hu

A lengyel online szálláspiac egyik legrégebbi szereplőjét vásárolta fel a Szallas.hu. A 2017. december 31-vel zárult tranzakcióban a 2002-ben alapított Spanie.pl csoportot tulajdonosa lett a magyar vállalat. Az integráció a magyar szálláshelyek számára is gyümölcsöző lehet, a cég reményei szerint tovább élénkülhet a lengyel beutazó forgalom — tájékoztatott szerdán a Szallas.hu.

Magyarország legnagyobb szállásfoglaló oldala ma már öt kontinensen 175 ország szálláshely-kínálatát közvetíti az utazni vágyóknak. A Szallas.hu célja tovább erősíteni jelenlétét a külképviselettel rendelkező országokban: Romániában, Horvátországban, Szlovákiában, Szlovéniában és Ausztriában is. A cég tervei szerint az új befektetéssel nemcsak a lengyelországi belföldi turizmust támogatják, hanem a magyarországi beutazást is, így egy lépéssel közelebb kerülnek ahhoz, hogy a Szállás.hu a régió egyik sikertörténetévé váljon. 

2017 nyarán a Szallas.hu történetében először bővült felvásárlás révén, akkor a magyar diszkontáras szálláspiac három szereplőjét vette meg. A cégcsoport növekedési stratégiájában ugyanakkor már meghatározó az egyre intenzívebb külföldi jelenlét. „A lengyel piacban nagy fantáziát látunk, az elmúlt években itt növekedtünk a legdinamikusabban. Ezt a tempót akartuk felgyorsítani, ezért döntöttünk a Spanie.pl akvirációja mellett, amit 100 százalékban saját tőkéből finanszíroztunk” – mondta Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezető igazgatója.

A Spanie.pl csoport 2002-ben alakult, ma már a lengyelországi online szálláspiac meghatározó szereplője, évente 5 millió utazni vágyó keresi fel az oldalt, ahol közel 52 ezer belföldi szálláshely érhető el, ezzel gyakorlatilag teljesen lefedi a lengyelországi kínálatot. „A Spanie.pl-nél minden adott ahhoz, hogy a sikeres integráció révén, középtávon a Szallas.hu Csoport Lengyelországban is piacvezetővé váljon” – mondta Szigetvári József. Az ügyvezető azt is hozzá tette, hogy nem zárkóznak el a további felvásárlásoktól sem. „Mindeközben azon dolgozunk, hogy a már Szallas.hu külképviselettel rendelkező országokban – így Romániában, Horvátországban, Szlovákiában, Szlovéniában és Ausztriában – is tovább erősítsük jelenlétünket. Az a célunk, hogy a magyar Szallas.hu regionális sikertörténetté váljon” – nyilatkozta Szigetvári József.

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) Trend Riport 2017 kiadványa szerint múlt évben 2016-hoz képest növekedett a beutazó forgalom a legfontosabb 10 külföldi piacunkról: orosz (+26%), USA (+12,2%), német (+7,1%), cseh (+6%), spanyol (+7,2%), brit (+4,9%), lengyel (+3,6%), osztrák (+3,6%), olasz (+3,7%) és román (+3,2%). A Szallas.hu lengyelországi akvirációja révén a beutazó lengyel turistaforgalom további élénkülésére számít. „A felvásárlás a magyar szálláshelyekre is kedvezően hathat, hiszen nemcsak a lengyelországi belföldi turizmust támogatjuk általa, hanem a magyarországi beutazást is” – mondta a szakember.

A Spanie.pl nem klasszikus foglalási oldal, eddig hagyományos hirdetési modellben működött, így a Szallas.hu azt tervezi, hogy a magyar cégnél már jól bevált online foglalásra állítja át, ennek eredményeként pedig 52 ezer szálláshellyel rendelkezik majd Lengyelországban. „Mivel jelentősen eltér a technológia és az üzletmenet, a teljes integráció megvalósítását 8 hónapra tervezzük. Ennek során a szálláshelyeket foglalhatóvá tesszük, míg a felhasználókat a telefonálásról a sokkal kényelmesebb és biztonságosabb online utazástervezés irányába tereljük. Lényegében edukáljuk a piacot, Lengyelországban ugyanis az online foglalások részaránya a magyarországihoz képest még jóval alacsonyabb, ami a kihívás mellett komoly lehetőséget is hordoz magában” – mondta Sziebig Péter, a Szallas.hu lengyelországi képviseletének vezetője. A szeptemberre lezajló integrációt követően az oldal Nocleg.pl („Szallas.pl”) néven fog működni, mely a Szallas.hu jelenleg is használt márkaneve Lengyelországban.


Francia vidéket idéző hangulat, kulináris élmények és egy fürdőliget

Francia vidéket idéző hangulat, kulináris élmények és egy fürdőliget 

Exkluzív hotelélmény Dánszentmiklóson.
A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán

A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán 

A müncheni központú Ruby Hotels bejelentette első máltai szállodaprojektjét, a Ruby Ninu közösségi munkatér (Workspace) tavaly februári megnyitását követően.
Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok

Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok 

Bemutatkozott a Clarion Hotel Vienna South.
NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken

NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken 

A belföldi vendégek száma 5,4 százalékkal 485 ezerre nőtt, míg a külföldi turisták száma több mint 22 százalékkal 536 ezer főre emelkedett.
Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei

Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei 

Beszédes adatok és izgalmas tapasztalatok egy hotel első évéből – így indult a TRIBE Budapest Stadium.
Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben

Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben 

A gazdasági kihívások és a geopolitikai bizonytalanság ellenére rekordévet zárt a nemzetközi szállodaipar.
Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást?

Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást? 

A Danubius Hotels (DH) a budapesti szállodáikba látogató külföldi turisták körében végzett kutatást.
Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban

Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban 

Ezzel hívja fel a figyelmet a felelős állattartásra a Minaro Hotel Tokaj MGallery.
Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik

Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik 

A szállodacsoport globális hűség- és kedvezményprogramja most köszöntötte százmilliomodik tagját.
Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában

Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában 

Olyan megoldásokkal, amelyek a gyerekkel érkező vendégek kényelmét szolgálják.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.