A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége az MT Zrt.-vel együttműködve
- a kiemelkedő bevételi teljesítmények és szolgáltatások közötti összefüggés bemutatása,
- a minőségi szolgáltatások előtérbe állítása,
- a „best practice” módszerek terjesztése,
- a hazai szállodaipar hírnevének erősítése érdekében,
- a Hotelstars védjegy népszerűsítésének elősegítésére
meghirdeti az „ÉV SZÁLLODÁJA” pályázatát az alábbi feltételekkel:
1. A pályázatot az MSZÉSZ a legalább 2012. január 1. óta üzemelő, „full service” szolgáltatásokat nyújtó, 3-4-5* szállodák részére (amelyek reggelin kívül, ebédet és vacsorát is szolgáltató étteremmel rendelkeznek ), valamint külön „select service” szolgáltatásokat nyújtó 3-4* szállodák részére (amelyek éttermükben csak reggelit szolgáltatnak) írja ki.
2. A pályázaton fenti szolgáltatásokat nyújtó, minden MSZÉSZ tagszálloda részt vehet. A HSU minősítéssel rendelkező szállodák a „minőség” elbírálásánál plusz pontokat kapnak.
3. A pályázók teljesítménye a következő kritériumok szerint kerül elbírálásra: a szállodák piaci teljesítményére vonatkozó mutatószámok, innováció, szolgáltatások minősége, humánpolitika, Vállalati Társadalmi Felelősségvállalás (CSR)
4. A pályázó írásos pályázati anyagot készít (melyhez csatolni szükséges egy nyilatkozatot, hogy a vizsgált 2012. január 1 – 2014. szeptember 30 közötti időszakban nem volt ellenük jogerős NAV, fogyasztóvédelmi, munkaügyi, közegészségügyi bírság), s amely a szálloda rövid általános bemutatása – főbb célkitűzések, vendégszegmensek, szolgáltatások – mellett az alábbiakat tartalmazza.
4.1. Milyen teljesítményt ért el 2012 – 2013 – ben, illetve 2013 – 2014 I.-III. negyedévben szobafoglaltságban, bruttó átlag szobaárban, bruttó REVPAR – ban és bruttó TREVPAR – ban. Az értékelésnél ezeket hasonlítják a kategória országos, régiós, településenkénti átlagához a KSH adatainak figyelembe vételével.
4.2. Milyen innovatív, egyedi, sikeres módszereket alkalmaznak az értékesítésben, a marketingben, az üzemeltetésben.
4.3. A szolgáltatások minőségének értékelése mystery shopping vizsgálatok, illetve a szállodáról hazai és nemzetközi vendégvélemény gyűjtő portálokon megjelenő észrevételek alapján történik. / Tripadvisor, Booking.com, Expedia, HRS, Holiday Check, Szállás.hu , stb./
4.4. A szálloda munkavállalóira kiterjedő motivációs politikája, képzések szervezése.
4.5. A szálloda Vállalati Társadalmi Felelősségvállalás (CSR) terén végzett tevékenységének bemutatása
5. A pályázatra jelentkező szállodák teljesítményét 5 tagú elismert szakemberekből álló Bíráló Bizottság értékeli.
6. A Bíráló Bizottság a beérkezett pályázati anyag, a mystery shopping, a vendégvélemények értékelése alapján javaslatot tesz kategóriánként a pályázók sorrendjére, amit az MSZÉSZ Választmánya hagy jóvá.
7. A pályázók teljesítménye értékelésének módja: az értékelésnél a zsűri 5 témát vesz figyelembe. Ezek közül a piaci teljesítményre vonatkozó mutatószámokat max. 30, az innovációt max. 15, a szolgáltatások minőségét max. 30, a humánpolitikát max. 15, Vállalati Társadalmi Felelősségvállalás max. 10 pontra értékelheti, azaz az elérhető pontszám összesen 100. A HSU minősítéssel rendelkező szállodák a minőség kritériumnál + 10 pontot kapnak. Ezek, ha minden követelményt 100%-ban teljesítenek, 110 pontot érhetnek el.
8. A pályázaton induló minden szálloda „emléklapot” kap, a kategóriánként megválasztott „ÉV SZÁLLODÁJA” az erre az alkalomra 2015 januárjában szervezett díjátadó gálán – a turizmus állami irányítása, és a sajtó képviselőinek jelenlétében – oklevelet, plakettet kap, ami alapján marketingjében egy évig használhatja az „ÉV SZÁLLODÁJA” címet. Az MSZÉSZ az MT ZRT támogatásával bel- és külföldön tájékoztatást ad a magyarországi „ÉV SZÁLLODÁJA” nyerteseiről.
9. A pályázat benyújtási határideje és helye: 2014 október 15. 14 óra, az MSZÉSZ Titkársága.
10. A pályázat díja 3-3* superior kategóriában: 60.000.- + ÁFA, 4*-4*superior kategóriában 90.000.- + ÁFA, 5*-5* superior kategóriában 120.000.- + ÁFA , /a díj tartalmazza a szervezési költségek mellett 2 fő részvételének költségeit a díjátadó gálán/, amelyet a pályázat benyújtásáig kell átutalni a Magyar Szállodaszövetség Szolgáltató Kft 11795009-29909489-00000000 számú számlájára.
11. A pályázók teljesítményének értékelése során szerzett információkat az MSZÉSZ bizalmasan kezeli, és kizárólag a pályázatok értékeléséhez használja fel.
12. A pályázatokkal kapcsolatos bármilyen kérdésben az MSZÉSZ Titkársága áll rendelkezésre.
Forrás: Vendég & Hotel