Még több külföldi vendéget szeretne szállodájában?

Optimalizálja honlapját okos telefonra! - javasolta Gál Péter, a BDO Magyarország Hotel és Ingatlan Szolgáltató Kft., tanácsadója a Turisztikai Menedzserek Szövetségének keddi, budapesti rendezvényén.

Az utazók végső utazási döntéseiket 71%-os arányban az interneten szerzett értesülések birtokában hozzák meg. A szálláshely kiválasztása során döntő szerep jut a szolgáltató saját weboldalának; a saját oldalban bíznak az utazók leginkább. Ha egy foglalási oldalon is keresztül is veszik a szállást, 29%-ban ellátogatnak a szálloda honlapjára a vendégek a végső döntés meghozatala előtt.

A döntés előtti online tájékozódás során a magyar utazók döntő hányada asztali gépen vagy laptopon böngészik, de egyre inkább feljövőben vannak az okos telefonok. A BDO által tavaly elvégzett felmérés szerint 2011-ben a felnőtt lakosság 18%-a bírt ilyen ketyerével. Ezen belül is legnagyobb arányt az üzleti utazók képviselik, arányuk a 2009 óta vizsgált időszak során folyamatosan nőtt. Ahogy nőtt két-két, példakánt felhozott vidéki illetve fővárosi szálloda mobilról érkező látogatottsága is. De míg egyiküknél a látogatottság növekedése forintokra vált, addig egy másik vizsgált ház esetében semmi sem csorgott a kasszába.

Nem elég csak úgy elkészíteni a honlap mobilra alkalmazott változatát. Jó benyomást kell tenni a felhasználóra, melyből későbbi visszatérés, de akár azonnali foglalás is lehet - hangsúlyozta Gál Péter. Az oldalnak gyorsnak kell lennie, a navigációnak egyszerűnek, a gombok és szövegek pedig úgy látszanak, ha kellően nagyok és túl sok sincs belőlük - tette hozzá. További segítség az így létrehozott okos telefonos honlap alakításához, ha a szálloda folyamatosan méri a látogatói szokásokat.


Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.