Az utazók végső utazási döntéseiket 71%-os arányban az interneten szerzett értesülések birtokában hozzák meg. A szálláshely kiválasztása során döntő szerep jut a szolgáltató saját weboldalának; a saját oldalban bíznak az utazók leginkább. Ha egy foglalási oldalon is keresztül is veszik a szállást, 29%-ban ellátogatnak a szálloda honlapjára a vendégek a végső döntés meghozatala előtt.
A döntés előtti online tájékozódás során a magyar utazók döntő hányada asztali gépen vagy laptopon böngészik, de egyre inkább feljövőben vannak az okos telefonok. A BDO által tavaly elvégzett felmérés szerint 2011-ben a felnőtt lakosság 18%-a bírt ilyen ketyerével. Ezen belül is legnagyobb arányt az üzleti utazók képviselik, arányuk a 2009 óta vizsgált időszak során folyamatosan nőtt. Ahogy nőtt két-két, példakánt felhozott vidéki illetve fővárosi szálloda mobilról érkező látogatottsága is. De míg egyiküknél a látogatottság növekedése forintokra vált, addig egy másik vizsgált ház esetében semmi sem csorgott a kasszába.
Nem elég csak úgy elkészíteni a honlap mobilra alkalmazott változatát. Jó benyomást kell tenni a felhasználóra, melyből későbbi visszatérés, de akár azonnali foglalás is lehet - hangsúlyozta Gál Péter. Az oldalnak gyorsnak kell lennie, a navigációnak egyszerűnek, a gombok és szövegek pedig úgy látszanak, ha kellően nagyok és túl sok sincs belőlük - tette hozzá. További segítség az így létrehozott okos telefonos honlap alakításához, ha a szálloda folyamatosan méri a látogatói szokásokat.
Még több külföldi vendéget szeretne szállodájában?
Optimalizálja honlapját okos telefonra! - javasolta Gál Péter, a BDO Magyarország Hotel és Ingatlan Szolgáltató Kft., tanácsadója a Turisztikai Menedzserek Szövetségének keddi, budapesti rendezvényén.

Az Accor valóban egyedi élményeket kínáló brandje idén további házakkal bővül
Európa-szerte tovább bővül az egyedi szálláshelyeket kínáló Handwritten Collection.

Fontos mérföldkő a hostellánc életében
Új szintre lépett az a&o Hostels minőségirányítása.

Újabb TRIBE szálloda ennél a reklámügynökségnél
A Grayling Hungary nemzetközi kommunikációs ügynökség tovább bővíti ügyfélportfólióját.

Francia vidéket idéző hangulat, kulináris élmények és egy fürdőliget
Exkluzív hotelélmény Dánszentmiklóson.

A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán
A müncheni központú Ruby Hotels bejelentette első máltai szállodaprojektjét, a Ruby Ninu közösségi munkatér (Workspace) tavaly februári megnyitását követően.

Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok
Bemutatkozott a Clarion Hotel Vienna South.

NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken
A belföldi vendégek száma 5,4 százalékkal 485 ezerre nőtt, míg a külföldi turisták száma több mint 22 százalékkal 536 ezer főre emelkedett.

Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei
Beszédes adatok és izgalmas tapasztalatok egy hotel első évéből – így indult a TRIBE Budapest Stadium.

Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben
A gazdasági kihívások és a geopolitikai bizonytalanság ellenére rekordévet zárt a nemzetközi szállodaipar.

Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást?
A Danubius Hotels (DH) a budapesti szállodáikba látogató külföldi turisták körében végzett kutatást.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.