Az utazók végső utazási döntéseiket 71%-os arányban az interneten szerzett értesülések birtokában hozzák meg. A szálláshely kiválasztása során döntő szerep jut a szolgáltató saját weboldalának; a saját oldalban bíznak az utazók leginkább. Ha egy foglalási oldalon is keresztül is veszik a szállást, 29%-ban ellátogatnak a szálloda honlapjára a vendégek a végső döntés meghozatala előtt.
A döntés előtti online tájékozódás során a magyar utazók döntő hányada asztali gépen vagy laptopon böngészik, de egyre inkább feljövőben vannak az okos telefonok. A BDO által tavaly elvégzett felmérés szerint 2011-ben a felnőtt lakosság 18%-a bírt ilyen ketyerével. Ezen belül is legnagyobb arányt az üzleti utazók képviselik, arányuk a 2009 óta vizsgált időszak során folyamatosan nőtt. Ahogy nőtt két-két, példakánt felhozott vidéki illetve fővárosi szálloda mobilról érkező látogatottsága is. De míg egyiküknél a látogatottság növekedése forintokra vált, addig egy másik vizsgált ház esetében semmi sem csorgott a kasszába.
Nem elég csak úgy elkészíteni a honlap mobilra alkalmazott változatát. Jó benyomást kell tenni a felhasználóra, melyből későbbi visszatérés, de akár azonnali foglalás is lehet - hangsúlyozta Gál Péter. Az oldalnak gyorsnak kell lennie, a navigációnak egyszerűnek, a gombok és szövegek pedig úgy látszanak, ha kellően nagyok és túl sok sincs belőlük - tette hozzá. További segítség az így létrehozott okos telefonos honlap alakításához, ha a szálloda folyamatosan méri a látogatói szokásokat.
Még több külföldi vendéget szeretne szállodájában?
Optimalizálja honlapját okos telefonra! - javasolta Gál Péter, a BDO Magyarország Hotel és Ingatlan Szolgáltató Kft., tanácsadója a Turisztikai Menedzserek Szövetségének keddi, budapesti rendezvényén.

Új igazgató a Hunguest hévízi házainak élén
2025. április 1-től Martos Andrást nevezték ki a Hunguest Helios és a Hunguest Panoráma szállodák igazgatójának.

Pihenés és konferenciaélet újratöltve: nyitva Hajdúszoboszló ikonikus szállodája
A ház az elmúlt években teljesen megújult: a teljes felújtásnak köszönhetően modern külsővel és elegáns belső tereivel várja ismét vendégeit.

Verdi Budapest Hotel: befejeződött a márkaváltás, jöhet a felújítás
Új név, új arculat, új lehetőségek.

Tojásfestés, locsolkodás, wellness a húsvéti befutók
A tavalyi évhez hasonlóan népszerű a húsvét a belföldi utazók körében – derült ki az egyik szállásfoglaló portál adataiból.
MSZÉSZ Dél-dunántúli régióülés: hosszabb foglalási ablakok, növekvő számú nyári foglalások
Április 15-én, kedden zajlott a szakmai program Pécsett.

Az Emírségben nyitotta meg új egységét a Rove-lánc
A Rove Al Marjan Island szálloda az Al Marjan-sziget tengerpartján nyílt meg Rász el-Haimában.

Belföldi szállásfoglalások alakulása Q1 alatt
Főként rövid, 1-2 éjszakás belföldi utazásokat választottak a hazai vendégek az év első három hónapjában.

Luxusszállodát nyitott az Orient Express Rómában
Az Orient Express La Minerva a legújabb ötcsillagos szálloda, amely Rómában nyílt meg.

Újjászületés – ismét fogad vendégeket a tavaly leégett visegrádi Silvanus
Bár hivatalosan csak kedden nyitott újra a visegrádi Hotel Silvanus, már sok szoba volt foglalt, és a szerdai ünnepélyes megnyitó alatt is egyre érkeztek vendégek a házba.

Tűz Ronaldo marrakeshi szállodájában
A tűzesetet „kis tűzként” írták le, azonban lángokat is lehetett látni az épületen belül, ami aggodalmat keltett a vendégek és a személyzet körében.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.