Kelet-Európa valamennyi országában, ahol az Orbis szállodákat üzemeltet, növekedtek az üzemeltetési eredmények - adta hírül a társaság.
„A rendkívül sikeres 2015-ös év után, 2016 első negyedévében is komoly üzemeltetési és pénzügyi eredményeket értünk el. A pozitív eredmények a régióban tapasztalható kedvező gazdasági eredményekre adott Orbis stratégiai válasznak köszönhetők. A Csoport továbbra is három alapvető pillérre támaszkodik: Emberek – olyan szervezet építése, mely a munkatársak tehetségére épít és minden tevékenység középpontjába a vendéget helyezi; Teljesítmény – a működésünk és szolgáltatásaink minőségének a tökéletesítésére való törekvés; és Portfolió – a szállodahálózatunk további expanziója és eredményünk további optimalizálása” – nyilatkozta Gilles Clavie, az Orbis S.A. Elnök-vezérigazgatója.
Pénzügyi és üzemeltetési eredmények
Az Orbis árbevétele 56.8 millió euróig emelkedett, ami 7.9%-os növekedés az előző év időszakához képest. A Csoport EBITDAR 11.8 millió eurót ért el, míg a a üzemeltetési bevétel (EBITDA) 6.1 millió eurót tett ki, ami 1.9 millió eurós szignifikáns növekedést jelent az első negyedévben.
A 2016 első negyedévben az Orbis Csoport rendkívül kedvező üzemeltetési eredménye megmutatkozik a RevPAR 8.1%-os növekedésében, elérve a 26.2 eurót. Ez az eredmény főleg az átlagos szobaár (ARR) növekedésének köszönhető, mely 47 euró volt (4.1%-os növekedéssel 2016 első negyedévében). A kihasználtsági ráta 55.8%-ot mutatott, mely 2.1 százalékponttal növekedett a tavalyi eredményekhez képest.
Az üzemeltetési eredmények növekedése minden kelet-európai országban megfigyelhető volt, ahol az Orbis szállodákat üzemeltet.
Portfolió fejlesztés és eszközmenedzsment
2016 első negyedévében az Orbis Csoport rendkívül aktívan fejlesztette a hálózatát. A vállalat 5 új management szerződést írt alá új szállodákra (összesen 705 új szállodai szoba), emellett 2016-ban 7 új szálloda (összesen 702 szállodai szoba) csatlakozik a Csoporthoz már aláírt franchise szerződések keretében. A franchise és management szerződéseken keresztüli terjeszkedés mellett az Orbis saját fejlesztési terveit is folytatja, mint például a Mercure Kraków Old Town (200 szállodai szoba) és az ibis Gdansk (120 szállodai szoba), melyek 2016 második felében nyitnak meg.
Az eszközmenedzsment-terveknek megfelelően 2016 első negyedévében az Orbis lezárta a korábban bérleti szerződés keretében üzemeltetett két szállodájának, a Mercure Budapest City Centernek és az ibis Budapest Heroes Square-nek a megvásárlását. Ez a lépés lehetőséget teremt arra, hogy a bérleti költségeket csökkentsék és hatékonyabban üzemeltessék a szállodákat.
„Meggyőződésünk, hogy a Vállalat 2016 első negyedéves kiváló teljesítménye tovább folytatódik az év során és jelentős eredményeket érünk el, mely hozzáadott értékként jelenik meg a részvényeseink számára” – összegezte Gilles Claive.
Az Orbis Hotel Group a legnagyobb szállodahálózat Lengyelországban és Kelet-Európában. Az Orbis több mint 100 szállodából áll és az AccorHotels márkáinak a kizárólagos képviselője 16 országban, Bosznia-Hercegovinában, Bulgáriában, Horvátországban, Csehországban, Észtországban, Magyarországon, Lettországban, Litvániában, Macedóniában, Moldovában, Montenegróban, Lengyelországban, Romániában, Szerbiában, Szlovákiában és Szlovéniában. Több mint 19.000 szállodai szobával rendelkezik. A szállodák Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles és ibis budget márkanevek alatt üzemelnek.