Mozgalmas évet zár az egri ház

Üzemelés közben több hónapon keresztül tartó szobaátalakítás, teljes felújítással. A szakmabelieknek nem kell bemutatni: ez az a „sors”, amely a szállodást egyszer biztos eléri. Mindezt úgy megvalósítani, hogy közben az éves terv is teljesüljön – ez az a „truváj”, amelynek kivitelezéséről Harmati Lászlót, az egri ház igazgatóját kérdezzük.

Idén mind a százhetvenhárom szobát felújítottak, a munkálatok nyolc teljes hónapon át tartottak...

Tegyük azonnal hozzá, úgy, hogy egyetlen percre sem zártuk be a házat, hanem folyamatosan üzemeltünk, miközben azok a szintek természetesen kiestek az értékesítésből, ahol éppen a munkák zajlottak.

Ez nyilván jelentős bevételkiesést is jelentett.

A bázisárbevételt a nehézségek ellenére teljesítettük, az éves tervet hozzuk. Eddig az egri hotel egyik része három-, a másik négycsillagos superor kategória besorolású volt. És most? A célt teljesítettük: háromcsillagos „oldalunkat” négycsillagos színvonalra „hoztuk fel”, reméljük, a hivatalos átminősítési eljárás sem tart sokáig. Nyolcszázmillió forintos beruházásról beszélünk, amihez 376 millió forintos EU-támogatást vettünk fel. Ebben a szobák átalakításán kívül a wellnessrészlegünk régóta esedékes átalakítása és kibővítése is szerepelt. Külső medencék épültek, motorikus tető került föléjük, új gyerekmedence, jakuzzi „született”.

A régi wellnessrészlegben is történtek jelentős átalakítások, többek között új kabinok épültek, és az akadálymentesítést is megoldottuk. Egyébként ez utóbbi a házban lévő lépcsők és liftek esetében már jó ideje funkcionál, most a medencéknél beemelőket alakítottak ki, így vált teljessé a ház akadálymentesítése.

Szobák, wellnessrészleg...

És ezzel még közel sincs vége a felsorolásnak, hiszen új gyerekjátszóteret is kialakítottunk, valamint ötven férőhellyel bővítettük a parkolóhelyeink számát. Emellett „back office” témában is történtek átalakítások: az információs rendszert átalakítottuk, korszerűbb beléptetőrendszer működik, és a szoftverhálózatunkat is fejlesztettük.

Kikkel dolgoztattak?

Lehetőség szerint helyi vállalkozóknak adtuk a feladatok javát, helyi tervezők alakították ki az új szobabelsőket, és a legtöbbször magyar anyagokat használtak fel.

Vége az évnek, vége egy nagy munkának – jöhet a fellélegzés ideje.

Majd egyszer biztosan lesznek nyugodt, gondtalan évek, a következő azonban nem ígérkezik annak: időközben társaságunk megvette a Minaret Hotelt, amely egy halódó negyvenszobás szálloda Eger szívében, a híres Minaret tövében. Jövőre, reményeim szerint, mindenki majd e ház csodás átváltozásáról beszél.


Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.