MSense: az érzékek birodalma

nagyszabású rendezvényen mutatták be a magyarországi és szlovákiai Mercure szállodák az MSense szervízkultúrát, amelynek célja a még teljesebb vendégélmény kialakítása. A magyar kezdeményezés nyomán a programot nemzetközi szinten is átvehetik a jövőben.

„A Mercure lánc szállodái szándékosan eltérő egyéniségű hotelekből áll, ezért szerettünk volna olyan közös vonást is kialakítani, aminek a segítségével a vendégélményt mégis egységesíteni tudjuk” – magyarázta Horváth Gábor, a magyarországi és szlovákiai Mercure hotelek márkamenedzsere. „A legfőbb kihívással akkor szembesültünk, amikor rájöttünk, hogy világszerte igen eltérőek a szokások, ezért olyasmit kerestünk, ami mindenhol ugyanolyan: így jutottunk el az öt érzékszervig, hiszen az érzékelésünk azonos, az MSense pedig pontosan az érzékeket veszi célba.”

Az új szervízkultúra kiemelt szerepét mutatja, hogy az indításhoz külön MSense bizottságot állítottak fel a Mercure munkatársai Horváth Gábor vezetésével. A Mercure-hotelekben emellett külön MSense Nagyköveteket is kineveznek, akinek a feladata a speciális szervízkultúra képviselete, emellett a dolgozók számára a helyi élmények, tréningek megszervezése.Az MSense-élmény lényege, hogy a vendégek érzékszerveire és érzelmi világára fókuszál, azonban mindezt úgy teszi, hogy a vendég mindenből épp csak annyit vegyen észre: jól érzi magát, kellemes környezetben tartózkodik.

„Az különbözteti meg az Mercure MSense szállodáit a versenytársainktól, hogy minden elképzelhető szolgáltatás esetén egy kicsivel többet akarunk adni, mint amit a vendégek elvárnak” – fejtette ki Horváth Gábor. „Számtalan apró trükköt, apró figyelmességet vetünk be, amelyek célja, hogy a vendégeink – akik javarészt külföldiek – úgy utazzanak haza, hogy nem csak az országban, hanem a szállodáinkban eltöltött időre is emlékezzenek.”

Az MSense programba a 6 magyar és a pozsonyi Mercure szállodák vezetése az összes munkatársat is bevonta. A mintegy 300 dolgozó számára speciális tréninget alakítottak ki, emellett számukra külön extra programokat is szerveztek meditációval, közös mozilátogatással, illetve a későbbiekben a vendégek számára bevezetendő MSense klubkártyával, amellyel különböző kedvezményeket vehetnek igénybe.

„Egy igen komoly vállalást tettünkazMSenseszervízkultúrával, amelynek mindenhol egységesnek kell lennie” – mondta Horváth Gábor. „Ezért gondoltunk külön a kollégákra is, hiszen a vendégek akkor fogják igazán jól érezni magukat nálunk, ha látják, ha tapasztalják, hogy a körülöttük dolgozók is örömmel végzik a munkájukat. Ennek pedig mindenkinek igaznak kell lennie, hiszen minden lánc annyit ér, mint a leggyengébb láncszeme, itt pedig nincs helye a kompromisszumoknak.”

A kezdeményezés a Mercure párizsi központjától is komoly elismerést kapott, sőt, ha sikerrel debütál november 14. után Magyarországon és Szlovákiában, az MSense, a programot akár a régió további országaira is kiterjeszthetik.

„Minden kollégám nagyon elkötelezett részévé vált a bevezetés folyamatának, szívesen vettek részt benne és mindenki hozzátette a saját gondolatait” – magyarázta Horváth Gábor. „Nélkülük nem jutottunk volna el ide, ezért minden tiszteletem az övék. Remélem, hogy az MSense-nek köszönhetően a vendégek számára az utazás célját meghaladó élménnyé válik az itt tartózkodás, és akár magát az utazást is meghaladó emlékekkel térnek tőlünk haza.”


Kihirdették az Év Szállodája 2024 pályázat nyerteseit

Kihirdették az Év Szállodája 2024 pályázat nyerteseit 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége 2025. januárjában ismét meghirdette az Év Szállodája pályázatot. Mutatjuk az idei győzteseket.
Accor-csoport: helyzetjelentés 2024-ről

Accor-csoport: helyzetjelentés 2024-ről 

Soha rosszabb évet.
10+1 újdonság a HoReCa Design Kiállításon

10+1 újdonság a HoReCa Design Kiállításon 

Az idei HoReCa Design Kiállítás, amely a Bútor, Lámpa, Dekor Kiállítás részeként látogatható, számtalan innovatív és különleges termékkel várja a szakmai érdeklődőket.
ibis-kutatás: „Az élmények többet érnek az anyagi javaknál”

ibis-kutatás: „Az élmények többet érnek az anyagi javaknál” 

Friss ibis-kutatás az idei utazási szokásokról.
Firenze frekventált helyén új egységet nyitott az a&o

Firenze frekventált helyén új egységet nyitott az a&o 

Az új szálláshely a Piazza del Duomótól 30 perc sétára található a városközpontban.
Az Accor Csoporthoz került a debreceni szálláshely

Az Accor Csoporthoz került a debreceni szálláshely 

Győztest hirdettek a négycsillagos Hotel Lycium bérbeadásának pályázatán.
Jól jön a Valentin-nap a hazai szállodásoknak

Jól jön a Valentin-nap a hazai szállodásoknak 

Sok pár utazással tölti idehaza is az eredetileg Angliában és Amerikában a szerelmesek ünnepeként számon tartott február 14-ét, és az azt követő hétvégét.
A budapesti Kempinski ismét ott a Forbes Travel Guide előkelő listáján

A budapesti Kempinski ismét ott a Forbes Travel Guide előkelő listáján 

A Kempinski Hotel Corvinus Budapest “négycsillagos” besorolást kapott..
Tavasszal nyit az ibis Styles hotel a debreceni reptéren

Tavasszal nyit az ibis Styles hotel a debreceni reptéren 

Ez lesz az első szálloda az ország második legforgalmasabb repülőtere, a Debreceni Nemzetközi Repülőtér közvetlen közelében
Év Szállodája díjátadó gála  – még lehet jelentkezni!

Év Szállodája díjátadó gála – még lehet jelentkezni!  

Február 21-én részese lehet az év egyik legexkluzívabb szállodai eseményének.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.