MSense: az érzékek birodalma

nagyszabású rendezvényen mutatták be a magyarországi és szlovákiai Mercure szállodák az MSense szervízkultúrát, amelynek célja a még teljesebb vendégélmény kialakítása. A magyar kezdeményezés nyomán a programot nemzetközi szinten is átvehetik a jövőben.

„A Mercure lánc szállodái szándékosan eltérő egyéniségű hotelekből áll, ezért szerettünk volna olyan közös vonást is kialakítani, aminek a segítségével a vendégélményt mégis egységesíteni tudjuk” – magyarázta Horváth Gábor, a magyarországi és szlovákiai Mercure hotelek márkamenedzsere. „A legfőbb kihívással akkor szembesültünk, amikor rájöttünk, hogy világszerte igen eltérőek a szokások, ezért olyasmit kerestünk, ami mindenhol ugyanolyan: így jutottunk el az öt érzékszervig, hiszen az érzékelésünk azonos, az MSense pedig pontosan az érzékeket veszi célba.”

Az új szervízkultúra kiemelt szerepét mutatja, hogy az indításhoz külön MSense bizottságot állítottak fel a Mercure munkatársai Horváth Gábor vezetésével. A Mercure-hotelekben emellett külön MSense Nagyköveteket is kineveznek, akinek a feladata a speciális szervízkultúra képviselete, emellett a dolgozók számára a helyi élmények, tréningek megszervezése.Az MSense-élmény lényege, hogy a vendégek érzékszerveire és érzelmi világára fókuszál, azonban mindezt úgy teszi, hogy a vendég mindenből épp csak annyit vegyen észre: jól érzi magát, kellemes környezetben tartózkodik.

„Az különbözteti meg az Mercure MSense szállodáit a versenytársainktól, hogy minden elképzelhető szolgáltatás esetén egy kicsivel többet akarunk adni, mint amit a vendégek elvárnak” – fejtette ki Horváth Gábor. „Számtalan apró trükköt, apró figyelmességet vetünk be, amelyek célja, hogy a vendégeink – akik javarészt külföldiek – úgy utazzanak haza, hogy nem csak az országban, hanem a szállodáinkban eltöltött időre is emlékezzenek.”

Az MSense programba a 6 magyar és a pozsonyi Mercure szállodák vezetése az összes munkatársat is bevonta. A mintegy 300 dolgozó számára speciális tréninget alakítottak ki, emellett számukra külön extra programokat is szerveztek meditációval, közös mozilátogatással, illetve a későbbiekben a vendégek számára bevezetendő MSense klubkártyával, amellyel különböző kedvezményeket vehetnek igénybe.

„Egy igen komoly vállalást tettünkazMSenseszervízkultúrával, amelynek mindenhol egységesnek kell lennie” – mondta Horváth Gábor. „Ezért gondoltunk külön a kollégákra is, hiszen a vendégek akkor fogják igazán jól érezni magukat nálunk, ha látják, ha tapasztalják, hogy a körülöttük dolgozók is örömmel végzik a munkájukat. Ennek pedig mindenkinek igaznak kell lennie, hiszen minden lánc annyit ér, mint a leggyengébb láncszeme, itt pedig nincs helye a kompromisszumoknak.”

A kezdeményezés a Mercure párizsi központjától is komoly elismerést kapott, sőt, ha sikerrel debütál november 14. után Magyarországon és Szlovákiában, az MSense, a programot akár a régió további országaira is kiterjeszthetik.

„Minden kollégám nagyon elkötelezett részévé vált a bevezetés folyamatának, szívesen vettek részt benne és mindenki hozzátette a saját gondolatait” – magyarázta Horváth Gábor. „Nélkülük nem jutottunk volna el ide, ezért minden tiszteletem az övék. Remélem, hogy az MSense-nek köszönhetően a vendégek számára az utazás célját meghaladó élménnyé válik az itt tartózkodás, és akár magát az utazást is meghaladó emlékekkel térnek tőlünk haza.”


SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.