„A Mercure lánc szállodái szándékosan eltérő egyéniségű hotelekből áll, ezért szerettünk volna olyan közös vonást is kialakítani, aminek a segítségével a vendégélményt mégis egységesíteni tudjuk” – magyarázta Horváth Gábor, a magyarországi és szlovákiai Mercure hotelek márkamenedzsere. „A legfőbb kihívással akkor szembesültünk, amikor rájöttünk, hogy világszerte igen eltérőek a szokások, ezért olyasmit kerestünk, ami mindenhol ugyanolyan: így jutottunk el az öt érzékszervig, hiszen az érzékelésünk azonos, az MSense pedig pontosan az érzékeket veszi célba.”
Az új szervízkultúra kiemelt szerepét mutatja, hogy az indításhoz külön MSense bizottságot állítottak fel a Mercure munkatársai Horváth Gábor vezetésével. A Mercure-hotelekben emellett külön MSense Nagyköveteket is kineveznek, akinek a feladata a speciális szervízkultúra képviselete, emellett a dolgozók számára a helyi élmények, tréningek megszervezése.Az MSense-élmény lényege, hogy a vendégek érzékszerveire és érzelmi világára fókuszál, azonban mindezt úgy teszi, hogy a vendég mindenből épp csak annyit vegyen észre: jól érzi magát, kellemes környezetben tartózkodik.
„Az különbözteti meg az Mercure MSense szállodáit a versenytársainktól, hogy minden elképzelhető szolgáltatás esetén egy kicsivel többet akarunk adni, mint amit a vendégek elvárnak” – fejtette ki Horváth Gábor. „Számtalan apró trükköt, apró figyelmességet vetünk be, amelyek célja, hogy a vendégeink – akik javarészt külföldiek – úgy utazzanak haza, hogy nem csak az országban, hanem a szállodáinkban eltöltött időre is emlékezzenek.”
Az MSense programba a 6 magyar és a pozsonyi Mercure szállodák vezetése az összes munkatársat is bevonta. A mintegy 300 dolgozó számára speciális tréninget alakítottak ki, emellett számukra külön extra programokat is szerveztek meditációval, közös mozilátogatással, illetve a későbbiekben a vendégek számára bevezetendő MSense klubkártyával, amellyel különböző kedvezményeket vehetnek igénybe.
„Egy igen komoly vállalást tettünkazMSenseszervízkultúrával, amelynek mindenhol egységesnek kell lennie” – mondta Horváth Gábor. „Ezért gondoltunk külön a kollégákra is, hiszen a vendégek akkor fogják igazán jól érezni magukat nálunk, ha látják, ha tapasztalják, hogy a körülöttük dolgozók is örömmel végzik a munkájukat. Ennek pedig mindenkinek igaznak kell lennie, hiszen minden lánc annyit ér, mint a leggyengébb láncszeme, itt pedig nincs helye a kompromisszumoknak.”
A kezdeményezés a Mercure párizsi központjától is komoly elismerést kapott, sőt, ha sikerrel debütál november 14. után Magyarországon és Szlovákiában, az MSense, a programot akár a régió további országaira is kiterjeszthetik.
„Minden kollégám nagyon elkötelezett részévé vált a bevezetés folyamatának, szívesen vettek részt benne és mindenki hozzátette a saját gondolatait” – magyarázta Horváth Gábor. „Nélkülük nem jutottunk volna el ide, ezért minden tiszteletem az övék. Remélem, hogy az MSense-nek köszönhetően a vendégek számára az utazás célját meghaladó élménnyé válik az itt tartózkodás, és akár magát az utazást is meghaladó emlékekkel térnek tőlünk haza.”