"Ma és a jövőben egyre inkább már nemcsak szállást, hanem komplex élményt szeretnénk kínálni az ügyfeleinknek"- mondta el a közgyűlés első előadójaként Amir Fahmy, a Booking.com régiós igazgatója. Szakítanak a hagyományos szállásfoglaló portál képpel és valódi partnerek igyekeznek lenni az utazás megtervezésében. Ma már az utasok az indulás előtt jóformán minden információnak a birtokába kerülhetnek a felkeresni kívánt úti célról és ennek 90 %-át online szedik össze. A Booking.com célja, hogy az utazás teljes spektrumát felölelje, a szállásfogallás mellett repülőjegyfoglalást, az autóbérlést és az asztalfoglalást. Ezeket a szolgáltatásokat testvérvállalatai segítségével biztosítani is tudja a vállalat, amely 1996-ban még egy egy alkalmazottas holland szállásfoglaló cégként kezdte, ma pedig már nemzetközi óriásvállalat 17 000 alkalmazottal és 200 irodával világszerte, és 29 milliós online találattal.
Amir Fahmy, elárulta, hogy minden fejlesztésüket az adatokra építik, azok elemzésével pontosan látják, hogy mire van szüksége a vendégnek, és a hatékonyság érdekében 1000-es nagyságrendben futtatnak teszteket. Személyre szabottan tudnak a szállás mellé látnivalókat is ajánlani nemre, korra, nemzetiségre lebontva. Az utóbbi évben fejlesztették a fizetési lehetőségeket és annak számos formáját felajánlják, újítás a mobilos fizetés. A szakember kitért arra is, hogy számos általuk ajánlott budapesti látványosságnál nem lehet kártyával fizetni, itt bevonnak egy harmadik felet a folyamatba. A mesterséges intelligencia alkalmazása a társaságnál már a jelen: a Booking Assistant chatboton keresztül egy szoftver válaszolja meg gyorsan és hatékonyan a kérdéseinket.
Fahmy szerint a Booking.com erénye, hogy elfogadottá, sőt világszerte népszerűvé tette a szálláshely-szolgáltatásban a nemszállodai szálláshelyeket. Ezek népszerűsége a Közel-Keleten kimagasló. A szakember szerint Budapest mellett a Balaton is hatalmas potenciállal rendelkezik, és várhatóan hamarosan balatoni hotelekkel is tele lesz majd az oldal.
"Mire megjön a vendégünk, már rengeteg programot és szolgáltatást eladtak számukra online. Ez várhatóan a concierge-ek szerepkörét is befolyásolja, átalakítja majd, de a személyes gondoskodásra és a hozzáadott értékre, amelyet a helyismeret jelent, remélhetőleg mindig vevő lesz a vendég - summázta a Fahmy által felvázolt jövőt Flesch Tamás, az MSZÉSZ általános alelnöke.
Forrás: Turizmus Online