Nagy jövőt jósol a Balatonnak a Booking. com

Paradigmaváltás a Booking.com-nál.  A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének minden eddiginél látogatottabb szemináriumán jártunk.

"Ma és a jövőben egyre inkább már nemcsak szállást, hanem komplex élményt szeretnénk kínálni az ügyfeleinknek"- mondta el a közgyűlés első előadójaként Amir Fahmy, a Booking.com régiós igazgatója.  Szakítanak a hagyományos szállásfoglaló portál képpel és valódi partnerek igyekeznek lenni az utazás megtervezésében. Ma már az utasok az indulás előtt jóformán minden információnak a birtokába kerülhetnek a felkeresni kívánt úti célról és ennek 90 %-át online szedik össze. A Booking.com célja, hogy az utazás teljes spektrumát felölelje, a szállásfogallás mellett repülőjegyfoglalást, az autóbérlést és az asztalfoglalást. Ezeket a szolgáltatásokat testvérvállalatai segítségével biztosítani is tudja a vállalat, amely 1996-ban még egy egy alkalmazottas holland szállásfoglaló cégként kezdte, ma pedig már nemzetközi óriásvállalat 17 000 alkalmazottal és 200 irodával világszerte, és 29 milliós online találattal.

Amir Fahmy, elárulta, hogy minden fejlesztésüket az adatokra építik, azok elemzésével pontosan látják, hogy mire van szüksége a vendégnek, és a hatékonyság érdekében 1000-es nagyságrendben futtatnak teszteket. Személyre szabottan tudnak a szállás mellé látnivalókat is ajánlani nemre, korra, nemzetiségre lebontva. Az utóbbi évben fejlesztették a fizetési lehetőségeket és annak számos formáját felajánlják, újítás a mobilos fizetés. A szakember kitért arra is, hogy számos általuk ajánlott budapesti látványosságnál nem lehet kártyával fizetni, itt bevonnak egy harmadik felet a folyamatba.  A mesterséges intelligencia alkalmazása a társaságnál már a jelen: a Booking Assistant chatboton keresztül egy szoftver válaszolja meg gyorsan és hatékonyan a kérdéseinket.

Fahmy szerint a Booking.com erénye, hogy elfogadottá, sőt világszerte népszerűvé tette a szálláshely-szolgáltatásban a nemszállodai szálláshelyeket. Ezek népszerűsége a Közel-Keleten kimagasló. A szakember szerint Budapest mellett a Balaton is hatalmas potenciállal rendelkezik, és várhatóan hamarosan balatoni hotelekkel is tele lesz majd az oldal.

"Mire megjön a vendégünk, már rengeteg programot és szolgáltatást eladtak számukra online. Ez várhatóan a concierge-ek szerepkörét is befolyásolja, átalakítja majd, de a személyes gondoskodásra és a hozzáadott értékre, amelyet a helyismeret jelent, remélhetőleg mindig vevő lesz a vendég - summázta a Fahmy által felvázolt jövőt Flesch Tamás, az MSZÉSZ általános alelnöke.

Forrás: Turizmus Online


Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.